שתף קטע נבחר

הצרעה שתבריח דבורים

קריילזר נותנת פעם נוספת את השואו של התערוכה ויושב הראש שלה, טום לה סורדה, מסביר לנו למה ההורנט הקטנה והחמודה חשובה כל כך

קרייזלר הולכת ותופסת לעצמה מקום של "ההופעה הטובה ביותר בעיר" כאשר מדובר במסיבות העיתונאים בתערוכות הרכב האירופיות. בשנה שעברה ניפץ בז'נבה דיטר זייטשה (אז יושב הראש), גיטרות וקירות זכוכית. בפרנקפורט הם הצניחו ג'יפים מהשמיים, והפעם בז'נבה הם שלחו לכיוון העיתונאים מבול של דבורים (לא אמיתיות כמובן) שברחו מהצרעה אחרי פיצוץ פירוטכני קל. ומאחורי כל זה הסתתר משחק מילים מתוחכם: יש הרבה סופר-מיני - מכוניות B (האות שבאנגלית נשמעת כמו המילה דבורים) שנראות דומות, אבל אנחנו נבריח אותם עם ה-hornet (צרעה) שתראה שונה לגמרי.


דודג' הורנט. חמודה ומקורית. תצלומים: רועי צוקרמן 

 

יחד עם הצגת דודג' קליבר הסדרתית וחשיפת הניטרו לשוק האירופי, במבחר דגמים עשיר וכוחני, משגרים אנשי דודג' איום גם לכיוון תחום הסופר-מיני. הם יודעים שמדובר בשוק השני בחשיבותו באירופה, והם רוצים להציע בו משהו שונה. וההורנט נראית טוב. שונה לגמרי מכל מה שהכרנו בתחום הסופר-מיני האירופית ומושכת את העין. היא נראית קצרה, רחבה וגבוהה וכנראה גם מרווחת. וכאשר אני פוגש את טום לה-סורדה, יושב ראש קרייזלר מיד לאחר חשיפתה, הוא נשמע אופטימי למדי.

 

כולם בז'נבה רוצים לדעת. האם יש סיכוי שהמכונית הזו תגיע לפס הייצור?

 

"אנחנו בהחלט רוצים לייצר אותה, אבל לא נעשה זאת לבד. אנחנו צריכים שותף מחוץ למשפחת קרייזלר עם פלטפורמה מתאימה. אם נמצא כזה בהחלט נייצר אותה. בכל מקרה הצבנו לעצמנו כמטרה להגיע עד סוף השנה להחלטה סופית בתחום".


 

ואיפה היא תיוצר?

 

"היא יכולה להיות מיוצרת באירופה או באסיה. איפה שיהיה רווחי נעשה זאת".

 

האם חברה כמו פולקסווגן היא מועמדת?

 

"יש לנו שותפות ארוכה עם פולקסווגן בתחום המיניוואן והניסיון איתם טוב. זו בהחלט יכולה להיות שותפה טובה".

 

האם המנוע שבחרטום מכונית התצוגה מגיע מהמיני?

 

"לא מהמיני, אלא מהמפעל המשותף שלנו עם ב.מ.וו. השותפות נגמרה אבל המפעל לא נסגר, והמנוע הזה הוא מצוין. אפשר להשתמש בו עוד זמן רב. אני לא אומר שזה יהיה המנוע של ההורנט, אבל הוא בהחלט מועמד טוב".

 

על מה מבוססת ההורנט כרגע?

 

"היא משתמשת במרכיבים מהקליבר אבל זו לא ממש פלטפורמה גמורה. כמו שאתה רואה זו מכונית קצרה אבל הרוחב שלה הוא כמו בקליבר".

 

האם תביאו את המכונית הזו גם לארצות הברית?

 

"כן. הכוונה לייצר מכונית גלובלית. וזה אומר שהשותף שלנו צריך לעמוד בתקנות האמריקניות והאירופיות".

 

תוך כמה זמן אתם יכולים להביא את המכונית הזו לייצור אם תתקבל החלטה חיובית?

 

"מהר מאד. תוך שנה וחצי אפילו. בכל מקרה עד סוף 2007 יהיה לנו מבחר יפה מאוד באירופה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' הורנט. רעיון מקורי
צילום: רועי צוקרמן
ביצוע משכנע
צילום: רועי צוקרמן
טום לה סורדה וההורנט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים