שתף קטע נבחר

המשקל קובע, ועוד איך

אין לה חלונות, אין לה מזגן ותהיו חייבים להרכיב אותה בעצמכם. אבל לקייטרהם סופרלייט R400 החדשה יש לא פחות מ-400 כ"ס לטון, מה שהופך אותה לא רק לזולה יחסית, אלא בעיקר למאד למהירה. מאד-מאד מהירה

קייטרהם, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, הציגה בימים האחרונים את היצירה המתקדמת ביותר במחלקת התכנון המוכשרת שלה: סופרלייט R400. חובבי המותג - כמו-גם חובבי הגה עם מידה סבירה של הגיון בריא - יזהו את משמעות השם מיד. מדובר בגרסה קלת משקל וחזקה במיוחד לדגם אחר (ה-CSR החדשה יחסית), עם הספק מרבי גבוה. במקרה הזה - לא פחות מ-400 כ"ס לטון. 


 

קשה להאמין, אבל את יחס המשקל-הספק הזה משיגה הסופרלייט R400 עם 210 כ"ס "בלבד", המופקים באמצעות מנוע קוזוורת' בנפח 2.0 ליטר. עכשיו אתם מבינים שמהמכונית כולה שוקלת 525 ק"ג בלבד, תודות לשימוש בחומרים קלים וחזקים. התוצאה היא תאוצה מסמרת שיער (מן הסתם - אין חלונות) ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות (3.8 שניות ל-60 מייל לשעה - 97 קמ"ש אם לדייק).

 

אם זה חשוב לכם, הסופרלייט מבוססת על שלדת ה-CSR החדשה, שהציגה את ההתקדמות הגדולה ביותר מאז הפכה לוטוס 7 האגדית לקייטרהם סופר 7 אגדית לא פחות. היא יורשת את ה-R400 הישנה, ששימשה בסיס לליגת מירוצים מעניינת.

 

דגמי קייטרהם ידועים בהתנהגות הכביש הפנטסטית שלהם, שמתאימים במיוחד למסלול המירוצים - לכל חובבי ימי המסלול. אבל מדובר למעשה במכונית חוקית לכביש לכל דבר ועניין, לפחות עבור אנשים שמסתפקים במעט מאד אבזור ומותרות. למעשה, האבזור העיקרי הוא צמיגי אבון CR500 שעוטפים חישוקי "15 מושחרים.

 

כמו בעבר, הסופרלייט R400 תוצע בשתי רמות גימור. הראשונה נקראת בקצרה "מפורקת-לגורמים-ותרכיבו-בעצמכם-בחניה-הפרטית". מחיר התענוג הזה עומד על 27,000 פאונד. יש רמת גימור נוספת, לעצלנים שבינינו. זו מגיעה תחת השם "מורכבת-ומוכנה-לנסיעה", ועולה 3,500 פאונד נוספים. מומלץ לבעלי ידיים שמאליות ולאנשים שכבר לא יכולים לחכות ולקחת את ה-R400 שלהם לסיבוב על מסלול המירוצים הקרוב. כלומר, לא לישראלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים