שתף קטע נבחר

סבסטיאן לואב - אלוף אגדה

2006 הייתה אמורה להיות עונת מעבר משעממת בראלי, אבל לואב הזריק בה עניין ונכנס לפנתיאון של ה-WRC עם אליפות שלישית ברציפות. אלי שאולי מוחא כפיים לצרפתי המוכשר

סבסיטאן לואב זכה באליפות 2006 כנגד כל מה שמוכר וזכור באליפות הראלי. עם מכונית ישנה שכבר אינה מיוצרת, וללא תמיכה רשמית של יצרנית (סיטרואן במקרה זה), נראו קלפי הפתיחה שלו בעייתיים. אבל את לואב זה לא עניין. הוא המשיך לכתוב מחדש את היסטוריית הראלי כאשר הוא רושם השנה את שיא הניצחונות (28 כרגע), וזוכה באליפות שלישית ברציפות - למרות שנהג בקבוצה פרטית, כרונוס. הישג שאינו זכור מהעבר.

 

 

הישגיו גררו את כרונוס למאבק על תואר היצרנים, עליו לא חלמו - כפי שמלמד צוות הנהגים הבינוני שלהם. לואב רשם יתרון כה מוחץ, עד שגם תאונה שגרמה להיעדרותו משני המירוצים האחרונים, אסון ענק מבחינת הקרב על האליפות, לא מנעה ממנו את התואר.


סבסטיאן לואב (ימין) בראלי יפן. עשה את הלא-ייאמן (צילום: איי אף פי)

 

לא לחינם נחשב לואב לשומאכר של עולם הראלי, אבל במציאות הוא אפילו יותר מזה. הוא נראה כמו כוכב קולנוע ומתנהג כמו ספורטאי למופת: אדיב, מנומס וסימפטי, כזה שגם מתחריו המושבעים יתקשו לומר עליו משהו רע זולת להיותו מהיר מדי עבורם.

 

הקריירה שלו החלה דווקא בהתעמלות אבל עלייתו הייתה מטאורית. כבר בביקוריו הראשונים בזירה ב-2001 הוא הרשים וב-2002 ניצח במונטה קרלו - אך טעות חובבנית של סיטרואן גרמה לפסילת הקבוצה. באותה שנה, כאשר סיטרואן והוא עדיין לא השתתפו בעונה מלאה, הצליח להשיג את נצחונו הראשון (גרמניה).

 

2003 הייתה העונה הראשונה המלאה שלו, וכבר אז מצא עצמו מתמודד על התואר עם פיטר סולברג. לואב, כבר אז שקול ליריבו הוותיק - ויתר על הקרב האבוד לטובת הנקודות שזיכו את סיטרואן באליפות היצרנים. וזה השתלם. בשתי העונות הבאות התייצבה הקבוצה מאחוריו והוא סחף את האליפות בסערה.


גם מכונית "עתיקה" לא עצרה את לואב (צילום: איי פי)

 

בדרכו השקטה והרגועה הוא סתם את הפיות של מי שטען שהוא טוב רק על אספלט, ולא בשבילי עפר. הוא היה טוב תמיד.

 

העונה, עם פרישת סיטרואן, נראו סיכוייו קלושים יותר. היצרנית יצאה לשנת שבתון והפקידה את הקסארה ואת לואב בקבוצת כרונוס הצרפתית. המשמעויות של קבוצה פרטית הם תקציבים קטנים וגם פיתוח מוגבל למכונית. עדות לתקציב וליומרות הייתה בחירת חבריו לקבוצה של לואב, שהיו בינוניים למדי (מה שיעלה ככל הנראה לכרונוס באליפות). הקסארה אמנם הוכיחה עצמה, אבל פורד וסובארו המשיכו לפתח את המכוניות והיה ברור שבשלב מסוים יתרונם יגדל באופן משמעותי.

 

הפתיחה אכן סימנה שאחת השנים המוזרות בתולדות הראלי, עם שתי קבוצות רשמיות בלבד, תיפול בקלות לידי פורד. שני ניצחונות לגרונהולם העמידו אותו בראש, אלא שאז חזר לואב עם חמישה נצחונות רצופים והפך את הקערה. והוא הוסיף עוד שלושה ניצחונות וסיים שני בארבעת המירוצים בהם לא ניצח. בהחלט הישג מדהים. וכאשר גרונהולם כהרגלו מהיר אך לא יציב, התבסס לואב בראש.

 

התקווה היחידה לגרונהולם הייתה תאונת האופניים של לואב. הוא שבר את היד ונעדר כבר משני מירוצים. אבל גרונוהלם לא הצליח לנצל זאת. ואולם נראה שהתאונה תבטיח את אליפות היצרנים לפורד.


את אליפות היצרנים תיקח בכל זאת פורד, ככל הנראה (צילום: איי פי)

 

וסובארו? קבוצת הפאר מהעבר פשוט לא הייתה בתמונה. דווקא בעונה בה האליפות מהווה טרף קל, התרסקו הקבוצה הכחולה והנהג המוביל שלה פיטר סולברג (אלוף 2003).

 

כעת נותר לראות האם תעשה כרונוס את הבלתי יאמן ותגנוב לקבוצה הרשמית של פורד את האליפות. אבל הציפיות ל-2007 מסקרנות יותר. סיטרואן עם מכונית חדשה לגמרי, ה-C4, חוזרת ותזריק עניין מחדש. האם הם יתגברו במהירות על מחלות הילדות הצפויות וישובו לשלוט? מה שבטוח - יהיה מעניין.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרקוס גרונהולם. אולי בעונה הבאה?
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים