שתף קטע נבחר

קמפיין מרצ: הומו ואתיופית מצביעים בכותל

בתשדירי המפלגה הם נראים תוחבים פתק משאלות לכותל המערבי: לקבל גט, לזכות בפנסיה, והמפלגה מבטיחה שאם תיכנס לממשלה תוכל להגשים את המשאלות. בשינוי פונים למגזר הרוסי, ומסבירים: "מי שמוכן שחייל ישראלי ייקבר מול הגדר או לידה שיצביע קדימה"

"אצלנו האדם במרכז והאדמה בצד", כך הכריזו בצהריים ראשי מפלגת מרצ, שהציגו את קמפיין הבחירות של המפלגה.

 

 

 

"המערכת הפוליטית בישראל עברה שינוי טוטאלי. אנשים מהשמאל מתכוונים להצביע קדימה ואנשים מהימין רואים במרצ כמפלגה לגיטימית. על רקע זה נציג סדר יום אחר, בשונה מהמלחמות הישנות בין נתניהו, אולמרט ופרץ. אצלנו האדם יהיה במרכז. בתשדירי הבחירות אנו נציג את תוכנית העבודה שלנו שתפרט כיצד מרצ מתכוונת לשים את האדם במרכז", כך הסביר אילון זרמון שמשרדו מוביל את הקמפיין של מרצ.

 

ראשי המפלגה הציגו שלושת הסרטונים שיוצגו בתשדירי תעמולת הבחירות. הסרטון הראשון שהוצג עוסק לא פחות ולא יותר מאשר בכותל המערבי, או כפי שמרצ מכנה אותו, "הקלפי הגדולה בעולם". בסרטון ניגשים אנשים שונים - פנסיונר, מסורבת גט, הומו, עולה חדשה ועוד, ותוחבים פתק ובו משאלותיהם - לקבל גט, פנסיה וכדומה. "מסתבר שבקלפי הגדולה בעולם כולנו מצביעים מרצ", קובע הסרטון.

 

ומה עוד בקמפיין? סרטון בו מוצגת השורה הראשונה של המועמדים שאומרים כי בזמן בו הפוליטיקאים הפכו למאוסים ומושחתים, מרצ תשים את הפוליטיקה בצד, ושוב - את האדם במרכז. בהקשר אחר אמר ח"כ רן כהן: "נתייחס למאבק בשחיתות ולא נתעלם מכך. בעניין הזה אנחנו נהיה המפלגה של נקיון הכפיים וטוהר המידות. הגיע הזמן שהציבור הישראלי ידע לעקור את המפלגות המושחתות ולתגמל את הנקיות".

 

הסרטון השלישי מציג שתי דמויות שילוו את הקמפיין הטלוויזיוני. מדובר בשני זרעונים הממתינים ב"נמל התעופה" לצאת לאוויר העולם ולהיוולד בישראל. אחד הזרעונים חושש לצאת עם חברו לעולם שמא יוולד כ"אשה, ערבי או הומו". חברו מנסה לשכנע אותו אולם זה מציג את הבעייתיות הקיימת כיום. "השתגעת? אתה יודע מה זה להיוולד ערבי בישראל? אתה צריך לנסוע בשמונה אוטובוסים לתל אביב רק כדי לשטוף בתים... אתה יודע כמה אדמות הפקיעה הממשלה מהערבים?" הוא משיב לו. "אם מרצ תהיה בממשלה - יהיה שווה להיוולד בארץ", סיכם זרמון בהקשר זה.

 

שינוי: איפה ייקברו החיילים?

 

ואילו במפלגת שינוי החליטו לכוון את הקמפיין למגזר הרוסי, ומציבים בראש סדר היום את שאלת האזרחות והלגיטימיות של הציבור הרוסי בארץ. "מי שמוכן שחייל ישראלי ייקבר מול הגדר או לידה שיצביע קדימה", לשון המודעה.

 

בשינוי, כמו במפלגות הגדולות, הבינו שהקול הרוסי הוא שיכריע את הכף. האסטרטג הפוליטי שמוליק כהן, שעובד עבור המפלגה, הסביר כי הבעיות של המגזר הרוסי הן בעיות שנוגעות לכלל אזרחי המדינה. "זה סדר יום אזרחי, הבעיה נוגעת לכולנו והגיעה העת שנתעורר".

 

מבדיקה שערכו במפלגה עולה כי 40 אחוז מקרב עולי מדינות חבר העמים שהגיעו לישראל אינם אזרחים שווי זכויות. "הם אינם יכולים להינשא או להיקבר כאן, ובמקרים קיצוניים המדינה אינה מאפשרת למשפחות להגיע ארצה בכדי לפקוד את קבר יקירהן".

 

כדי להגיע לקהל היעד יקיימו ראשי המפלגה פגישות עם הציבור הרוסי, יבקרו במרכזי קניות אותם נוהגים לפקוד עולי מדינות חבר העמים ושם ידברו על ליבם. בנוסף, יפרסמו מודעות באתרי האינטרנט השונים ובתקשורת הרוסית. "חשוב לנו שהם יבינו כי המפלגות הגדולות יהיו מחויבות לחרדים. אנחנו נדאג לאינטרסים שלהם", אמרו במפלגה.

 

במפלגת עלה ירוק החליטו לא לחסוך בהדגמות ויזואליות, ובתשדירים מוצגות לסביות שמתנשקות בחתונתן, וכן בחור אלים ששותה את עצמו לדעת בפאב אבל לא נעצר, בעוד הבחור השקט שמעשן בצד דווקא זוכה להיעצר על ידי המשטרה. במפלגה הסבירו כי גם היבט הסביבה הירוקה יבוא לידי ביטוי בתשדירים.

 

בהכנת הידיעה השתתפו שרון רופא-אופיר ומורן זליקוביץ'
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצ. הכותל כקלפי
שינוי. שאלת האזרחות
עלה ירוק. השתיין נעצר
מומלצים