שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    התכנים בחינם מגיעים לסלולר
    האמריקנים מתאהבים בסלולרי ומדביקים פיגור של שנים. תערוכת הסלולר CTIA שנערכה בלאס וגאס קורצת לדור החדש של המשתמשים. שירותי תוכן מתקדמים, קליפים לוהטים ואפילו מנוע חיפוש לרינגטונים שעובד על זמזומים

    ארה"ב מצטיירת בעינינו כמדינת היי-טק מתקדמת, אבל האמת שדווקא בעולם הסלולרי המעצמה המובילה בעולם עדיין משתרכת מאחור.

     

    בשבוע שעבר נערכה בלאס וגאס תערוכת CTIA שהיא תערוכת הסלולר הגדולה ביותר בארה"ב. במהלכה התגאו האמריקנים בכך שהשנה חל אצלם גידול של 14.2

    אחוזים במספר משתמשי הסלולר לעומת אשתקד.

     

    מספר המשתמשים עלה ב-25.7 מיליון והגיע ל-207.9 מיליון אמריקנים. מדובר במספר מרשים שמשמעותו היא ש-70 אחוזים מהאמריקנים מחזיקים בטלפון סלולרי. אך למרות העלייה במספרם, שיעור החדירה של הסלולר לארה"ב עדיין נחשב לנמוך מאוד יחסית למדינות מערביות אחרות. בישראל, לדוגמה, שיעור החדירה כבר עבר את 100 אחוזים לאור העובדה שלא מעט ישראלים מחזיקים ביותר ממכשיר אחד.

     

    למרות שיעור חדירה הנמוך יחסית, רשתות הדור השלישי הופכות לנפוצות יותר בארה"ב, ואיתן גם טלפונים מתקדמים המציעים שלל אפשרויות, ומאפשרים לספקים להניב יותר מזומנים מהמשתמשים. "אחרי מסך הטלוויזיה ומסך המחשב האישי, הופכים הטלפונים הניידים להיות 'המסך השלישי' של הצרכנים", הכריז נשיא ומנכ"ל CTIA, סטיב לרגנט. ואומנם, החידושים שהוצגו בלאס וגאס היו ברוח הסיסמה שליוותה את התערוכה: "התוכן הוא המלך".

     

    בשם התוכן

     

    Atom Entertainment חתמה על הסכם עם ספקית התקשורת וריזון כדי להביא תוכן בידורי מקורי ללקוחות הדור השלישי. בחודש הבא יושק ערוץ וידאו עם חבילת הבידור הבסיסית של וריזון, כשהתוכן של Atom יוצע לצפייה על פי דרישה.

     

    וריזון לא הסתפקה בהסכם עם Atom, ומשתפת פעולה גם עם Heavy.com, המספקת תכנים בידוריים. Heavy.com תציע למשתמשי וריזון סדרות מקוריות ובלעדיות להם, קליפים של ספורט אתגרי וסרטי מתיחות – כשהכל זורם אל מסך הטלפון הסלולרי.

     

    MTV Mobile מנסה לכבוש את לבם של הצעירים דרך המוזיקה. MTV וחטיבת המוזיקה של וורנר הפיקו מופע ראשון מסוגו שניתן היה לצפות בו רק על גבי מסך הטלפון. במופע השתתפו ארבעה אמנים החתומים בוורנר, ובהם הזמר שון פול. המופע שודר רק לבאי התערוכה.

     

    Real Networks הכריזה בתערוכה על שני משחקים חדשים שיצטרפו לספריית התוכן הנייד הגדלה שלה. אחד מהם הוא משחק אנימציה המבוסס על שירי להקת הגורילאז שכבר עורר עניין רב.

     

    סגה אמריקה משתפת פעולה עם PlayPhone כדי ליצור תוכן נייד לטלפונים בצפון אמריקה. על פי תנאי ההסכם, סגה תשתמש ביכולת ההפצה של PlayPhone כדי לשווק ולהפיץ את המשחקים הניידים שלה ישירות ללקוחותיהן של מרבית ספקיות הסלולר בארה"ב. התשלום על המשחקים הללו יתבצע באמצעות SMS.

     

    ונעבור לפרסומות

     

    MSNBC משיקה שירות חדשות ניסיוני עבור משתמשי הסלולר. המשתמשים יכולים לצפות בדיווחים חדשותיים בווידאו מבלי לשלם פרוטה. בתמורה לשירות החינמי, יהיה עליהם להסכים לכך שעל המסך יופיעו באנרים פירסומיים. במהלך תקופת ההרצה של השירות החדש תהיה חטיבת מערכות ההפעלה הניידות והמשולבות של מיקרוסופט המפרסם הבלעדי.

     

    גם דיסני הכריזה לאחרונה על שירות חינמי דומה, אך באינטרנט הנייחת. דיסני מציעה לגולשים לצפות בארבע תוכניות טלוויזיה, כגון "זהות בדויה", בכל זמן. אפשר לעצור את התוכנית, ולהריץ קדימה או אחורה. בתקופת ההרצה של השירות התוכניות יעלו לרשת יום אחרי שידורן בטלוויזיה. כל אחד יוכל לצפות בהן בחינם, אך במקביל ייאלץ לצפות בפרסומות מבלי שיוכל להפסיק אותן.

     

    ההבדלים

     

    מה ההבדל בין שני השירותים החינמיים? בעוד שהגולשים באינטרנט הנייח כבר רגילים לתכנים בחינם, עבור משתמשי הסלולר – שרגילים לשלם עבור התכנים – מדובר באטרקציה חדשה יחסית.

     

    דיסני לא מסתפקת בסדרות לגולשי האינטרנט הנייח, אלא הופכת גם למפעיל סלולר וירטואלי. למפעיל וירטואלי אין תשתית סלולרית משלו. הוא מסתמך על תשתית קיימת אבל מספק שירותים מיוחדים ולעתים גם מכשירים ייחודיים בתמחור שונה. קצת דומה לאסקייפ הישראלית המציעה שירותים נבדלים ומכשירים ייחודיים לרשת "שלה", שאין ברשת של פלאפון שעליה היא מסתמכת.

     

    השירות של דיסני, שייקרא Mobile Disney, יושק ביוני ויציע רק שני מכשירים המיועדים בעיקר לילדים. המערכת של "דיסני מובייל" תאפשר להורים לקבוע את גובה חשבון הטלפון של ילדיהם, לקבוע שעות או ימים שבהם לילד מותר ואסור להשתמש במכשיר, לחסום מספרים מסוימים, לתת עדיפות להודעות מבני המשפחה ולאתר את הילדים בעזרת GPS . דיסני לא תסתפק במלאכת ה"שיטור", ותצייד את המכשירים גם בתוכן בידורי רב.

     

    מנוע חיפוש לרינגטונים

     

    שימו לב לרעיון המדליק הבא: חברת BeVocal, המספקת תשתיות לשירותים עבור ספקי התוכן, יצרה מנוע חיפוש קולי לרי - נגטונים. במערכת שלה כבר מאוכסנים מיליון ו-200 אלף רינגטונים. כדי לאתר נעימה מסוימת? פשוט צריך להתקשר למספר של BeVocal , ולשיר או לזמזם אותה בקול.

     

    PayPal הגיעה ללאס-וגאס כשבאמתחתה שירות תשלומים נייד, קל ונוח לשימוש. המסר שלה למשתמשים האמריקנים פשוט: קיבלתם הודעת תשלום? כדי לשלם אותו לא תצטרכו לרוץ לבנק או להסתבך באינטרנט. כל שעליכם לעשות הוא לשלוח הודעת טקסט פשוטה ל-PayPal עצמה. נציג החברה יתקשר אליכם כדי לאשר את התשלום הנייד – ויעביר את פרטי החיוב ליעדם. זה הכל.

     

    השירות גם מאפשר למשתמש לקנות דרך הטלפון תקליטורים, סרטים וכרטיסים למופעים. לשם כך יש לשלוח את קוד המוצר בהודעת טקסט (הקוד הזה יכול להיות מצורף, למשל, לפרסומת של המוצר בטלוויזיה או להופיע בשלט חוצות) ובכך מסתיים תהליך הרכישה.

     

    המוצר יישלח ישירות לכתובת הלקוח שכבר שמורה בחשבון ה-PayPal שלו, בצורה פשוטה ובטוחה. כל המידע על החשבון מאוחסן בשרתי החברה. ב-PayPal מבטיחים ששום מידע רגיש לא ידלוף החוצה. לפי שעה, יכולים ליהנות משירות התשלומים הנייד רק משתמשים בארה"ב, בקנדה ובבריטניה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים