שתף קטע נבחר

ביהמ"ש ביטל את המכרז לרכישת כלי רכב לשרים

מינהל הרכב הממשלתי ייאלץ לפרסם שני מכרזים - אחד לרכישת רכב, והשני לתחזוקתם. זאת עקב עתירה של ענף חלקי החילוף ואביזרים באיגוד לשכות המסחר

מינהל הרכב הממשלתי ייאלץ לבטל מכרז שפירסם לרכישה ותחזוקה של כלי רכב לשרים. המינהל יידרש לקיים שני מכרזים נפרדים - האחד לרכישת רכב והשני לתחזוקתם. כך קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דוד חשין.

 

ההחלטה לבטל את המכרז המקורי ניתנה בעקבות עתירה שהגיש ענף חלקי החילוף ואביזרים באיגוד לשכות המסחר באמצעות עו"ד אורן גלעדי. בתנאי המכרז נקבע שיבואן הרכב המגיש הצעה למכרז אמור לספק גם את שירותי התיקונים והתחזוקה באמצעות מוסכי השירות שלו, וכן את החלפים לרכב. יבואן הרכב אף היה אמור לקבוע את מחיר שירותי התיקונים והתחזוקה, ואת מחיר החלפים. העותרים טענו כי יש לבטל את המכרז, ולפרסם במקומו שני מכרזים נפרדים.

 

השופט חשין קבע כי מניעת השתתפותם של מציעים פוטנציאליים צריכה להיות מנימוקים סבירים וענייניים בלבד. בית המשפט קיבל את טענת העותרים כי המכרז המצרף את תחזוקת הרכב לרכישתו מנוגד לדיני המכרזים, פוגע בזכות השוויון ובחופש העיסוק, ומצמצם את חוג המתמודדים הפוטנציאליים.

 

בית המשפט דחה גם את טענת מינהל הרכב כי פיצול המכרזים יפגע ביכולת הפיקוח שלו על המוסכים, וקבע כי לא הוכח יתרונו הכלכלי של מכרז משולב על פני פיצולו, ולכן אין הצדקה למניעת השתתפות מוסכי שירות במכרז, דבר הפוגע

בחופש העיסוק שלהם. כן נקבע כי הגבלת זכות המוסכים לקבוע את מחיר השירותים שיינתנו על ידם - אף היא פוגעת בחופש העיסוק שלהם. נפסק כי פגיעה זו בחופש העיסוק מתעצמת היות שמינהל הרכב קבע תנאים דומים במכרזים אחרים לרכישת כלי רכב, ומשום שגופים ציבוריים אחרים מאמצים אותם.

 

ממשרד האוצר נמסר: "פסק הדין עדיין לא נלמד. רק לאחר שהוא יילמד וייבחנו השלכותיו יוחלט כיצד לנהוג בעניין".‬ ככל הידוע, אחת האפשרויות שתיבחן תהיה ביטול המכרז והחלטה לצייד גם את השרים במכוניות של חברות ליסינג, כך שכל נושא התחזוקה יופקד בידיהן של חברות הליסינג.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
מכרז הרכב לשרים יפוצל?
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים