שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    גוגל: "נתרגם לעברית שירותים רבים"

    חברת גוגל ישראל, שהושקה היום רשמית, אינה צפויה להותיר את רישומה בשלב הראשי על אתרי החברה, אך בסניף המקומי מבטיחים כי בהמשך "צפויות הפתעות" לגולשים הישראלים

    Google ישראל אינו עוד שם של אתר אינטרנט בלבד - מעתה עומדת חברה ישראלית מאחורי השם הזה. פעילות החברה בארץ הושקה היום (ב') באופן רשמי, במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב.

     

    המטרה המוצהרת והמעורפלת של הפעילות המקומית היא "להתמקד בגולשים, במפרסמים ובבעלי האתרים הישראלים ולהשיק שירותים המותאמים עבורם".

     

    מנכ"ל החברה החדשה הוא מאיר ברנד, בעבר מנהל הפיתוח העסקי של Excite&Home, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-ICQ, ומנהל מגזר העסקים הקטנים במיקרוסופט ישראל. ברנד, 35, עומד בראש צוות "מצומצם ואיכותי של אנשי מכירות ושיווק", כהגדרתו, שיורחב בהמשך.

     

    "צפויות הפתעות לגולשים בישראל"

     

    התחלת הפעילות הרשמית בישראל לא צפויה להותיר את רישומה בשלב הראשי על אתרי החברה, אך בגוגל ישראל מבטיחים כי בהמשך "צפויות הפתעות" לגולשים הישראלים.

     

    האתר הישראלי של גוגל, שהחל לפעול לפני יותר מארבע שנים, נמנה על האתרים הפופולריים בשפה העברית. עם זאת, החברה מפעילה שירותים רבים מלבד מנוע החיפוש הבסיסי, שחלקם זמינים לישראלים רק בממשק אנגלי (שירות הדואר האלקטרוני Gmail, מערכת הבלוגים Blogger, תוכנת המסרים המידיים Google Talk, תוכנת אלבומי התמונות Picasa, שירות הווידאו Google Video, דף בית מותאם אישית ועוד).

     

    שירותים אחרים שמפעילה החברה אינם מותאמים לישראל - לא בממשק ולא בתכנים (מנוע החדשות Google News, אתר השוואת המחירים Froogle, מנוע החיפוש המקומי Google Local, שירותי המפות Google Maps ועוד.

     

    "המטרה שלנו היא לגייר (כלומר, לפתח ממשק עברי ובמקרים מסוימים גם להתאים תכנים רלוונטיים לישראל) כמה שיותר שירותים של גוגל לשפה העברית", אומר ברנד, שאינו מוכן לפרט או למסור הערכת זמן לביצוע. דניס וודסייד, מנהל האחראי על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בגוגל, מסר כי השירותים יגוירו תוך 18 חודשים.

     

    למה גוגל החליטה לפעול בישראל?

     

    גוגל מחזיקה כ-40 נציגויות מחוץ לארה"ב, ובהקשר זה הפעילות בישראל אינה יוצאת דופן. ברנד מסביר כי החברה החליטה לפתוח סניף מקומי בשל החדירה הגבוהה של האינטרנט לכלל האוכלוסיה ונטייתו של הגולש הישראלי לאמץ טכנולוגיות במהירות.

     

    כדוגמה לכך הוא מציין את אחוז החדירה הגבוה של הפס הרחב – כ-92 אחוזים מכלל משתמשי האינטרנט, נתון שמציב את ישראל במקום השלישי בחדירת פס רחב.

     

    סיבה נוספת היא הפופולריות הרבה של גוגל בישראל.
    מחקר של Commscore Media Metrix מצביע על כך ש-82 אחוז מהדפים הנצפים על ידי גולשים בישראל הם באתר גוגל. גם נתוני סקר TIM, שקובעים כי גוגל הוא האתר הנחשף ביותר בישראל סייעו לקבלת ההחלטה לפעול בארץ.

     

    תרמה גם העובדה כי החיפוש נפוץ מאוד בישראל. ברנד: "בדקנו וגילינו שהישראלים הם פריקים של חיפוש. החיפוש נפוץ בארץ אפילו יותר מהשימוש בדואר אלקטרוני – היישום מספר אחת במדינות רבות. נוסף על כך, מחקרים הראו יחס ישר בין חדירת הפס הרחב לנטייה להשתמש בחיפוש, ובין רמת ההשכלה לנטייה לחפש".

     

    כשנשאל ברנד מהם היעדים של גוגל בארץ הוא מדקלם את המנטרה של מייסדי החברה, סרגיי ברין ולארי פייג': לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו נגיש ויעיל, גם בישראל.

     

    מוצרים לבעלי אתרים ולמפרסמים

     

    מאחורי המילים היפות עומד הרצון להגדיל את הכנסות החברה מפרסום – בסיס ההכנסות העיקרי של גוגל – גם בישראל. בחברה מזהים פער בין התפוצה של האינטרנט לפרסום במדיום, שמצביע על פוטנציאל גדול בתחום הפרסום המקוון בכלל (5% מנתח הפרסום הכולל ב-2005) ובפרסום טקסטואלי במנועי חיפוש בפרט – סוד ההצלחה של גוגל.

     

    "הפילוסופיה הפרסומית של גוגל דוגלת בפרסום מועיל למשתמש. אנחנו מאמינים שפרסום כזה תורם יותר למפרסם ומתבטא באחוזי הקלקה גבוהים יותר", אומר ברנד.

     

    על פי הערכות בשוק, הפרסום במנועי חיפוש מהווה 15 אחוז מעוגת הפרסום המקוון. לשם השוואה, נתח השוק של הפרסום במנועי חיפוש בארה"ב ובבריטניה עומד על כ-40%. "אני מאמין שבישראל נראה מגמה דומה, ונתח השוק של מודעות המילים ימשיך לעלות".

     

    גוגל מפעילה כיום את אחת מרשתות הפרסום הגדולות ברשת, המבוססת רובה ככולה על מודעות טקסטואליות, המוצגות לצד התכנים, על פי הקשרם. תוכנית הפרסום Adwords משולבת בשירותים של גוגל, ואילו תוכנית Adsense מיועדת לאתרים חיצוניים.

     

    תוכנית זו נחלקת ל-Adsense for Search (מודעות מילים המוצגות לצד תוצאות חיפוש באתרים חיצוניים) ו-Adsense for Content (מודעות טקסט המופיעות לצד תכנים מקוונים על פי הקשר).

     

    על אף שניתן לראות את המודעות של תוכנית Adsense באתרים ישראלים גם היום, והתוכנית פתוחה למפרסמים בעברית, בגוגל מתכוונים להתאים את השירות לעברית, על מנת שהמודעות יהיו יותר רלוונטיות.

     

    לאחרונה הכריזה גוגל ישראל על שיתוף פעולה ראשון בהקשר זה – עם חברת Netex – ובקרוב מבטיחים בחברה כי יושק אתר Adsense for Search בעברית. גם שירות Adsense for Content יותאם לעברית אך בגוגל לא מתחייבים על תאריך.

     

    ברנד מעדיף שלא לנקוב בשמות של מתחרים פוטנציאליים גם כשמדובר במועמדים טבעיים לתפקיד כמו MSN ישראל. "גוגל היא חברה שמבססת עצמה על שיתופי פעולה ולא על תחרות, גם כשמדובר במתחרים לכאורה", הוא אומר ומביא כדוגמה את Ask, מנוע חיפוש מתחרה, ששילב את תוכנית Adsense של גוגל.

     

    באשר למתחרים בתחום מודעות המילים ברנד אומר: "כל תחרות היא מבורכת ותורמת לפיתוח שוק החיפוש". (בוודאי דבר שקל לומר כאשר מובילים את השוק).

     

    מרכז פיתוח בישראל

     

    ברנד מאשר כי גוגל תצטרף בעתיד לשורה ארוכה ומכובדת של חברות בינלאומיות המחזיקות מרכזי פיתוח בישראל. "בישראל קיים מאגר של כשרונות בתחום המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב", הוא אומר, "גוגל מאמינה כי היא צריכה לפעול היכן שנמצאים הכשרונות ולכן טבעי שתפעיל מרכז פיתוח בישראל".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גוגל. מעכשיו גם בישראל
    מאיר ברנד. המנכ"ל המקומי
    מומלצים