שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

גם ברטונה אוהבת את פיאט פונטו

אבל מעדיפה לעצב אותה מחדש. התוצאה היא ה"סונה", קופה-קבריולה ספורטיבית לתצוגה עם עיצוב יוצא דופן ולצערנו בלי שום יומרות לייצור

הספורטיבית הקטנה שלפניכם היא לא אחרת מפיאט פונטו, כך מסתבר. או לפחות היא היתה כזו פעם. מדובר בתרגיל עיצוב חדש לבית סדנת ברטונה האיטלקית, שותפה ותיקה של פיאט ומי שאחראית גם לפונטו קבריולה משנת 1994, שאפילו הגיעה לייצור סדרתי. שמה של המכונית הוא "סונה" (Suagna), שפירושו עבודה שבוצעה ביסודיות תוך מתן תשומת לב מרבית לכל פרט".


ברטונה סונה על בסיס פיאט פונטו. לא שמישהו ינחש. תצלומים: רועי צוקרמן

 

בניגוד לפונטו קבריולה המקורית, הפעם מדובר במשהו קיצוני יותר. במקום רק לחתוך את הגג (או להפוך את הפונטו לטנדר-קבריולה כמו פיורבנטי), בברטונה בחרו לעצב מחדש את הפונטו בדרכה להפוך למכונית פתוחה. התוצאה ספורטיבית ומיוחדת מהפונטו הרגילה, אבל גם כזו שברור שסיכוייה להגיע לייצור קלושים למדי.

 

לעיצוב הכל-כך שונה תורמים גם הממדים. הסונה ארוכה, רחבה ונמוכה מפונטו רגילה, מה שמעניק לה מראה דינמי משמעותית. האורך עומד על 417 ס"מ לעומת 403 בגרנדה פונטו, הרוחב על 177 ס"מ לעומת 168.5, ואילו הגובה על 138 ס"מ בלבד, בהשוואה ל-149 ס"מ בפונטו. בסיס הגלגלים חושף את הפלטפורמה המשותפת, עם 251 ס"מ לשתי המכוניות. ואם כבר גלגלים, אלה במידה 255/45 על גבי חישוקי "18 מעוצבים למשעי.


 

בין המכוניות להן אחראית סדנת ברטונה בעשורים האחרונים, ושהגיעו לייצור, ניתן לציין את למבורגיני מיורה, פיאט X1/9 ולנצ'יה סטראטוס, סיטרואן BX, קסנטיה, ZX ו-XM, אופל אסטרה קבריולה ואופנוע ה-C1 של ב.מ.וו. ברטונה אחראי גם ליצירות מעט פחות מוערכות, כמו דייהו אספרו, סקודה פייבוריט ואלפא רומיאו 90. הסונה, יש לשער, לא תצטרף לקבוצת מכוניות הייצור ותשאר רק כדגם תצוגה. חבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברטונה סונה
צילום: רועי צוקרמן
פיאט גרנדה פונטו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים