שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נטוויז'ן למורידים "כבדים": שלמו יותר בבקשה
    הגידול בצריכת הפס בעקבות הגידול במספר משתמשי האינטרנט המהיר מורגש היטב בקרב ספקי האינטרנט. בנטוויז'ן בחרו להתמודד נקודתית עם הגולשים שמנצלים עד תום את האינטרנט לצורך הורדות קבצים. תגובת החברה: "הורדות בהיקפים אלה גורמות לניצול יתר של רוחב הפס, ומאלצות אותנו להרחיב אותו כל הזמן, על מנת לא לפגוע בלקוחות האחרים"

    מחירי חבילות האינטרנט צנחו בשנה האחרונה, ביחס הפוך לגידול בהיקף השימוש ברשת. יותר ויותר גולשים לא רק מחוברים לאינטרנט בקצב של 1.5 מגה ביט ומעלה, אלא גם מנצלים בפועל את הפס שעומד לרשותם לצורך צפייה בווידאו והורדות קבצים. על פי נתוני ספקיות האינטרנט, כ-60-70 אחוז מרוחב הפס שלהן מנוצל לצורך שיתוף קבצים.

     

    013 ברק הייתה הראשונה בישראל להתמודד עם הבעיה כשהשיקה חבילות גלישה המבוססות על צריכת הפס של הגולשים במקום חבילות בתשלום חודשי קבוע. עם זאת, החברה אינה מחייבת את הגולשים לעבור לחבילות החדשות, שהצלחתן בשלב זה מוטלת בספק. מהחברה נמסר אז כי המטרה היא לתגמל גולשים קלים ולא להעניש גולשים כבדים.

     

    הורדתם יותר מ-32 גיגה בייט? שלמו יותר

     

    בנטוויז'ן בחרו בשיטה שונה. ל-ynet נודע, כי בשבועות האחרונים אנשי שירות הלקוחות של ספקית האינטרנט פונים לגולשים שהרבו לנצל את הפס לצורך
    הורדות קבצים, וביקשו מהם לשלם יותר.

     

    "בימים האחרונים יצרו עימי קשר אנשי שירות הלקוחות של חברת נטוויז'ן וטענו שאני מוריד יותר מדי, ומתבקש לשלם יותר כסף ולעבור לחבילה עסקית", טען מנוי של החברה שפנה אלינו בדואר אלקטרוני, "נציגת השירות טענה שגולש פרטי יכול להוריד בחודש עד חמישה גיגה בייט בלבד ואילו אני מוריד 32 גיגה בייט. סעיף כזה מעולם לא הועלה בפני כאשר התחברתי לחברה לפני שנתיים".

     

    לדברי הפונה, כאשר התקשר למוקד המכירות של נטוויז'ן והציג עצמו כלקוח חדש, איש המכירות טען כי אין הגבלה כזו. כאשר שב ופנה לנציגה שיזמה את השיחה, היא אמרה, לדבריו, כי איש המכירות טעה בדבריו ואינו מודע למגבלה.

     

    גולש נוסף סיפר כי קיבל פנייה טלפונית מעובד של נטוויז'ן, שאמר לו כי עבר את רף ההורדות המרבי, ועליו לשלם 149 שקלים במקום 39 שקלים בחודש. "האם יש כאן מגמה להגביל את התעבורה במחיר הנמוך או לדרוש מהגולשים לשלם יותר ל תעבורה גדולה יותר?", הוא תוהה.

     

    בדיקה של ynet מגלה כי סעיף המגביל את נפח ההורדה החודשי ל-5 גיגה בייט אכן מסתתר בסוף מסמך תנאי השירות של נטוויז'ן. "נפח תעבורת המידע החודשי לא יעלה על 5Gigabyte בחודש ב-Download", נכתב בהסכם. עם זאת, ככל הידוע, החברה החלה לאכוף סעיף זה רק לאחרונה.

     

    תגובת נטוויז'ן

     

    מנטוויז'ן נמסר בתגובה, כי בכדי לשמור על רמת השירות הניתנת ללקוחות מבצעת החברה בדיקות תקופתיות ופונה ללקוחות פרטיים, אשר ביצעו הורדות חריגות במיוחד של לפחות פי עשרים מעל הממוצע ג'יגה בחודש.

     

    מנטוויז'ן נמסר: "על פי תקנון החברה, לקוחות האינטרנט המהיר של החברה רשאים להוריד עד חמישה גיגה בייט בחודש. לעומת הלקוח הממוצע, המוריד 3-4 גיגה בייט בחודש, הלקוחות אליהם פונה נטוויז'ן הגיעו לפי 20 ביחס לממוצע מדי חודש וחלקם אף ניצלו 100 גיגה בייט. הורדות בהיקפים אלו גורמות לניצול יתר של רוחב הפס של החברה ומאלצות את נטוויז'ן להרחיב אותו כל הזמן, על מנת לא לפגוע בלקוחות האחרים שלה".

     

    "במסגרת פנייתה נטוויז'ן מציעה ללקוחותיה לבחור במסלולים אחרים המתאימים לצורכיהם ומאפשרים היקפי הורדות גדולים יותר".

     

    הדיווח הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים