מרצדס מרעננת את השורות
יצרנית מכוניות היוקרה משטוטגרט תציג בפאריז גרסת AMG ל-CL (שעם 525 כ"ס לא תהיה החזקה בהיצע) וגם גרסת הנעה כפולה ל-S קלאס
מרצדס תחשוף בפאריז שתי גרסאות חדשות למכוניות מוכרות. האחת היא גרסה ספורטיבית מבית AMG ל-CL (שעורכת אף היא הופעת בכורה בפאריז), והשנייה גרסת הנעה כפולה ל-S קלאס.
CL 63 AMG
הראשונה מהשתיים היא ה-63 AMG, גרסת הביצועים ל-CL שתהיה החזקה ביותר בהיצע. בינתיים. עם 525 כ"ס ו-64.2 קג"מ של מומנט, ה-63 תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. בלי הגבלה יש לשער שהמספר הזה יהיה קרוב יותר ל-350 מאשר ל-250.
מרצדס CL 63 AMG
אבל למרות כל הכוח הזה, חובבי AMG מצפים לגרסה חזקה עוד יותר - והם גם יקבלו אותה. זו תהיה ה-65 AMG, שבמקום מנוע V8 בנפח 6,208 סמ"ק (אליו מתייחסים במרצדס משום מה כ-6.3 ליטר), תוצע עם יחידת V12 בנפח 5,980 סמ"ק עם צמד מגדשים ו-612 כ"ס. גרסה זו תושק מייד לאחר שבמרצדס ימצאו שעון עצר מהיר מספיק כדי למדוד לה 100-0...
S קלאס כפול 4
לצד ה-CL המחוזקת, תציג מרצדס בפאריז גם גרסת הנעה כפולה ל-S קלאס. היוקרתית הגדולה תוצע לראשונה גם בשילוב דיזל-הנעה כפולה, בגרסת ה-320 CDI בעלת מנוע ה-V6. גרסה זו מציעה 235 כ"ס ותאיץ את ה-S הכפולה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות.
חובבי הביצועים יוכלו לבחור בין S450 (עם V8 בנפח 4.7 ליטר, 340 כ"ס ו-5.9 שניות ל-100), לבין S500 שמציעה 388 כ"ס מנפח של 5.5 ליטר, 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וכמובן 250 מרביים עם הגבלה אלקטרונית. בשלושת המקרים תצרוכת הדלק צמחה ב-0.4 ליטר ל-100 ק"מ לעומת גרסת הנעה אחורית, והמשקל העצמי בין 66 ל-70 ק"ג.
מרצדס S קלאס 4MATIC
מערכת ההנעה הכפולה ב-S קלאס נקראת - כנהוג במרצדס - 4MATIC. באופן מעניין, היא מעבירה את הכוח באופן קבוע לשני הסרנים - 45% לפנים ו-55% לאחור כל הזמן.
לדברי הגרמנים, מערכת הנעה כפולה ראשונה הוצגה על-ידם בשנת 1907, אם כי השימוש המודרני במערכת הגיע רק ב-E קלאס של 1987. ל-S קלאס הצטרפה המערכת בדור הקודם, בשנת 2002, ובשנת השיווק האחרונה שלה (2005) עמד נתח המכירות שלה על 18% מכלל מכירות ה-S.