שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    למה אי אפשר לקנות מכשיר סלולר ללא קו?
    חשבתם שאפשר לקנות בסלקום ופרטנר מכשיר סלולרי ללא קו או מסלול? החברות אמנם מצהירות שאין עם זה שום בעיה, אך בדיקה בשטח מעלה ממצאים קצת שונים

    קשה מאוד לקנות מכשיר סלולרי בסלקום ופרטנר. אנחנו לא מתכוונים למקרה בו תרצו לשדרג מכשיר או להצטרף לשירותי החברה – אז ינסו לעזור לכם בכל דרך אפשרית לקנות מכשיר.

     

    הכוונה היא למקרה שבו כל מה שאתם רוצים זה את המכשיר בלבד, בלי קו ובלי מסלול. ניסינו לקנות מכשיר בלבד בכמה נקודות מכירה של סלקום ופרטנר באזור המרכז  - באף אחת מהן לא רצו למכור לנו. הדבר מנוגד למדיניות החברות עד כה. סלקום ופרטנר לא אמרו מעולם כי אינן מוכרות מכשירים בלבד.

     

    אבל למה שנרצה לקנות רק מכשיר? העניין רלוונטי רק לסלקום ופרטנר. הסיבה: שתי החברות פועלות באותה טכנולוגיה - GSM. ניתן לקנות מכשיר בסלקום ולהשתמש בו ברשת פרטנר, ולהפך. טכנולוגיית הרשת של סלקום ופרטנר גם מאפשרת ללקוח להחליף בקלות את הקו שלו (כרטיס הסים) ממכשיר למכשיר, ובכך מאפשרת לו להסתובב עם יותר ממכשיר אחד, ולהחליף ביניהם במקרה הצורך.

     

    לקוח פלאפון לא יכול לעשות זאת, כמו גם לקוח ברשת מירס. הללו לא יכולים להשתמש במכשיר שלהם ברשת אחרת, ולכן אין להם שום תועלת ברכישה של מכשיר בלי קו.

     

    למה לקנות מכשיר?

     

    1. אפשר לרכוש מכשיר שני, בלי קו שני. 2. אפשר לקנות מכשיר מתנה למישהו. 3. אפשר לקנות מכשיר מחברה אחת לשימוש בחברה אחרת כי הוא יותר זול בחברה השנייה. 4. אפשר לקנות מכשיר יד שנייה מלקוח אחר, ולעשות עליו העברת בעלות. בכל המקרים הללו, תצטרכו לקנות קו בסלקום ופרטנר.

     

    נראה כי בנוסף להגדלת הכנסות באמצעות מכירת קווים נוספים, החברות גם מגדילות כך את מצבת המנויים שלהן. מהבדיקה עולה גם כי במקרה של העברת בעלות על מכשיר, מוצע ללקוח שרוצה לרשום את המכשיר על שמו לרכוש לצורך כך קו סלולר בתשלום מראש (pre-paid), שלא מחייב את הלקוח בתשלום לחברה מעבר לתשלום על הקו.

     

    לפי ההצהרות הרשמיות של סלקום ופרטנר, אין להן כל מדיניות הקובעת שלא למכור ללקוח מכשיר בלבד. אולי הם ייקחו ממנו תשלום נוסף על פתיחת המכשיר כך שלא יהיה נעול לקו מסוים, אבל לדברי החברות השירות מתאפשר.

     

    הבאנו את ממצאינו לידיעת החברות. בפרטנר אמרו כי סירבו למכור לנו מכשיר משום שניסינו לקנות את המכשיר ממשווק של החברה, ולא ממרכז שירות השייך לפרטנר. מהחברה נמסר: "פרטנר מאפשרת רכישת מכשיר ללא קו, במזומן (בתשלום אחד), בכל אחד ממרכזי אורנג'. זאת למעט מכשירי דור 3, אותם אנו מאפשרים לרכוש עם כרטיס יו-סים בלבד. זאת משום שהכנסת כרטיס סים מדור 2.5 למכשיר דור 3 גורמת עם הפעלת המכשיר לחיפוש רשת דור 3, ופוגעת ברשת".

     

    סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן, אמר בתגובה כי "המכשירים שסלקום משווקת הם במחיר מסובסד, וזאת כדי לקדם את ליבת העסקים של החברה, שהיא מכירת זמן אוויר ושירותים נוספים. אין לסלקום עניין עיסקי בשיווק מכשירים בלבד. זאת ניתן לעשות אצל כל משווק ויבואן, שזה תחום עיסוקו".

     

    איך בכל זאת תוכלו לרכוש רק מכשיר?

     

    אפשר לקנות מכשירים באינטרנט, לרוב במחיר זול יותר מחברות הסלולר. אפשר גם לקנות דרך חנויות סלולר עצמאיות, אך במקרים כאלה לא ידוע אם המכשיר

    שתקבלו יהיה חדש או מחודש. באחרונה הודיעה חברת פישמן-סלולר על תחילת מכירת מכשירים, אך מדובר בינתיים במלאי קטן מאוד, ובמחירים שאינם בהכרח זולים יותר מאלה של חברות הסלולר.  

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לקוחות פלאפון לא יכולים להשתמש במכשיר שלהם ברשת אחרת
    מומלצים