שתף קטע נבחר

ההנאה מגיעה לסקודה

הג'ויסטר היא רק מכונית תצוגה, אבל כאשר ניחוחות של הנאה וספורט מגיעים לסקודה, זה יכול להפוך לאיום נוסף על העתיד המעורער ממילא של סיאט

ההנחה הרווחת היא שבסקודה לא בונים מכוניות תצוגה סתם. תמיד יש כוונות ייצור מסוימות. וזה יכול להביא אופטימיות מסוימת לגביי עתיד הג'ויסטר (Joyster) שנחשפה בתערוכת פאריז. אנשי סקודה צוטטו כאומרים שממש כמו ברומסטר - אם הם יזהו דרישה של הקהל הם ייצרו אותה. ובדרך כלל פירוש הדבר שמדובר במכונית חתומה לייצור.

 

למרות שניתן בהחלט לזהות בג'ויסטר דמיון גדול לסאאב 9-3X (גרסת התצוגה שלא הגיעה לפס הייצור), עדיין מדובר במכונית נאה ומקורית למדי. המכונית הקטנה, בעלת המראה הספורטיבי-אופנתי ומושך, רומזת כנראה משהו לגבי האבולוציה של סקודה. אבל הצ'כים טוענים בתוקף שאין כאן הצגת הצגת בקרוב ליורשת הפאביה.


 

משהו בכל זאת ניתן ללמוד מהג'ויסטר. כיום סקודה אינה מציעה גרסת שלוש דלתות למכונית הסופר-מיני שלה, וייתכן שהג'ויסטר רומזת לשינויי כיוון, אם כגרסת שלוש דלתות עם פלפל לסופר-מיני עתידית ואם כמכונית קטנה יותר.

 

הכיוון הספורטיבי

 

אבל ייתכן שהג'ויסטר מאותתת אפילו על מהלך גדול עוד יותר. עד כה העדיפה סקודה לפנות באופן זה או אחר לפן המשפחתי גם כאשר שולבו בו אלמנטים ספורטיביים מסוגים שונים. הג'ויסטר מבחינה זו היא סיפור אחר שמעלה את השאלה האם סקודה, שהופכת צעירה ומעזה יותר, אינה נוגסת בתחום שהקצו בקונצרן פולקסווגן לסיאט?


 

אם זה הכיוון (שהינו בהחלט טבעי עבור סקודה, שהרי רוב היצרנים שואפים לפנות היום לקהל צעיר) הרי שהחטיבה הצ'כית המשגשגת עלולה לבלוע עוד נתח מהעוגה של סיאט - שמתקשה גם כך למצוא את דרכה. הצ'כים, כדאי לזכור, נטלו מסיאט את תפקיד החטיבה העממית של הקונצרן כאשר הצטרפו לפולקסווגן, וגרמו למשבר זהות בספרד. האם הם עלולים שוב לכרסם במעמד המותג הספרדי? ימים יגידו...

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים