שתף קטע נבחר

הקמפיין: "פרץ - נלחמים בטרור, מנצחים את העוני"

הסיסמא הקודמת - "עמיר פרץ כי הגיע הזמן" זכתה לביקורת נוקבת בטענה שהיא לא מצליחה להעביר את המסר לבוחרים. כעת משיקים בעבודה קמפיין חדש שילווה את המפלגה עד הבחירות. איש הפרסום רוני רימון תקף את קדימה: "זו מפלגה שמסתירה את העומד בראשה, מעלימה אותו"

"כי הגיע הזמן - אאוט, נלחמים בטרור - אין": מפלגת העבודה חושפת הבוקר (יום ג') את קמפיין הבחירות החדש שלה. הסיסמא שתוביל את הקמפיין החדש היא "עמיר פרץ – נלחמים בטרור, מנצחים את העוני". מדובר בקמפיין שיחליף את הסיסמא "כי הגיע הזמן" ואמור ללוות את מפלגת העבודה עד הבחירות.

 

 

מודעות נוספות שייצאו בקמפיין: "נלחמים בטרור, ומנצחים בחינוך, בשכר המינימום, בפנסיה, בשחיתות ועוד". מנהלי הקמפיין, רוני רימון ומורדי גורן, הציגו את הסרטון שילווה את הקמפיין. בחלקו הראשון נראים פעילי חמאס חמושים ונשמעים קולות ירי, המצלמה עוברת לקשישה המחטטת בערימת אשפה ומחפשת דברי מזון, ואז צצה הסיסמה.

 

איש הפרסום, רוני רימון, היפנה 10 שאלות למ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט, והאשים אותו כי שיקר בראיון לנסים משעל בערוץ 2, שאל אותו מדוע אינו מפטר את הנגבי ומדוע הוא מסיר אחריות מהתקציב. לדבריו, "קדימה זו מפלגה שמסתירה את העומד בראשה, מעלימה אותו. הציבור רוצה לשאול את אולמרט הרבה שאלות. אני מצפה שאולמרט יצא מהמחבוא". רימון הוסיף: "אולמרט רואה את העם רק מגובה המטוס. הוא לא סופר את מרבית אזרחי ישראל. האדם הפשוט לא מעניין אותו".

 


הסיסמה

 

הסיסמה נחשפה הבוקר עוד לפני מסיבת העיתונאים, לאחר שמשרד הפרסום הציב (ככל הנראה בטעות) כבר הבוקר שלטים עם הסיסמה החדשה. כזכור, הקמפיין הקודם של העבודה, "הגיע הזמן", זכה לביקורות מכיוונים רבים שכן הטענה הייתה כי היא לא מצליחה להעביר את המסר לבוחרים.

 


כי הגיע הזמן, פאסה. צילום: אמיר כהן

 

40 יום לפני הבחירות, ולמפלגת העבודה פשוט נגמר הכסף. בעיצומו של קמפיין הבחירות, כינסו אמש יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ והמזכ"ל, ח"כ איתן כבל, את 40 המועמדים ברשימת העבודה לכנסת, את חברי מזכירות לשכת המפלגה ואת חברי ועדת הכספים והבהירו: או שמגדילים את התקציב, או שמפסיקים את הקמפיין.

  

לאחר דיון ארוך שנמשך אל תוך הלילה, אושרה הבקשה להגדיל את התקציב פה אחד. העבודה החליטה להוסיף כשבעה מיליון שקלים נוספים לתקציב המקורי בסך 21 מיליון שקלים. סכום זה, כך התברר לפרנסי העבודה, הספיק בקושי להתנעת הקמפיין, ורוב הכסף אזל עוד לפני השלב המכריע בקמפיין. כך מצאו את עצמם רוב ראשי המטות ללא תקציב מספק לפעילות בשטח.  

 

בנימין בן אליעזר אף פרש מראשות מטה השטח לאחר שהתברר לו כי תקציבו עומד על כ-400 אלף שקלים בלבד. בן אליעזר תמך עוד בראשית הדיון להגדיל את התקציב בכעשרה מיליון שקלים. לדבריו, "לא ניתן לנהל מערכת בחירות עם התקציב הקיים ובדרך הזו".

 

במהלך הדיון שנערך הלילה הציגו חברי ועדת הכספים את עמדתם והסבירו מדוע עדיין לא אישרו את הגדלת התקציב. חברי הוועדה גרסו כי הדרג הפוליטי חייב ליטול אחריות על כל מהלך מסוג זה. מזכ"ל העבודה כבל הציג בפני הח"כים והנוכחים את המצב הכלכלי הקשה של המפלגה ואת הגירעון, העומד על 120 מיליון שקלים. כמו כן, הציג כבל את חלוקת הכספים הפנימית בתוך המטות, והסביר מדוע הוקצבו קרוב ל-21 מיליון שקל עד כה. חלק גדול מן התקציב הוקדש לקמפיין "כי הגיע הזמן", וכן להפקת תשדירי הבחירות של העבודה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיר כהן
פרץ. מחליף סיסמה, כי הגיע הזמן
צילום: אמיר כהן
ועוד מקמפיין העבודה
צילום: דלית שחם
מומלצים