שתף קטע נבחר

חדש: אתר להשוואת מחירים בין רשתות מזון

אתר חדש מנסה להשוות מחירים בין רשתות המזון הגדולות. לא חסרות מגבלות מאחורי הרעיון, אבל אם האתר יתרומם כולנו נרוויח

הצרכן הישראלי הוכיח במשך השנים שלא משנה כמה יענו אותו - כן ירבה (לבזבז) וכן יפרוץ (את מסגרת האשראי). השוואת מחירים לפני קנייה? לא שמענו. מרד צרכני נגד חברה סוררת? בקושי מכירים. האינטרנט נועד בדיוק בשביל המקרים האלה. שיתוף המידע בין הצרכנים יכול לעשות את ההבדל בין קנייה מוצלחת לקנייה מאכזבת. כאשר צרכן יכול להשוות מחירים בין מוצרים לפני שהוא יוצא מהבית או מזמין באתר, הוא יכול להראות לענקיות איך התחרות על כיסו עובדת באמת.

 

השוואת מחירים מקוונת פועלת בהצלחה בתחומים רבים ואתר חדש להשוואת מחירים ברשתות השיווק והמזון מבטיח לנסות ולהביא את הבשורה גם בכל מה שקשור לקניה השבועית שלנו בסופר. האתר "זול" מאפשר להשוות מחירים של מוצרים שונים ברשתות במגוון קטגוריות. הרעיון הבסיסי הוא שימוש בשלושה סלי מזון בסיסיים (הורים, נשים וצעירים) כדי להשוות אותם ברשתות שונות.

 

המידע עצמו יגיע מהקונים עצמם שישלחו חשבוניות וידווחו על מחירי הפריטים. בעתיד, כך מבטיחים, יהיו סלים נוספים, וגם מקווים שרשתות השיווק יעזרו בהעברת המחירים בעצמן.

 

השוואה של סל מוצרים שלם והגיוני

 

למי שמכיר את מלחמות המחירים של רשתות המזון, מובן שמדובר במפנה של ממש לצרכן. לא עוד השוואת מחירים לגבי מבצעים בודדים שהרשתות מפרסמות, אלא השוואה של סל מוצרים שלם והגיוני.

 

לא חסרות מגבלות מאחורי הרעיון החדש: לעתים הרשתות מעדכנות את המחירים ברמה של שעות, ולא ברור כיצד אתר יוכל להתמודד עם התופעה הזו. בחלק מנקודות המכירה המדווחות מופיעים עדכונים מלפני כמה ימים, גם בעיה שנובעת ממנגנון התפעול. אבל בפורום של האתר, למרות שהוא עדיין בשלבי הרצה, כבר אפשר לקרוא על צרכנים שמוכנים לדווח, לעזור ולהציע רעיונות וסלים חדשים.

 

קשה לדעת אם לאורך זמן האתר אכן יצליח לספק את הסחורה, אבל דבר אחד ברור: אם הצרכנים הישראלים ישכילו לחלוק ביניהם מידע, להתארגן ולהוות כוח משמעותי מול החברות המסחריות הרי שכולנו נרוויח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חן מיקא
השוואת מחירים מקוונת ברשתות השיווק והמזון
צילום: חן מיקא
מומלצים