שתף קטע נבחר

מגדל בבל

לא ברור למה הם בנו אותה, אבל בניסאן לא מתביישים לומר שמכונית התצוגה בבל מיועדת לגברים בלבד - ושאולי דווקא זה הלהיט הבא

"קשה להגדיר את המכונית הזו", אומר לי ג'ון קיופיט האחראי על עיצובה. "זה לא מיניוואן, זה לא קרוס-אובר, זה לא רכב מסחרי. אני לא יודע מה זה, אבל אני חושב שעלינו על משהו טוב. יכול להיות שזה הדבר הגדול הבא". הבבל (Bevel) של ניסאן היא מכונית מאד אמריקנית, שתוכננה בסטודיו של ניסאן בסן-דייגו.

 


ניסאן בבל. מה לכל הרוחות? (צילומים: אלי שאולי) 

 

באופן מוזר, ניסאן מדברים על הלקוח הפונציאלי כגבר מתבגר, "בייבי-בומר" בזמן פרישה, שמחפש משהו לעצמו שיהיה שימושי וקצת טכנולוגי, אבל לא יותר מדי. וכזה שבמסגרת תחביביו אוהב להתעסק עם דברים גדולים וכבדים, כזה שינצל את היכולת להפוך את הרכב לחד-מושבי עם שטח טעינה גדול. מבולבלים מכל ההצהרות? גם אנחנו. 

 

אז מה בכל זאת אנו למדים ממכונית התצוגה הזו? "לא יודע מה אפשר ללמוד", עונה קיופיט בכנות. "אנחנו עושים מכוניות כאלה כדי ללמוד בעצמנו, ומתגובות הקהל אנחנו מבינים מה אנחנו צריכים לעשות". המכונית, שחרטומה מזכיר לי משום מה את כנפי הרעם וחלקה האחורי מסמן שאפשר לעשות ממנה מתחרה אופנתית לברלינגו (קיופיט נשבע שאין כוונה כזו), לא קרובה אפילו לייצור - אבל כנראה שרומזת משהו על העתיד. "יש כאן רמזים ל-X-טרה הבאה", מסיים קיופיט את השיחה הלא ברורה.


לא יתחרה בברלינגו... (צילום: אלי שאולי) 

 

מצידה השני של עמדת ניסאן נמצא חברו היני יושיהישה אקיימה, האחראי לרוג. הרכב שעוצב דווקא ביפן, מיועד רק לארצות הברית. "זה בעצם אחיו הגדול של הקאשקאי. הם מבוססים על אותה פלטפורמה אבל לפחות כרגע אין כל סיכוי שהוא יגיע לאירופה. הוא מתאים יותר במידות לאמריקה, החרטום שלו זועק 'ניסאן ארצות הברית' ומחובר לדגמים שיש לנו כאן כמו הסנטרה", מסביר אקיימה. "הוא פשוט לא מתאים לאירופה". המתחרים הם כרגיל טויוטה ראב4 והונדה CR-V.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים