שתף קטע נבחר

טאץ' עליז למיני שתעיז

חוץ ממכונית תצוגה מוזרה, הציגה סדנת קסטנה האיטלקית גם פרשנות מעניינת למיני. למשל טנדר שימושי, או קבריולה בלי דלתות, סטיישן עם מנוע חשמלי. כאלה, אתם יודעים

שגעון המיני נמשך, והפעם באיטליה. סדנת קסטנה (Castagna) ממילאנו הציגה בז'נבה שתי תצורות מרכב מאד לא שגרתיות למיני הקטנה והחביבה. מדובר בביטוי נוסף ליכולת האילתור של האיטלקים, שכבר הציגו בעבר גרסת סטיישן למיני. אלא שהפעם מדובר ביצירות מתקדמות בהרבה - טנדר שימושי ולצידו מעין שילוב בין טנדר לקבריולה.

 

 

Tender

 

המיני הראשונה נקראת "טנדר", והיא משלבת בין שני עולמות שונים בתכלית. מצד אחד אכן מדובר בטנדר עם תא מטען נדיב למדי מאחור, ומנגד בקבריולה מסוגננת ומושכת עין. היא עושה זאת באמצעות תשומת לב גדולה במיוחד לפרטים, כמו שימוש רב בעץ וקש (לדלת האחורית למשל), ובגלל העובדה שאין לה דלתות צד. או גג (יש סוכך שמש מתקפל).


מיני טנדר. כן, זה באמת קש. תצלומים: רועי צוקרמן

 

מה שכן ישנו הוא רכב טיולים שנראה מושלם לעונת האביב, מהסוג שהיה פופולארי בשנות ה-50 וה-60. גם אז הוא התבסס על מכוניות קטנות (פיאט 500 ג'ולי, למשל), והציע חווית אוויר פתוח בלי להתאמץ. מה שנקרא - עצלות, אבל בסטייל.

 

מכיוון שהיעוד העיקרי של הטנדר הוא להסיע נוסעים לחוף הים, הוא מצויד ברצפה כפולה לתא המטען כדי לאחסן בגדים נקיים ומגבת. יש גם מיכל מים מיוחד לשטיפת פירות, מקום לציוד צלילה ולא פחות חשוב - מערכת שמע רבת-עוצמה למי שמתכנן מסיבת חוף. ואל תגידו שהאיטלקים לא חשבו על הכל. טוב, חוץ מעל גשם לא מתוכנן.

 

Crossup

 

מנגד יש גרסה מסוגננת מעט פחות אבל שימושית ככל הנראה קצת יותר. במקום חווית השמש, יש מרכב מיני שגרתי, עם תוספת מאחור של תא מטען פתוח. ושמישהו יספר לאיטלקים שבעברית אנחנו קוראים למכונית כזו - טנדר. הם העדיפו את השם "קרוס-אפ", כדי להדגיש שמדובר בקרוס-אובר בין סופר-מיני לטנדר. שיהיה.


מיני לשטח? הקרוס-אפ

 

בקסטנה מדברים אפילו על יכולת שטח מסוימת, תודות למתלים מתכווננים, צמיגים ייעודיים ומרווח גחון מוגבה - עד 25 ס"מ מרשימים.

 

אבל עם כל הכבוד ליכולת שטח, לעיצוב המוזר ולכל שאר הפרטים, לנו תפס את העין דבר אחד מיוחד. מקרר ה"וודקה-סיגר". כמו שזה נשמע, מדובר במקרר קטנטן שמיועד לבקבוקי וודקה (אבל האיטלקים מאשרים גם סוגי אלכוהול אחרים למי שמתעקש, נניח גראפה, או יין קיאנטי אדום), שהופך בלחיצת כפתור להתקן סיגרים ששומר על טריותם בעזרת שמירה על לחות הולמת וקבועה מראש. בקסטנה ישווקו את הרעיון המבריק עבור כל דגמי המיני, והוא משתלב בדיוק בין המושבים הקדמיים. רק תזכרו לא לשתות אם אתם נוהגים.

 

וגם: מיני חשמלית

 

בנוסף לשתי המכוניות המוזרות, הציגה קסטנה גם מיני היברידית. מדובר בעצם במכונית רגילה שנוסף לה מנוע חשמלי, הנטען באמצעות כל שקע חשמל רגיל. במצב חשמלי המכונית יכולה לנסוע 200 ק"מ במהירות של עד 70 קמ"ש, אידיאלי לנסיעה עירונית. מעבר למצב חשמלי מתבצע בלחיצת כפתור ולבחירת הנהג.


מיני הייבריד. מוסיפה מנוע חשמלי לטובת איכות הסביבה

 

בזמן שימוש בחשמל, המיני ההיברידית נמנעת מלזהם את האוויר, ותוכל לכן לנוע ללא תשלום בערים בהן יש אגרת גודש - כמו לונדון למשל. למנוע החשמלי יש גם מצב נוסף, לנסיעה בינעירונית, בו הוא מאפשר מהירות מרבית של 130 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 120 ק"מ. טעינת המצברים החשמליים אורכת שש שעות והם אינם זקוקים להחלפה במשך כחמש שנים.

 

נשמע חמוד, לא?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני טנדר
צילום: רועי צוקרמן
הרבה עץ
צילום: רועי צוקרמן
קרוסאפ. טנדר עם מרווח גחון מרשים
צילום: רועי צוקרמן
מיני הייבריד. מנוע חשמלי
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים