שתף קטע נבחר

קניות בכרטיסי אשראי: גידול של 66% במסעדות בפסח

כך עולה מנתוני ישראכרט. מהלמ"ס נמסר על גידול של 10.8% בקניות בכרטיסי אשראי בחודשים ינואר-מרץ. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענפי הרהיטים, ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה

 

נמשך הגידול בצריכה הפרטית: בחודשים ינואר-אפריל גדל מחזור הקניות בכרטיסי אשראי בשיעור של 14%. כך עולה מנתוני חברת ישראכרט.

 

לדברי חיים קרופסקי, מנכ"ל החברה, הגידול נובע מעליה במרבית ענפי הצריכה ומעיד על המשך מגמה חיובית בצריכה הפרטית, כאשר חודש אפריל התאפיין בגידולים מרשימים במרבית ענפי הצריכה הפרטית, על רקע הקניות לחג.

 

שיא הקניות בענף המזון נרשם יומיים לפני ערב החג - עם גידול של 170%-190% לעומת יום ממוצע, בשבועיים שלפני החג.

 

בחול המועד נרשם גידול של 66% בענף מסעדות ובתי קפה לעומת פסח אשתקד, וגידול של 88% בענף המכולות והסופרמרקטים.

 

מהלמ"ס נמסר היום (א'), כי בחודשים ינואר-מרץ נרשם גידול של 10.8% בקניות בכרטיסי אשראי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי הרכישה בהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר, הם שירותי עירייה וממשלה, רהיטים, ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

 

עלייה גבוהה בענף הרהיטים

 

על פי נתוני הלמ"ס, בענף המזון ומשקאות נרשמה עלייה של 6.3% ברבעון לעומת התקופה המקבילה אשתקד - העלייה הנמוכה ביותר מבין קבוצות הרכישה.

 

בקבוצת מוצרי התעשייה (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ורהיטים), נרשמה עלייה של 18.9%. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף הרהיטים – 22.6%.

 

בקבוצת השירותים (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), נרשמה עלייה של 17.4% בהיקף הרכישות, כאשר בענף שירותי ממשלה ועירייה נרשמה העלייה הגבוהה ביותר – 29.2%. בענף פנאי ובילוי נרשמה עלייה של 9.5%.

 

בקבוצת הרכישה 'מוצרים ושירותים אחרים' (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות), המהווה את חלק הארי ברכישות – 42%, נרשמה עלייה של 6.9% ברבעון. לעלייה תרם בעיקר ענף מחשבים ותוכנה – שגדל ב-15%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קונים יותר
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים