שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עסקים קטנים: "הליסינג עלינו"
    סקר בקרב בעלי עסקים קטנים על השפעת העלאת שווי השימוש לרכב קובע: כמעט מחצית מהם מתכוונים לגלם את תוספת המס לעובדים

    כיצד עומדים עסקים קטנים להתמודד עם עלייה אפשרית בשווי השימוש ברכב? סקר מיוחד שבוצע על-ידי המחלקה הכלכלית של התאחדות בעלי התעשייה והמלאכה, בקרב מדגם מייצג של 80 עסקים, העלה תוצאות מפתיעות. אולי החשובה שבהן, היא שכמעט מחצית מהעסקים אמרו כי אם שווי השימוש ברכב שהם מציעים לעובדים יעלה, יגלמו בעצמם את שיעור המס הנוסף לעובד. במילים אחרות - העובד לא יסבול כלל מהעלאת המס הצפויה. רק 7% מהם אמרו כי הם מתכוונים להחיל את התשלום הנוסף על העובד.

     

    נתונים שלא ידעתם

     

    מהסקר המקיף שבוצע עולה כי בעסקים קטנים יצרניים עומד מספר כלי הרכב הצמודים הניתנים לעובדים שכירים, על שלושה בממוצע. ב-75% מכלל העסקים עם רכב צמוד, נרכש הרכב במלואו על-ידי העסק, ואילו בשאר העסקים מדובר בתנאי ליסינג. ממוצע ההוצאה לרכישת רכב צמוד, לרבות בעלי העסק עצמו, מסתכם בסך של 140,000 שקל. ב-78% מכלל העסקים, מגולם שיעור המס בגין השימוש ברכב מעביד צמוד, ורק ב-22% מהעסקים, העובד נושא בנטל.

     

     

    התפלגות קבוצות המחיר לפיהן מחושב שווי השימוש ברכב צמוד במגזר זה, מלמד כי 67% מכלי הרכב הצמודים של המגזר הם כלי רכב עממיים, מקבוצות שווי שימוש 2 ו-3. להלן ההתפלגות המלאה:

     

    - 34% מכלל העסקים עושים שימוש ברכב מקבוצה 3 (141,000-125,001 שקל).

    - 33% בקבוצת מחיר 2 (125,001-91,001 שקל).

    - 11% בקבוצת מחיר 4 (161,000-141,000 שקל).

    - 7% בקבוצת מחיר 7 (מעל 299,000 שקל).

    - 6% בקבוצת מחיר 5 (209,000-160,000 שקל).

    - 5% בקבוצת מחיר 6 (299,000-209,000 שקל).

    - 4% בקבוצת מחיר 1 (עד 91,000 שקל).

     

    יגלמו את התוספת

     

    42% מהעסקים היצרניים הקטנים שמעמידים רכב צמוד, דווחו כי יגלמו את שיעור המס הנוסף לעובד, באם שווי השימוש ברכב צמוד יועלה. 26% מהעסקים

    דיווחו שאם שווי השימוש יעלה, יבטלו את הרכב הצמוד הניתן לעובד, וישלמו תחת זאת אחזקת רכב. לטענתם, הם יתקשו לשאת במלוא הנטל הנוסף. חמישית מהעסקים דווחו כי בינתיים אינם יודעים כיצד לנהוג אם שווי השימוש ברכב צמוד יעלה, או טרם גיבשו מדיניות בנושא. עסקים אלה מעדיפים להמתין לתמונה ברורה יותר עם פרסום התקנות הסופיות בנושא, בתום דיוני התקציב בכנסת. 7% מהעסקים היצרניים הקטנים אמרו כי יחילו את תשלום המס הנוסף על העובד, ואילו 5% ציינו כי יגדילו את שכר העובד כמתן פיצוי חלקי-מלא.

     

    בעלי עסקים שנדרשו להעריך את הפגיעה הצפויה בעסקיהם, טענו ברובם (62%) כי הפגיעה תהיה בעלות העבודה. רק 20% ציינו שהפגיעה תהיה בתפקוד, על רקע הרעה בתנאי תעסוקה וירידה במוטיבציה של דרגי ניהול, אנשי מכירות ושירות בעסק. לטענתם, הרעה זו עשויה להתבטא גם בעזיבת כוח אדם מיומן ומקצועי. 3% ציינו את הנזק כספי בגין התרת מוקדמת של חוזי שכירות רכבים מחברות הליסינג.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים