שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מחקר: 86% מהישראלים מכורים לדוא"ל

    מחקר חדש של סימנטק מגלה כי העובד הישראלי מקבל בממוצע 42 מיילים ביום, חמישית מהם ספאם, 12% הודעות אישיות. בישראל מבזבז העובד בממוצע 1.9 שעות ביום על אימיילים. הישראלים בודקים ושולחים אימיילים מכל מקום, בכל שעות היום. המלצת החוקרים: להפחית את השימוש, לדבר יותר

    86% ממשתמשי האינטרנט בישראל טוענים כי הם חשים כי השימוש בדואר האלקטרוני ממכר, על פי מחקר חדש של חברת סימנטק, שבדק את הרגלי השימוש בדואר אלקטרוני. שיעור המצהירים על עצמם כמכורים לאימייל גדול יותר בישראל מאשר הממוצע באירופה - 75 אחוז ממשתתפי הסקר ביבשת הודו בהתמכרות לאימייל.

     

    22 אחוז מהמיילים - ספאם

     

    על פי ממצאים נוספים, העובד הישראלי מקבל בממוצע 42 מיילים ביום, נתון הממקם את ישראל במקום 5 ברשימת 17 המדינות שנסקרו, לעומת 38 מיילים בממוצע
    בכלל המדינות שנבדקו. העובד הישראלי שולח בממוצע 24 מיילים ביום, מקום 7 בסקר, לעומת 25 מיילים בממוצע בכלל המדינות שנבדקו. 22 אחוז מסך המיילים שמקבל העובד הישראלי בממוצע הוא דואר זבל (ספאם), מקום 5 בסקר, לעומת 19 אחוז ממוצע בקרב כלל הנשאלים.

     

    12 אחוז מכלל הודעות הדואר האלקטרוניות שמקבל העובד הישראלי ביום הם מיילים אישיים, נתון המציב את הישראלים במקום גבוה - 3 - ברשימת 17 המדינות ולעומת ממוצע של 9 אחוז בכל האזור. 13 אחוז מסך המיילים ששולח כל עובד הם אישיים, מקום 3 ברשימה ולעומת 8 אחוז בממוצע באזור.

     

    השימוש העיקרי של העובד הישראלי בדואר האלקטרוני הוא לצורך לחיפוש מסמכים אשר התקבלו ונשלחו - 86 אחוז מהמשיבים הישראלים ציינו קטגוריה זו.

     

    עוד נתונים העולים מהמחקר

     

    • דואר אלקטרוני שולט בסדר היום: 52 אחוז מהמשיבים מבזבזים שעתיים ביום על קריאה, מענה ויצירת אימיילים. 15 אחוז נוספים מבזבזים 4 שעות או יותר ביום. בישראל מבזבז העובד בממוצע 1.9 שעות ביום על אימיילים, מקום 11 ברשימה.

     

    • ההתמכרות מאריכה את יום העבודה: התמכרות לדואר אלקטרוני מאריכה את יום העבודה. 54 אחוז מכל העובדים שבודקים את הדואר אלקטרוני שלהם לפני 9 בבוקר (יש העושים זאת כבר ב- 6 בבוקר), ומרביתם עושים את הבדיקה האחרונה של היום סביב 17.00 (למרות שיש העושים זאת סביב חצות). בישראל העובד הממוצע בודק לראשונה את תיבת הדואר שלו ב-8:30, ולאחרונה ב- 16:20.

     

    • נפחי דואר אלקטרוני ממשיכים לגדול: 91 אחוז ממנהלים בתעשיית ההיי טק טוענים כי כמות תעבורת דואר אלקטרוני בארגון גדלה ב-12 החודשים האחרונים בממוצע של 47 אחוז. נתון זה עולה ל-200 אחוז בחברות גדולות יותר עם 500 עובדים או יותר. במקרים קיצוניים, יש עובדים השולחים 350 אימיילים ביום ומקבלים 450. יש משתמשים עסקיים המבזבזים עתה יותר מחצי יום, בכל יום, רק בניהול התיבה הנכנסת שלהם.

     

    • דואר אלקטרוני הופך לכלי עסקי חיוני: עובדים משתמשים בדואר אלקטרוני עבור מגוון פעילויות עסקיות, כולל בדיקת פרטי פגישות (74 אחוז), ניהול מידע אנשי קשר (62 אחוז), איתור מסמכים (74 אחוז), והקצאת משימות (46 אחוז). המשמעות: אנו תלויים יותר ויותר בדואר האלקטרוני.

     

    בודקים אימייל גם בדרכים

     

    המחקר גם גילה, כי 31 אחוז מהמשיבים משתמשים במחשב נייד לצורך בדיקת דואר אלקטרוני, כאשר מרבית הנשאלים, 72 אחוז, בודקים את הדואר אלקטרוני שלהם מחוץ למשרד במצבים שאינם קשורים לעבודה.

     

    65 אחוז ממשתמשי דואר אלקטרוני ניידים משתמשים במכשיר הנייד שלהם עבור משימות קשורות לעבודה כאשר הם מבלים עם עמיתים ו/או חברים ובני משפחה.

     

    40 אחוז ממשתמשי דואר אלקטרוני ניידים בדקו הודעות קשורות לעבודה בעת חופשה לעומת 56 אחוז בישראל, ו-38 אחוז עשו זאת בזמן חופשות מחלה לעומת 44 אחוז בישראל.

     

    באופן ממוצע, המשתמשים מגלים יחס חיובי מאוד כלפי דואר אלקטרוני נייד. בעוד 27 אחוז מהמשיבים קבעו כי בדיקת דואר אלקטרוני מחוץ למשרד מגבירה לחץ (44 אחוז בישראל), 23 אחוז אמרו כי היא מפחיתה אותו (11 אחוז בישראל). 43 אחוז ממשתמשי דואר אלקטרוני ניידים מאמינים כי גישה מחוץ למשרד מגבירה את יעילותם.

     

    לא מגבים

     

    באופן מפתיע, 100 אחוז מהנשאלים בישראל סבורים כי השליטה על השימוש בדואר האלקטרוני היא באחריותם, ולא באחריות מעסיקיהם, לעומת 75 אחוז בקרב כלל הנשאלים.

     

    המחקר גם מדגיש כי רק 42 אחוז מהחברות מגבות אוטומטית דואר אלקטרוני של עובדים במחשבים ניידים, בעוד 45 אחוז משאירים את משימת הגיבוי למשתמשים עצמם. 80 אחוז מהמשיבים חשבו באופן שגוי כי למעסיקיהם יש עותק מוגן של כל האימיילים במחשב שלהם.

     

    ארבעה טיפוסים של משתמשים

     

    המחקר מזהה ארבעה טיפוסים של משתמשי דואר אלקטרוני:

     

    • הממושמעים (49 אחוז) - רגועים ביחס לדואר אלקטרוני, אך קפדנים ביחס למועד ולמיקום שהם משתמשים בו, ומגבילים זאת לשעות עבודה ולאתרים משרדיים.


     

    • התלויים (21 אחוז) - מודים כי הם בודקים בכפייתיות אימיילים, ונכנסים לפאניקה כאשר אין להם גישה לדואר אלקטרוני.

     

     

    • הפוביים (10 אחוז) - טוענים כי הם טכנופוביים כאשר מדובר בדואר אלקטרוני. הם משתמשים רק בתפקוד הבסיסי ביותר בדואר אלקטרוני ומעדיפים תקשורת מילולית.

    • ההמומים (6 אחוז) - מתקשים להתמודד עם שטף האימיילים המציפים אותם. אימיילים רבים נשארים ללא קריאה, והמשתמשים חרדים להיכנס אליהם.

     

    המלצות

     

    סימנטק מציעה לעסקים למלא אחר כמה כללים המסייעים נגד תופעת ההתמכרות הנוכחית לדואר אלקטרוני, ובין השאר:

     

    • לחנך משתמשים איך לנהל ביעילות את הדואר אלקטרוני שלהם – להבטיח כי הם מתייקים ומוחקים הודעות כנדרש.



    • לעודד משתמשים לדבר עם עמיתים או לקוחות כאשר מתאפשר, במקום לשלוח דואר אלקטרוני.

     

     

    • לעודד עובדים להפסיק למען כמויות עצומות של אנשים על הודעות דואר אלקטרוני כאשר הדבר אינו נדרש.

    • לעודד אנשים להפסיק לשלוח הודעות לא חיוניות.

     

    המחקר בוצע בקרב 1,700 משתמשים ברחבי 17 מדינות באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. בישראל רואיינו 50 עובדים ו-49 מנהלי IT מקרב ארגונים עם למעלה מ- 500 עובדים.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים