שתף קטע נבחר

עלייה של 8.4% בקניות בכרטיסי אשראי בינואר-אוגוסט

הלמ"ס: הענפים בהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר ברכישות בכרטיסי אשראי, הם שירותי עירייה וממשלה, הלבשה והנעלה ורהיטים

עלייה של 8.4% בקניות באמצעות כרטיסי אשראי נרשמה במהלך שמונת החודשים הראשונים של השנה. כך עולה מנתוני הלמ"ס. זאת, לעומת עלייה של 9.9% בקניות בכל שנת 2005. על פי הנתונים, הענפים בהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר ברכישות בכרטיסי אשראי, הם שירותי עירייה וממשלה, הלבשה והנעלה ורהיטים.  

 

 

הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי.

 

על פי נתוני הלמ"ס, בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים, נרשמה עלייה של 6.7% בינואר-אוגוסט 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה עלייה של 13.3% בינואר-אוגוסט 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף ההלבשה וההנעלה – 14.8%.

 

בקבוצת הרכישה "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 19% מהרכישות, נרשמה עלייה של 10.4% בהיקף הרכישות בינואר-אוגוסט 2006 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בענף שירותי ממשלה ועירייה נרשמה העלייה הגבוהה ביותר – 21.5%. העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח – 2.9%.

 

בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות – 42%, נרשמה עלייה של 6.2% בינואר-אוגוסט 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעלייה זו תרם בעיקר ענף מחשבים ותוכנה – שגדל ב-13.6% בינואר-אוגוסט 2006. בענף ציוד ושירותי תחבורה נרשמה ירידה של 1.2%.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרטיסי אשראי. הפעילות גדלה
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים