שתף קטע נבחר

פורמולה 1 - בינתיים בחיים

ליגת המירוצים היוקרתית בעולם נושמת לרווחה: חמש היצרניות שאיימו לפרוש ולהקים ליגה משלהן, חתמו לאחרונה על הסכם בלעדיות עם הבוס הגדול, ברני אקלסטון. הסוף לדרמה?

ברני אקלסטון, הבוס הגדול והצבעוני של מירוצי הפורמולה 1, יכול לנשום לרווחה. חמש היצרניות שאיימו לפרוש מהמירוצים ולהקים ליגה משלהן בשנת 2008, בהן אלופת העולם רנו, הודיעו לאחרונה כי הן חוזרות בהן מהכוונה לפרוש. היצרניות - ב.מ.וו, הונדה, טויוטה, מרצדס ורנו - חתמו לאחרונה על הסכם להמשך השתתפות וביטול התוכניות להקמת ליגה מתחרה, כך אישרו בסוף השבוע גורמים מטעם ברני אקלסטון ויצרניות הרכב לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

לדברי אקלסטון, מדובר בהסכם סופי ומוחלט, וכל שנותר הוא לאשר אותו על-ידי עורכי הדין של הפורמולה 1. "המו"מ לקח זמן רב, ובזבזנו זמן רב על דיונים בנושאים שאינם אמיתיים וכנים", אמר אקלסטון בראיון לאתר "אוטוספורט".


מוכנים לעוד עונה (צילום ארכיון: איי פי)

 

ההסכם החדש שנחתם יחליף את הסכם הפורמולה 1 הקודם, שמסתיים בסוף 2007. למרות ניסיון המרד של חמש היצרניות, בידי אקלסטון היתה כבר בעבר אחת החתימות הנחשקות ביותר - זו של פרארי. יצרנית הרכב האיטלקית החליטה להנתק מחברותיה, ולחתום על הסכם השתתפות בפורמולה 1 עם אקלסטון שיהיה בתוקף עד 2012. פרטי החוזה שנחתם לאחרונה עם חמש היצרניות נותרו בשלב זה חסויים.

 

על-פי הערכות בכלי תקשורת שונים, ההסכם החדש שנחתם בין הצדדים יחלק את רווחי הפורמולה 1 שווה בשווה בין אקלסטון ליצרניות. זאת, בהשוואה לנתח צנום של 23% מהרווחים לו זכו היצרניות בפעם הקודמת שחתמו, ב-1997. לנו נראה שכולם מרוצים כעת. עכשיו רק נותר לטפח את הקהל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקלארן-מרצדס. חתמו לאחר מו"מ ממושך
צילום: אי פי איי
פרארי. התחייבו עד 2012
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים