שתף קטע נבחר

סיטרואן לוקחת אליפות בסטייל

לאחר שהנהג הבכיר בקבוצה הבטיח זה מכבר תואר אליפות שני ברציפות, זוכה היום גם סיטרואן, מירוץ לפני סיום העונה, בתואר הנחשק. ניצחון כפול במירוץ של קטלוניה, תואר שלישי רצוף באליפות. שאפו

 

האמת, עוד לפני פתיחת ראלי קטלוניה, היה תואר אליפות היצרנים רק עניין פורמלי. מכוניות סיטרואן כל-כך אמינות ומהירות מהפיז'ו, סבסטיאן לואב - אלוף העולם החדש-ישן - כל-כך עדיף על מתחריו כיום, שהסיכוי להפתעה מצד פיז'ו נראה קלוש עד זניח. האפשרות שמרקוס גרונהולם וה-307 יצליחו למשוך את המאבק עד המירוץ האחרון של העונה באוסטרליה, לא עברה כנראה במוחו של איש.


עייף אך מרוצה. סבסטיאן לואב אחרי ראלי קטלוניה (צילום: איי פי) 

 

אבל סיטרואן, עם ניסיון אדיר במירוצים, מכירים כנראה את כל הקלישאות, ומודעים לעובדה כי "זה לא נגמר עד שזה נגמר". אלופת העולם בשנתיים האחרונות הייתה זקוקה לחמש נקודות בלבד בשני מירוצים. הולכים על בטוח? תשכחו מזה, לא אצל לואב. אלוף העולם הסתער מיד, כי כמו כל נהג מירוץ, הוא מכיר רק דרך אחת - נהיגה בריכוז ומהירות מלאה. מה שמסביר ללא ספק חמישה ניצחונות אחד-אחרי-השני בקטעי הדירוג של היום הראשון. העסק היה סגור.

 

ורק כדי למנוע בעיות כלשהן, כוח עליון או שטות מאד-בלתי-אופיינית, "סגר" הנהג השני של הקבוצה, הצעיר הסופר-כשרוני פרנסואה דובל, על המקום השני. 2-1 לסיטרואן בסיום הפרק הראשון של המירוץ, עם תצוגת עליונות מוחצת. כמו במהלך מרבית חלקי השנה. בקבוקי השמפניה כבר הוכנסו למקרר.

 

הקרב על הסגנות

 

בינתיים, הקרב המותח ביותר השנה הפך להיות בין שני אלופי עולם לשעבר. פטר סולברג בסובארו אימפרזה המקרטעת ומרקוס גרונהולם בפיז'ו. שניהם הגיעו לראלי הזה עם 71 נקודות אליפות כל אחד, והרבה כבוד ויוקרה הונחו על כף המאזניים. ואיך זה התפתח? המירוץ של סולברג הסתיים בקטע השלישי, כאשר החליק לתוך סלע ופרש לאלתר. מרקוס גרונהולם, מי שנראה כיחיד המסוגל איכשהו לאיים על ההגמוניה של סיטרואן, הסתפק במקום "הראשון מהשאר" - השלישי. אלא שגם הוא פרש, בסוף היום השני, לאחר שאבן סוררת ניקבה את מצנן ה-307, גרמה למנוע להתחמם וחיסלה כל סיכוי. וזו עוד הייתה פרישה מכובדת לעומת ג'יגי גאלי, התקווה האיטלקית של מיצובישי. הנהג המצוין נטש את המירוץ בתחילת היום השני כאשר החליק אל מחוץ לכביש לאחר סיום הקטע.


סיטרואן באליפות שלישית ברציפות (צילום ארכיון: רויטרס)

 

במרכז השדה הסתמן בינתיים קרב מעניין בין צמד נהגי פורד הרשמיים טוני גרדמייסטר ורומן קרסטה, לבין הפוקוס הפרטית והמצוינת של מיקו הירבונן. אלא שגרדמייסטר החליק אף הוא, קרסטה היה איטי יותר, והמכונית "הפרטית" עברה למקום המכובד, תוך שהיא מתמודדת מול השעון עם נהג "פרטי" נוסף - קסבייר פונס המקומי בקסארה לא-רשמית. בסיום הצליח נהג הפורד למנוע מסיטרואן 3-2-1.

 

נצחונו העשירי העונה של לואב נכנס כרגיל לקטגוריית שבירת השיאים הסיטונית של הנהג. ואגב, העובדה שסיטרואן, אלופת העולם עם הקסארה, הצליחה למלא שלושה מקומות מתוך ארבעה הראשונים, אומרת הכל. אליפות העולם השלישית ברציפות של סיטרואן הושגה באופן משכנע ביותר. ואז מה אם זה קרה במכונית שהיא כבר מזמן-מזמן לא מייצרת...

 

ראלי קטלוניה, התוצאות

 

1 סבסטיאן לואב, סיטרואן

2. פרנסואה דובל, סיטרואן

3. מיקו הירבונן, פורד

4. קסבייר פונס, סיטרואן

5. רומן קרסטה, פורד

6. ניקולאס ברנרדי, פיז'ו

7. אנטוני וורמבולד, פורד

8. יאן קופצ'קי, סקודה

 

אליפות נהגים

 

1. סבסטיאן לואב, סיטרואן, 127 נקודות

2. פיטר סולברג, סובארו, 71 נקודות

-. מרקוס גרונהולם, פיז'ו, 71 נקודות

4. טוני גרדמייסטר, פורד, 58 נקודות

5. מרקו מרטין, פיז'ו, 53 נקודות

6. פרנסואה דובל, סיטרואן, 37 נקודות

7. הארי רובנפרה, מיצובישי, 31 נקודות

8. רומן קרסטה, פורד, 26 נקודות

 

אליפות היצרנים

 

1. סיטרואן, 178 נקודות

2. פיז'ו, 135 נקודות

3. פורד, 100 נקודות

4. סובארו, 91 נקודות

5. מיצובישי, 63 נקודות

6. סקודה, 18 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן - אליפות שלישית ברציפות
צילום: רויטרס
סובארו - עונה איומה
צילום: איי פי
פיז'ו - רק כמעט
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים