שתף קטע נבחר

נשיא קאדילק: "הצלנו את המותג"

ג'ים טיילור, נשיא קאדילק, מספר לאלי שאולי על תוכניות הקרב מול ספינות הדגל הגרמניות, ומסביר מדוע הפעם זה יהיה אחרת. ושימו לב לסין

נשיא קאדילק, ג'ים טיילור, נראה במצב רוח טוב בתערוכת ז'נבה. קאדילק השיקה שם את אסקלייד חדש וגדול, החלה בשיווק ה-BLS הקטנה ולמעשה זינקה שוב לקראת הסתערות מחודשת - הגדולה בתולדותיה - על אירופה. אבל לחיוך של טיילור יש סיבות נוספות. לפני שהפך נשיא החברה, היה האחראי לתכנון דור הרנסנס של קאדילק, כל הדגמים למעט האסקלייד וה- BLS. כעת הוא רואה את מלוא המבחר עליו הופקד, משגשג ומצעיד את קאדילק למכירות של 250,000 מכוניות בשנה.

 

"ב-98' כמעט וחוסלנו", הוא מספר. "היו רק שלושה או ארבעה אנשים בכל קונצרן ג'נרל מוטורס שרצו להחיות את המותג. כל השאר ויתרו. הטיעון שלנו נגד סגירה היה שכאשר מותג יוקרתי ומוביל בקונצרן ענק נכשל, זה אומר שאתה לא יודע לייצר מכוניות טובות. זה סימן רע לעולם. אז הם אפשרו לנו לנסות ולא מצטערים".


קאדילק XLR

 

"עבדנו אז כמעט שנה בקצב מטורף. ידענו שהמפתח יהיה לייצר מראה מתאים. למרות זאת, חששנו. המכונית שהצגנו להנהלה כמושיעת המותג הייתה שמרנית מדי. מקבלי ההחלטות אמרו שאם זה מה שאנחנו יכולים לעשות, הם לא משקיעים עוד סנט במותג. 'יש לכם עוד 30 יום לנסות', הם אמרו. עבדנו כמו משוגעים עם שני מרכזי עיצוב בו זמנית ויצרנו את ה-CTS. את זו ההנהלה כבר אהבה, וכל השאר הוא היסטוריה".

 

אז ה-CTS הצילה את קאדילק?

 

"בהחלט כן. לינקולן עמדה בפני מצב דומה, אבל הם לא הצליחו לייצר רכב משכנע וההנהלה החליטה לא להשקיע. התוצאות בשוק האמריקני ברורות והם בפיגור גדול".

 

מהיכן בא הרעיון לייצר BLS עבור אירופה?

 

"אם זה היה תלוי בנו, ה-BLS לא היתה מיוצרת. אבל בוב לוץ דחף מאד לכיוון. הוא ראה בה קלף חשוב לאירופה והוא ה'אבא' שלה".

 

מה עוד חסר לכם היום במבחר של קאדילק?

 

"אנחנו רוצים להציג קרוס-אובר קטן, משהו כמו ב.מ.וו X3. ואנחנו צריכים גם מכונית דגל גדולה יותר. משהו כמו 'סופר STS' שתתחרה בב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S".

 

רגע, אז איפה זה מציב את ה-STS?

 

"יש לנו בעיה באירופה. כל המבחר שלנו עולה מדרגה במחיר ובתפיסה כאשר הוא יוצא מארה"ב. אצלנו היא מתחרה בסדרה 3. כאן היא קופצת ל-5. גם בגלל שהאירופאים מודעים למידות ולמנועים ומקטלגים אותה ככזו. מצד שני, אני מודה שהיא אינה יפה או איכותית כמו ה-5. והיא אינה אמורה להיות כזו. חכו ל-CTS הבאה שתופיע תוך שנה..."

 

ובכל זאת, ה-STS?

 

"היא לא מסוגלת ולא מתוכננת להתחרות במרצדס S קלאס. כך שהדור הבא יצטרך להשתפר...".

 

אז למה צריך בעצם סופר-STS?

 

"עניין של אסטרטגיה ותדמית. צריך שיהיה לנו משהו בפסגה שהוא יפה, יקר בלתי מושג. שיאציל תדמית על שאר הדגמים. בזמנו התלבטנו אם לפתח קודם את ה-XLR הדו-מושבית או מתחרה ב-S. הלכנו על ה-XLR כי חשבנו שספורט, בעיקר עם תדמית שמחוברת לקורבט, יעזרו לנו לקבל הכרה מיידית. לכן הצגנו אותה לפני ה-CTS שכבר הייתה מוכנה. חוץ מזה, תמיד עדיף להיראות סקסי מאשר גדול".

 

האם אתם צריכים לשם כך מנועי V12?

 

"בהחלט. אנחנו חייבים V12 או לפחות V10. זה לא מוכר כמויות, אבל עוזר לתדמית. לנו אין, לגרמנים יש. זה אמנם מאד יקר לייצר את הדור הראשון של המנועים האלה, אבל אני מניח שניאלץ לעשות זאת".

 

איך אתה רואה את הדור הבא של קאדילק. האם תשמרו על מראה דומה?

 

"השלב הראשון היה הרנסנס, עכשיו אנחנו צריכים לשפר. להיות יותר איכותיים, יותר אירופאים. וזה יתבטא במראה הפנים של ה-CTS הבאה, וגם בסביבת הנהג החדשה שתקבל ה-SRX ב-2007".

 

ומבחינת עיצוב?

 

"רוב היצרנים הופכים שמרנים כאשר הם חוששים לפגוע בהצלחה. אנחנו חייבים להישאר דרמטיים ולהעז. כשתראה את ה-CTS הבאה תדע מיד שהיא חדשה".

 

אירופה היא שוק קשה, בעיקר כאשר מתמודדים מול מרצדס וב.מ.וו. אפילו לקסוס הרי לא הצליחה כאן. לא עדיף לוותר מראש?

 

"אין ברירה. יש הרבה סיבות להשקיע באירופה. הלקוח בקטגוריה זו מאד רב-לאומי, ואפילו כמויות קטנות יהיו טובות עבורנו. אגב, אם אתה נמכר בכל העולם, מקבל גם הלקוח האמריקני הרגשה שמדובר במוצר טוב במיוחד".

 

מה זה כמויות קטנות?

 

"בוא ונגיד ככה. אם הייתי ב.מ.וו או מרצדס, לא הייתי מודאג".

 

לסיום, זו לא פעם ראשונה שאתם מבטיחים לחדור חזק לשוק האירופי, ועד עכשיו לא הצלחתם. מדוע הפעם זה יהיה שונה?

 

"זה נורא פשוט. בעבר לא היה לנו מה למכור, ודיברנו הרבה יותר מדי. עכשיו נדבר פחות, ונביא מוצרים נכונים. הכי פשוט שאפשר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
BLS. רק באירופה
STS. לא מתאימה
אסקלייד
XLR. ספורטיבית עדיפה על מכונית יוקרה
CTS. ראשונה לפנות ליבשת הקלאסית
הסיקסטין. רמז ל"סופר STS"?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים