שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איך להרגיש פחות לחוצים מכל משימות היומיום?
    כשאת מרגישה שגל המשימות היומיות מאיים להטביע אותך, עצרי. קחי נשימה ארוכה, עשי חשבון נפש ובדקי איפה טעית. אורלי כץ מציעה שלושה תרגילים פשוטים שיביאו אותך רגועה יותר אל סוף היום

    הנה זה מגיע. גל ענק, שוצף וגועש, מאיים להטביע אותנו תחתיו. אנו מנסות בשארית כוחותינו לשאוף מעט אוויר, להשאיר את הראש מעל פני המים ולצוף. אך לאט לאט, כמו אבן כבדה, אנו מתחילות לשקוע.

     

    אינני מדברת על טביעה פיזית בין גלי הים, חלילה וחס. אני מדברת על המטלות, הלחצים, הפרויקטים ורשימת ה-To do list האינסופית שלנו, שמאיימת

    להטריפנו. מפלס הלחץ הולך וגואה, החרדה שמא לא נספיק לעשות את כל מה שעלינו לעשות שוברת שיאים, ובסופו של דבר אנו נסחפות למרדף נצחי סביב הזנב של עצמנו או לחלופין - לשיתוק ועמידה במקום.

     

    בכל אחד מהמקרים תחושות ההחמצה ואוזלת היד אינן נותנות מנוח, ושוב אנו לא מרוצות מעצמנו ומתפקודנו. אבל יש אור בקצה המנהרה. בחרתי לשתף אתכן בשלושה תרגילים פשוטים למדי, שיאפשרו להוריד את מפלס הלחץ או לפחות להרגיש פחות לחוצות:

     

    עוגת השעות

     

    ייתכן ששגרת יומך באמת עמוסה, אך הטיפ הבא יאפשר לך לעשות מעט סדר בבלגן. שרטטי על נייר עוגת פאי עגולה, וחלקי אותה ל-24 פלחים. כל פלח מהווה שעה משעות היום.

     

    כתבי על נייר נפרד כיצד מתחלקת שגרת יומך לקטגוריות שונות, למשל: ילדים, בן זוג, עבודה, שינה, בילויים, טלפון, חברים ספורט, תחביבים, קניות וכו'.

     

    לאחר שהשלמת את רשימת הקטגוריות, חזרי לעוגה ובדקי כמה שעות מסך כל 24 השעות העומדות לרשותך את משקיעה בכל אחת מהקטגוריות. צבעי את הפלחים בהתאם.

     

    לדוגמה, עבודה: אם את מקדישה לה 9 שעות ביום - צבעי 9 פלחים; שינה: 7 שעות - 7 פלחים; ילדים: 4 שעות - 4 פלחים; וכך הלאה, עד שייצבעו כל פלחי העוגה.

     

    כעת כל שנותר הוא לבדוק האם חלוקת הזמן שלך במשך היום מאוזנת, או שאולי את משקיעה יותר מדי זמן בקטגוריה מסוימת ואינך מותירה זמן לאחרות, אולי את מזניחה דווקא את הדברים שעושים גם לך טוב?

     

    הכיני עוגה חדשה, מאוזנת יותר, שתהיה נכונה לך יותר. כמובן שעלייך להשתדל לא להסתפק רק בציור, אלא גם להוציא את התוכנית אל הפועל.

     

    להפתעתך תגלי שזמן הוא אומנם משאב יקר, אך אם מנצלים אותו נכון - הוא מתגמש.

     

    יום ההיפך

     

    הנה עוד שיטה להפחתת לחצים: בכל יום שאת מרגישה לחוצה, כעוסה או סתם מדוכדכת (ואין מה לעשות, זה קורה לכולנו), עשי את ההיפך.

     

    למה הכוונה? לבשי בגדים יפים, התאפרי בקפידה, חייכי, ברכי את כולם ב'בוקר טוב' מרענן, צחקי ותראי שמתוך שלא לשמה בא לשמה. מצב הרוח משתפר, העניינים נראים פחות קודרים, פחות מלחיצים. תוך כדי, אולי גם את תשתכנעי שהשד לא באמת נורא כל כך.

     

    פשוט לנשום

     

    במהלך היומיום, בין הריצות, המטלות, הפגישות והכביסות - את מגלה ששכחת פעולה חיונית למדי: נכון, שכחת לנשום.

     

    הרגילי את עצמך לעצור רגע ולנשום עמוק. שתי דקות, לא יותר. קחי לעצמך שתי דקות שבהן תהיי מודעת לתחושות שלך ותתחברי אל גופך. רק אז המשיכי הלאה. מדהים איזו השפעה יש ל"פו" אחד קטן. 

     

    • אורלי כץ היא מאמנת אישית ועסקית לנשים ומחברת ספר הקואצ'ינג הראשון לנשים עם דנה גניהר רז: "כל אחת והדיזי שלה " (הוצאת אסטרולוג). לאתר O.K Coaching – המרכז לאימון נשים לחצו כאן.

     

    לטורים הקודמים בסדרה:

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים