שתף קטע נבחר

הימין עובד בשביל קדימה

הליכוד עושה ל"קדימה" את העבודה במסע שילוט החוצות עם הלוגו של "קדימה" וסיסמאות שמקובלות על רוב הציבור. את מי בא הקמפיין הזה להפחיד?

אם שאלתם את עצמכם איפה הקמפיין של "קדימה", אז הליכוד סיפק את התשובה. מסע שלטי חוצות, מטעם הימין, עם הסיסמא: "קדימה (בדוגמת הלוגו) לגבולות 67", ומתחתיה המשפטים: "אולמרט קורא לפינוי חד צדדי של רוב השטחים". או, לחלופין: "ברק: אולמרט הציע לי לחלק את ירושלים".

 

אמנם נאמר במקורותינו "צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים", אבל יש גבול. אף אחד לא התכוון שיריב פוליטי יעשה את המלאכה עבור מתחרהו.

 

אני מתקשה להבין מה עבר בראשיהם של מי שהציעו את הקמפיין הזה ושל מי שאישרו אותו. הם הרי קוראים סקרים, הם רואים, שבגדול, רוב הציבור בעד חזרה
לקווי 67 ( עם תיקונים קלים), הם יודעים שהרוב דווקא בעד התנתקויות חד צדדיות, ושהדחליל של "חלוקת ירושלים" הפך כבר מזמן, אצל הרוב המכריע, מאיום למציאות, אם לא למשאלה.

 

אלו הן גם הסיבות לכך ש"קדימה" מובילה בסקרים, ברוב מוחץ. אז את מי בא הקמפיין הזה להפחיד? את המתנגדים? הם בלאו הכי לא נמנים עם פוטנציאל המצביעים של "קדימה". לעומת זאת, זה בדיוק מה ש"קדימה" היתה רוצה להגיד, ואולי לא העזה. אז בא הימין ועשה עבורה את העבודה.

 

מה שעוד הפתיע אותי בקמפיין הזה הוא השימוש בדימוי הלוגו של "קדימה". אחד הכללים הכי ראשוניים בתורת הפרסום אומר שאין להשתמש בלוגו של המתחרה שלך. אפילו לא בקמפיין נגטיבי, כי כל שימוש כזה עושה למתחרה שלך שירות פוזיטיבי. ללא כל קשר למסר, הצופה נחשף ללוגו של המתחרה, באדיבות המפרסם ועל חשבונו.

 

אני מכיר לא מעט אנשים המשוכנעים לחלוטין שכל הקמפיין הזה הוא בכלל של "קדימה". כשניסיתי להעמיד אותם על טעותם היה להם קושי אמיתי להשתכנע.

 

למי שהיה זקוק להוכחה עד כמה הקמפיין הזה מופרך, באה עיריית ירושלים וסיפקה לו אותה. כפי שדווח בעיתון, עיריית ירושלים קנסה את "קדימה" בגין לכלוך רחובות ותליית מודעות פוליטיות במקום שלא יועד להן. ובגלל מה? בגלל אותם פרסומים שנועדו לתקוף את "קדימה" אך נראו כאילו הם מטעמה. "קדימה" התקשתה מאוד לשכנע את העירייה שהטעות היא שלה.

 

ומעניין לעניין באותו עניין. לביבי נתניהו יש נטייה לחזור ולהזכיר שהוא אמר, הוא הזהיר והוא התריע מפני כל הצרות המתרגשות עלינו עתה, ולו רק שמענו בקולו, כל זה לא היה קורה. צר לי, מר נתניהו, אבל גם זאת אסטרטגיה שגויה.

 

א. כי אף אחד לא אוהב שאומרים לו "אמרתי לכם" במיוחד אם הוא צדק. ראה מה קרה ליוסי שריד, שצדק יותר מדי פעמים.

 

ב. כי כל מה שאמרת והזהרת קשור לעבר, והבחירות עוסקות בעתיד. לכן, מוטב לדבר על העתיד במקום להזכיר נשכחות.

 

לנוכח מה שנעשה עד כה אצל היריבות של "קדימה", מתגבש הרושם שהאסטרטגיה הטובה ביותר עבור "קדימה" היא "שב ואל תעשה". כל עוד עמיר פרץ ימשיך להתקשקש עם "הגיע הזמן" והימין עם קמפיין שמשרת את "קדימה", "קדימה" עצמה לא צריכה לעשות מאומה.

 

מצד שני, קשה לסמוך על הליכוד והעבודה שימשיכו לעבוד בשביל "קדימה", ולכן הייתי ממליץ למפלגת "קדימה" לאפסן בינתיים את הקמפיין שלה ולשמור אותו במגירה, למקרה שהיריבים יתעשתו, יפתיעו ויאמצו אסטרטגיה אפקטיבית שתדרוש מענה.

 

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים