שתף קטע נבחר

רוזנהויז: ספקים צריכים לתת לשופרסל תנאים מועדפים

מנכ"ל שופרסל דיבר במסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2005 ברשת. לדבריו, צריכה להיות היררכיה ברורה בשוק ורשת בעלת נתח שוק גדול יותר שמוכרת יותר מהמתחרות ונותנת תמורה גבוהה יותר לספק, צריכה לקבל עדיפות על פני רשתות אחרות

"שופרסל, כשחקן הגדול ביותר בשוק, רואה עצמה כמי שזכאית לתנאים מועדפים על ידי הספקים". כך אמר היום אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, במסיבת עיתונאים שקיימה הרשת לסיכום שנת 2005.

 

לדברי רוזנהויז, "אנחנו נותנים לספק את התמורה הגדולה ביותר. זה שספק יכול לקום בבוקר ולהיות בטוח שעל כמויות מסוימות של הסחורה שלו הוא לא צריך לקחת ערבויות בנקאיות, זה תמורה גדולה ששופרסל נותנת לו - ולכן הוא צריך לתת לרשת עדיפות. זו היררכיה שלא נבנית ביום אחד אבל היא תיצור שיווי משקל בשוק. יש לנו נתח שוק גדול יותר, מוכרים אצלנו יותר, התפוקות אצלנו גדולות יותר, ולכן הספקים צריכים לתת לנו עדיפות על פני רשתות אחרות".   

 

דגש בשלושה מוקדים

 

אברהם ביגר, יו"ר קבוצת שופרסל, אמר כי "בשנת 2006 תשים רשת שופרסל דגש על שלושה מוקדים: לקוח - תימשך התחרות על כיס הלקוח. עובדי החברה - התעשייה משלמת פחות ממה שהייתה צריכה לשלם ובכוונתנו לשפר את תנאי העבודה של העובדים. ספקים - נבנה מערכת יחסים עסקית הוגנת, יציבה וארוכת טווח על הספקים". כך אמר היום (ד') .

 

בשנה החולפת בנתה הקבוצה קונספטים חדשים שמותגו תחת השמות: שופרסל דיל - חנויות דיסקאונט, שופרסל שלי - חנויות שכונתיות ושופרסל ביג - חנויות היפרמרקט.

 

לדברי רוזנהויז, השקת שופרסל דיל היא זו שיצרה את השינוי המשמעותי בשוק הקמעונאות. "פתאום הצרכן ראה שאפשר לרכוש מוצרים במחירים זולים ברשת דיסקאונט ששייכת לרשת ארצית ולא רק במחסנים ובחנויות פרטיות".

 

"שופרסל דיל מנוהלת על ידי רשת גדולה עם אסטרטגיה ברורה וממוקדת", אמר רוזנהויז, והוסיף כי "לפני שנה וחצי אמרתי שהגידול של הרשתות הפרטיות ימצה את עצמו בשנת 2005 ונראה סטגנציה בצמיחה שלהן ובנתחי השוק. כיום הן נתקלות בנושאים שרשת גדולה נדרשת להם, כמו צורך בהתייעלות, קניבליזם, ירידה ממוצעת במכירות למ"ר. זה דורש צורת ניהול מסודרת וארוכה. כיום השוק נחלק לרשת שופרסל שהיא הרשת הגדולה, לידה עוד רשת גדולה, הקו אופ, אך במרחק רב משופרסל ואחריהן הרשתות הקטנות, שלחלקן יש סיכוי לצמוח בשוק הקמעונאות".

 

בעקבות רכישת רשת קלאבמרקט שקרסה, תמקד שופרסל מאמצים בתחום המגזר החרדי ותוסיף על רשת זול פה סניפים נוספים תחת שם המותג זול פה. בסוף הרבעון הראשון של 2006 תושק רשת שופרסל ביג, שלדברי רוזנהויז תבודל במראה שלה ובקונספט, תציע מגוון רחב יותר של מוצרים ומבצעים ותדבר בשפה שונה. הרשת תציע מוצרים ייחודיים ולא מיובאים בקטגוריות של יין, גבינות, מוצרי תינוקות וטואלטיקה. בסוף 2006 תושק רשת שופרסל שלי שעל פי תוכניות הרשת עתידה לכלול 94 סניפים בשכונות ובמרכזי הערים.

 

מועדון הלקוחות יושק מחדש

 

במהלך השנה הקרובה יושק מחדש מועדון הלקוחות של הרשת שישולב עם כרטיס אשראי של לאומי קארד. כמו כן, יושק המותג הפרטי של הרשת תחת השם שופרסל. בעולם תופס המותג הפרטי חלק נכבד מהמקום המוקצה עך המדף. בצרפת לדוגמא הוא מהווה כ-20% מהמדף ובאנגליה כ-35%-40%. בארץ המותג הפרטי אינו מפותח אך תופס תאוצה.

 

לאחרונה אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לרשתות הפרטיות להתאחד כדי לייצר ביחד מותג פרטי שיאפשר להן להתחרות בקלות יותר מול הרשתות הגדולות. שופרסל כאמור עומדת להשיק אף היא מותג פרטי תחת שמה שיעזור לה להתמודד מול הספקים. "הספקים יצטרכו להיות יותר ממוקדים והדו שיח עימנו יקבל אופי שונה", אמר רוזנהויז. "אין סיכוי שמותג פרטי בארץ יקבל שטח מדף כמו בחו"ל בגלל גודל השוק ונושא הכשרות, אבל הוא יכול לתפוס בין 11% ל-19%".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
רוזנהויז. "השקת שופרסל דיל יצרה את השינוי בשוק"
צילום: מיכאל קרמר
צילום: סיון פרג'
שופרסל דיל. שינתה את השוק
צילום: סיון פרג'
מומלצים