שתף קטע נבחר

בגלל החגים: עלייה של 15% בקניות בכרטיסי אשראי

כלכלני BDI: ענף המזון והמשקאות אוחז בנתח ההוצאות הגדול ביותר מסך הרכישות בכרטיסי אשראי. למעלה ממחצית מכרטיסי האשראי הפעילים בישראל הם לשימוש מקומי בלבד

מוכנים לגיהוץ הגדול? לקראת החגים, כידוע, יש גידול משמעותי בהיקף הקניות בכלל ובהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי בפרט. להערכת כלכלני BDI, בתקופה שלפני החגים גדל היקף הרכישות בכרטיסי האשראי ביותר מ-15%. ב-BDI מעריכים עוד, כי בחגים הקרבים יגדל היקף הרכישות בשיעור גבוה יותר בשל העובדה שחגי תשרי מתקיימים השנה בסופי שבוע ולא בימי עסקים כבדרך כלל, מה שמותיר לצרכן יותר זמן לביצוע רכישות.

 

כלכלני BDI מוסיפים, כי חברות כרטיסי האשראי מציגות גידול עקבי בשנים האחרונות, הן בהיקף הרכישות על ידי הצרכנים, הן בהכנסותיהן והן ברווח הנקי שרשמו. על פי כלכלני הקבוצה, במחצית הראשונה של 2006 חל גידול של למעלה מ-8% בהיקף הרכישות בכרטיסי האשראי על ידי צרכנים פרטיים, בהשוואה למחצית הראשונה של 2005. זאת, לעומת גידול של 9% בכל שנת 2005 וגידול של 11% בכל שנת 2004.

 

מדירוג BDI-CODE עולה כי חברת ישראכרט הובילה את דירוג הענף בשנת 2005 עם מחזור מכירות של כמיליארד שקל וכ-2.25 מיליון כרטיסים מונפקים. במקום השני מדורגת חברת כאל עם מחזור מכירות של כ- 578 מיליון שקל וכ-1.5 מיליון כרטיסים מונפקים. חברת לאומיקארד מדורגת במקום השלישי עם מחזור מכירות של כ-424 מיליון שקל וכ-1.5 מיליון כרטיסים מונפקים.

 

כ-20% מהרכישות - מזון ומשקאות

ענף המזון והמשקאות אוחז בנתח ההוצאות הגדול ביותר מסך הרכישות בכרטיסי אשראי - כ-21%. אחריו ממוקמים תשלום עבור שירותים (שירותי ביטוח, טיסות ובתי מלון, פנאי שירותי עירייה ועוד) עם כ-19%, ותשלום עבור מוצרי תעשייה (הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ורהיטים) עם נתח של כ-18%.

 

כלכלני BDI-COFACE מצאו כי במחצית הראשונה של 2006 נרשמה עלייה של כ-6% בהיקף רכישות מזון ומשקאות בכרטיסי האשראי, עלייה של כ- כ-12% בהיקף רכישות השירותים ועלייה של כ-13.5% בהיקף רכישות מוצרי תעשייה.

 

כרטיסי אשראי מקומיים - הנפוצים ביותר

למעלה ממחצית מכרטיסי האשראי הפעילים בישראל (כ-53%) הם כרטיסים לשימוש מקומי בלבד. קטגוריית כרטיסי האשראי השנייה בגודלה הינה קטגוריית כרטיסי הזהב (כ-24%), אחריה הכרטיסים הבינלאומיים עם כ- 15% וכרטיסי האשראי העסקיים וכרטיסי הפלטינה אוחזים בכ- 4% בלבד כל אחד.

 

נתון מעניין נוסף שעלה מן המחקר מצביע על רמת נאמנות נמוכה יחסית בקרב הלקוחות הפרטיים של חברות כרטיסי האשראי. ב-BDI-COFACE מסבירים, כי לרוב, הלקוח בוחר את כרטיס האשראי שלו מטעמי נוחות ביניהם: העדפת כרטיס אשראי איתו עובד הבנק שלו, הנפקת כרטיס האשראי של מועדון הלקוחות אליו הוא משתייך, מעבר מחברת אשראי אחת לשנייה בהתאם למבצעים, ההטבות ולתנאים שחברת כרטיסי האשראי מציעה.

 

להערכת כלכלני BDI, בשנים הבאות צפויים מספר שינויים מהותיים ומשמעותיים במבנה הענף, ביחסי הכוחות בין השחקנים הפועלים בו ובאופי המוצרים, הן בעקבות איסור החריגה ממסגרת האשראי שצפוי להגדיל את היקף השימוש בכרטיסי אשראי מתגלגל, כמסגרת אשראי חוץ בנקאית, והן בשל המשך הצמיחה במשק הישראלי שצפוי להביא לגידול נוסף בהיקף הצריכה הפרטית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרטיסי אשראי. עלייה בחגים
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים