שתף קטע נבחר

מרצדס מנקה את הדיזל

ה-E320 בלו-טק של מרצדס מסמנת ניסיון נוסף לעידוד צריכת הדיזל בארה"ב. בעיה לא קלה, כאשר מחיר גלון סולר יקר ממחיר בנזין

האמריקנים לא מוכנים לעבור לסולר. אפילו כיום, כאשר מנועי הדיזל מתקדמים בקצב מהיר, ומציעים רמות ביצועים שמתעלות על מנועי בנזין. והסיבה לכך פשוטה - בארצות הברית תשלמו לכל ליטר סולר יותר מאשר לליטר בנזין, אז לאמריקנים אין שום סיבה לרוץ ולהזמין טורבו-דיזל. במרצדס חושבים שהפוטנציאל קיים, ואם לא דרך החיסכון כמו באירופה - בדרך אחרת.

 

אז מה עושים? מספרים לאמריקנים, וכמובן לשאר העולם, שמנועי דיזל בלו-טק (Bluetec) הם הנקיים ביותר שקיימים. זאת אומרת, בין מנועי הדיזל כמובן. וחוץ מזה, כך מבטיחים במרצדס, הם גם מאד חסכוניים. בקיצור, למה לא תחשבו על מעבר לנוזל השמנוני בבקשה, גבירותי ורבותי הירוקים?

 

אחרי הכל, ביצועי המנוע הזה, המבוסס כמובן על הדיזל V6 המוכר של היצרן, זה בו נהגנו בין היתר במבחן ל-ML, ובזה שערכנו לג'יפ גרנד צ'ירוקי. אלא שכאן הוא נעזר במספר אמצעים מתקדמים, שכולם תוכננו למטרה אחת בלבד – ניקיון מרבי. לטענת הגרמנים, שינויים כאלה ואחרים במנוע המתקדם בלאו הכי, הופכים אותו ליצרן מינימלי של חומרים "אסורים". כך בנוגע ל-CO, כך בנוגע ל-HC, וכך גם עם NOx. בנוסף להשמדת החלקיקים הרעילים באמצעות ממיר מתקדם, יש גם ממיר חלקיקים מיוחד ונוסף.

 

במילים אחרות, "יש לנו אמנם 211 כ"ס ו-55 קג"מ, והמנוע הזה שותה סולר, אבל אין לכם מה לדאוג. הסביבה תשאר נקיה וזכה למרות הכל". כך מרצדס. עכשיו נותר רק להמתין לנחיתתו גם בארץ - כאמור, בתא המנוע של ה-ML ,GL והג'יפ גרנד-צ'ירוקי הקרוב למקום מגוריכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דגמי "בלו-טק" של דיימלר-קרייזלר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים