שתף קטע נבחר

נא להכיר - אנטרוס

מדור "נא להכיר" חוזר להציג את יצרניות הרכב שמעולם לא שמעתם עליהן - וחבל שכך. והפעם: אנטרוס, יצרנית מכוניות ספורט אמריקנית שנקראת על שם אל יווני, אבל מעוצבת על-פי אלוהי המוטוריקה האיטלקי - פרארי

נעים מאד: אנטרוס. עד שנת 2002 זה היה אל יווני, בנם של ארס (אל תאוות המלחמה) ואפרודיטה (אלת התשוקה). זה היה גם אפיפיור מהכנסיה הקתולית של המאה ה-19, שנפח נשמתו באופן מסתורי לאחר כחודש בלבד בכהונה. מתערוכת SEMA לשיפורים ואביזרי רכב, השם הזה יהפוך באופן רשמי וסופי גם לכינוי של מכונית ספורט אמריקנית. והנה סיפורה.


נעים מאד: אנטרוס XTM רודסטר

 

אנטרוס, יצרנית מכוניות ספורט מסאן-דייגו, קליפורניה, הוקמה בשנת 2002 כהגשמת חלום של הזוג ג'ון וג'ואנה רותמן. השניים, חובבי רכב עתירי ממון, קצו במכוניות הספורט הסדרתיות של ימינו, והחליטו לייצר משהו שונה. במקום לרכוש עוד קלאסית לאוסף, כזו שנראית נהדר אבל סובלת מביצועים ויכולת דינמית של... ובכן, קלאסית, הם החליטו לשלב בין השניים.

 

 

הזוג רותמן רתם לחברה - שכונתה אנטרוס על שמו של האל היווני, נכדו של זאוס מלך האלים - את המעצב הגרפי פרנקלין בוריס, המעצב הקונספטואלי דון ג'ונסון (לא ההוא ממיאמי וייס...) והפסל ג'ון אלן. הרבה ג'ון יש בחברה הזו. השלושה, יחד עם הרותמנים, הציבו לעצמם מטרה לקחת שלדה מודרנית של מכונית ספורט פופולארית - שברולט קורבט C6 בשבילכם - ולבנות לה מרכב חדש בסגנון רטרו. במאי 2005 הצטרף לצוות רוג'ר הקטור, שהתאים את העיצוב לייצור סדרתי. ועל הייצור וההרכבה בפועל, אמונה סדנת HST, בונת מרכבים שאחראית בין היתר לדגמי שלבי שונים.


מנוע קורבט לפנים, עיצוב בהשראת קלאסיות משנות ה-60

 

כהשראה מציינים הרותמנים את דגמי פרארי של שנות ה-60, עובדה שבולטת מאד במכונית הראשונה של הזוג. כן נשאבו מאפיינים מדגמי אוסטין, אסטון מרטין, יגואר ומזראטי. התוצאה נראית כמעט קלאסית, עם קווים עגלגלים ועיצוב ספורטיבי מאד.

 

המכונית הראשונה של אנטרוס מוצעת בשלוש גרסאות מרכב. גרסה ראשונה - רודסטר בשם XTM, השנייה - XTS עם גג טארגה, והשלישית - XTR עם גג קשיח. לשלושתן פלטפורמה זהה (מהקורבט כאמור) ועיצוב דומה. וכיאה לבוני מרכבים אמיתיים, המכוניות של אנטרוס מוצעות עם מנוע מוכר - אבל משופר. אגב, הדימיון הבולט ביותר לקורבט נמצא דווקא בתא הנוסעים, שם שמרו באנטרוס על רכיבים רבים של תורמת האברים.


תא הנוסעים מכיל חלקים רבים מהקורבט

 

רגע, אז איזה מנוע?

 

ליחידת ה-6.0 ליטר של הקורבט, לה שמונה צילינדרים ו-405 כ"ס, הוסיפו הרותמנים מגדש-על. התוצאה היא הספק לפי דרישת הלקוח, כששתי גרסאות בסיסיות מוצעות עם 550 או 600 כ"ס. אגב, מי שממש יתעקש, יוכל להזמין

את האנטרוס שלו עם מנוע הקורבט הסדרתי, מה שיבטיח לו אחזקה קלה וזולה במיוחד - אחרי הכל הקורבט היא מכונית הספורט הנמכרת ביותר בארצות הברית וכמות השיפורים המוצעים לה, אין סופית.

 

המכוניות החדשות של אנטרוס יוצגו לראשונה בתערוכת SEMA, גן העדן של משפרי הרכב שמתעורר לחיים פעם בשנה בלאס וגאס, נבאדה. תג מחיר עדיין לא נקבע, אך ההערכה היא כי יעמוד על כ-100,000 דולר. לאחר מכן, הן ישתתפו גם במכירה פומבית של בארט ג'ונסון, לצד קלאסיות מכל השנים והמינים. לנו זה נשמע כמו חלום שהתגשם, אתם לא חושבים?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נא להכיר - סמל אנטרוס
וכך הוא מופיע על המכוניות
אנטרוס XTR קופה
XTS טארגה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים