שתף קטע נבחר

סקר: שליש מהציבור לא עוקב אחר מצב העו"ש

מסקר שערכה לאומי קארד עולה כי 30% מהצרכנים בודקים את היתרה בחשבון בתדירות של פעם בחודש או פחות, 15% מסתפקים ב-2-3 פעמים בחודש, ו-9% בודקים כל יום

עד כמה הצרכן הישראלי עוקב באופן שוטף אחר הנעשה בחשבון הבנק שלו? מתברר כי 30% מאיתנו בודקים את היתרה בחשבון בתדירות של פעם בחודש בלבד, או אף פחות מכך. כך עולה מסקר שערכה חברת לאומי קארד, לקראת כניסתה לתוקף של ההוראה האוסרת לחרוג מהאוברדראפט המאושר. 

 

עוד עולה מהסקר, שנערך באמצעות מכון המחקר מידע שיווקי, בקרב 500 אנשים, כי 15% נוהגים לבדוק את יתרת חשבונם בבנק כ-2-3 פעמים בחודש. 18% נוהגים לבדוק את מצב העו"ש פעם בשבוע, 12% בודקים פעמיים עד שלוש בשבוע, ו-9% בודקים בכל יום.

 

לדברי אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד, הוראות בנק ישראל למניעת חריגות ממסגרת האשראי בבנק מציבה את ציבור הצרכנים בישראל בפני מצב חדש ולא מוכר אשר אינו מאפשר הוצאת כספים ללא אבחנה, תוך הנחה ש"הכל יהיה בסדר".

 

לדבריו,  "הצרכן הישראלי יצטרך, רצוי מוקדם ככל האפשר, ללמוד להתנהל בצורה נבונה ומושכלת, תוך תכנון הוצאותיו וקיום מעקב אחר יתרת חשבונו למניעת הפתעות ביום הפירעון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים