שתף קטע נבחר

שיני היגואר החדשות

מכונית התצוגה של יגואר עמדה במרכז תשומת הלב של דטריוט, והיא מסמלת דרך חדשה ליצרן. איך זה לשבת בה? ולמה היא כה חשובה?

"יגואר בנתה את שמה על חדשנות ופריצת דרך", כך אומר לי איאן קאלום, ראש מחלקת העיצוב של יגואר. "והגיע הזמן שנחזור לדרך הזו. וקאלום בפירוש מתכוון לכך כאשר הוא ניצב ליד יצירתו החדשה, ה-C-XF, שנראית טוב בהרבה מאשר בתמונות.


יגואר C-XF (צילומים: אלי שאולי)

 

החרטום אגרסיבי ובולט עם סבכה ריבועית דומיננטית. האחוריים לעומת זאת מזכירים את ה-XK ביציבת הקופה. "המכונית הזו חשובה לא רק בגלל שהיא יורשת ה-S, אלא גם בגלל שהיא הפנים החדשות של יגואר. היא הבקרוב של יותר מדגם אחד..."

 

אבל קאלום גם מדגיש שזו לא בדיוק יורשת ה-S שתוצג תוך שנה. "זו עדיין מכונית תצוגה והיא בפירוש לא זהה - אז אל תתרגל". כשאני מתעקש ושואל מה ההבדלים, קאלום מגניב חיוך קטן. "אסור לפרט, אבל היא בוודאי תהיה בעלת גג גבוה יותר. הנמכנו אותו כדי ליצור תחושה ספורטיבית. גם יחידות התאורה הקדמיות ישתנו". והאם אפשר ליצור על בסיס שכזה גם סטיישן? "תתפלא, אבל אפשר. השלמנו עיצוב כזה אבל עדיין אין אישור לייצרו".

 

אז אני מנצל את ההזדמנות ונכנס פנימה, מתיישב מאחורי ההגה של המכונית החשובה למאבק החיים של יגואר. אנשי יגואר מפצירים בי להיזהר וברור למה. כי מכאן היא נראית תצוגתית לגמרי. יש כאן גרסה של יגואר למערכת מידע-תפעול בסגנון ה-I-Drive של ב.מ.וו ומחוונים ספורטיביים שנראים טוב.


 

שפע האלומיניום המשויף מפתיע, וכך גם העץ המעובד ידנית. שניהם מסבירים למה התכוון קאלום כאשר הוא אומר "אותם חומרים קלאסיים אבל ביצוע שונה". המושבים ספורטיביים לגמרי, נעימים ובמפתיע מספקים גם מאחור מרחב נאות. כרגע יש שם שני מושבים אבל בסדרתית יהיה מקום לשלושה.

 

כן, הדרך החדשה של יגואר נראית טוב. צריך רק לקוות שבדרך לייצור הם לא יאבדו את האומץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית מצוין
צילום: אלי שאולי
נראה מעודכן
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים