שתף קטע נבחר

סיוט לדרום: התמונות שברכבת לא רצו שתראו

זו לא נסיעה ברכבת, אלא מזכיר יותר מראות מהעולם השלישי. בעקבות עשרות פניות שהגיעו למערכת, שיגרנו הבוקר את איש ynet ירון ברנר לחוות ולתעד מסע של תחילת שבוע ברכבת מתל אביב לבאר שבע. הוא נמעך לו בין חיילים וסטודנטים, וסיים את מסעו בכך שמאבטחי הרכבת "עצרו" אותו ודרשו את הקלטת שבה תיעד את הנסיעה. אז מה בדיוק אסור לכולנו לראות?

צריך לחוש את זה כדי להאמין. בכל תחילת שבוע מפלסים מאות ואלפי ישראלים את דרכם בדוחק וצפיפות אדירים, בניסיון נואש להגיע לבאר שבע - ברכבת. למערכת ynet הגיעו עשרות תלונות על הנעשה בקו. היום (א') החלטנו לתעד זאת, והתמונות לפניכם. 

 

 

העומס הגדול הוא בימי ראשון. תחנות הרכבת לכיוון דרום מתמלאות עד אפס מקום. בעיקר חיילים, אבל גם סטודנטים ואנשי עסקים שמתחילים את השבוע בבאר שבע ובדרום מנהלים מלחמת הישרדות על כל מקום פנוי. כדי להספיק לעלות בבוקר על הרכבת צריך או לקום לפנות בוקר - או לנסוע לצפון הרחוק כדי להגיע, בישיבה, לדרום הרחוק. מזל וכוח פיזי גם יכולים לעזור. אבל גם אם עליתם על הרכבת במרכז, רוב הסיכויים הם שתעמדו כל הדרך הארוכה לבאר שבע.

 

מה אומרים הנוסעים? איתן, סטודנט מאוניברסיטת בן גוריון, תושב רחובות, סיפר ל-ynet: "לקח לי שעה וחצי לעלות לרכבת מרציף לוד, אחרי שעברו שלוש רכבות עמוסות שלא הצלחתי לעלות עליהן. עכשיו אני עומד, כי אין ברירה אז סובלים". ימי ראשון העמוסים, יש להדגיש, הם גם תוצאה של הפסקת פעילות הרכבת במוצאי שבת לכיוון באר שבע במשך מעל לחודש, בעקבות עבודות הנעשות בציר מקרית גת דרומה.

 

איש ynet ירון ברנר ניסה לתפוס את הרכבת של 7:48 (שאיחרה) ונכשל, ולבסוף נדחס רק ברכבת העמוסה שלאחריה (8:28) ותיאר חוויה של סרדין בקופסה: "המוני האנשים ישבו בכל מקום שרק אפשר: במעברים, על מדרגות העלייה לרכבת... חיילים שוכבים במקומות המיועדים למטען ואפילו נדחקים בין שני מושבים בשכיבה".

 

"אחרי דקה, הכיף האמיתי מתחיל: לנוחיות הנוסעים מפעילה הרכבת עגלה למכירת משקאות קלים ומזון. וכשזו צריכה לעבור, על המוכר להקים את כולם

 על הרגליים. לעתים הוא מאבד את הסבלנות ומתחיל לדחוף ולרמוס את היושבים בדרך". בנוסף, חוו הנוסעים דרומה חוויה תמוהה כאשר הרכבת עצרה לפתע למשך כ-10 דקות באזור צפון הנגב, כאשר מימין ומשמאל רק חול וחול. לאחר הזמן הזה, חלפה רכבת מהכיוון השני  - ורק אז התחדשה הנסיעה.

 

"הדובדבן שבקצפת" ציפה לאיש ynet בסוף הדרך. שם, בתחנה החדשה והמפוארת ברכבת צפון של באר שבע, ניסה לתעד חבורת סטודנטים שביקשו פיצוי על הנסיעה העגומה. מייד זינקו לעברו אנשי אבטחה של הרכבת ודרשו "להוריד את המצלמה". לאחר מכן אף התבקש "למחוק את הקלטת שלך". ברנר, יש להדגיש, לא עבר שום עבירה - הוא צילם בשטח ציבורי, באישור של דובר הרכבת. רק לאחר סדרה של טלפונים, הסכימו ברכבת "לשחרר" אותו, עם הקלטת.

 

אז מה באמת מתרחש ברכבת ישראל? צריך להוסיף שבהנהלת הרכבת מודעים כנראה לבולמוס ולברדק בדרך דרומה, והחליטו להוסיף מספר רכבות נוספות בקו. אבל נוסעים רבים מעידים שמדובר ב"פלסטר קטן" שאינו מקל כלל וכלל. נקודה למחשבה, בפעם הבאה שתרצו לנסוע לבירת הנגב.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לכתבה כי "בימי א', מקצה רכבת ישראל לטובת לוחות הזמנים את כל הציוד הנייד הקיים. ברכבת פועלים כדי להתגבר על המחסור החמור במערך הציוד הרכבתי המהווה את הסיבה המכרעת לאיחורי הרכבת. בין השאר, באמצעות רכישת עשרות רכבות חדשות. כבר בשנה הבאה יהיה גידול משמעותי במספר המושבי וברווחת הנוסעים. ברכבת ישראל עושים רבות למימוש תוכניות פיתוח לטובת שיפור וייעול השירות לנוסעים".

 

  • חוויתם חוויה קשה ברכבת? אתם מוזמנים לדווח לנו על כך באמצעות האי-מייל האדום. בימים הקרובים נפרסם בערוץ הרכב של ynet סדרת כתבות בנושא בשם "סיפורים מהמסילה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
עומס וצפיפות בלתי נסבלים. יום ברכבת
צילום: תומריקו
נרכוש עשרות רכבות נוספות. הרכבת
צילום: שמוליק רחמני
מומלצים