שתף קטע נבחר

בית משפט: סלקום תפצה משתמש בטלפון סלולרי שניזוק

לקוח שהתקין עדכון לתיקון בעיות עברית בטלפון נייד חכם גילה כי כל המידע נמחק ועליו לשחזרו. בית משפט קבע כי סלקום תשלם פיצויים הגבוהים מעלות המכשיר

בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב פסק לטובתו של לקוח שנגרם נזק לטלפון חכם שרכש. זאת, לאחר שהתקין עדכון שהופץ על ידי סלקום. הפיצויים, בגובה 5,100 שקלים, גבוהים מעלות המכשיר.

 

מ' רכש מסלקום את מכשיר ה-i-mate K-JAM, בעלות של 4,827 שקלים. בתחילת השימוש הוא התקין על המכשיר תוכנות והזין פרטי קשר של מאות אנשים. הוא גילה שאמנם יש מקלדת עברית, אך העברית איננה נתמכת על ידי המכשיר.

 

בעקבות התקלה, פנה מ' לחברה ולאחר זמן מה קיבל תוכנה לתיקון בעיית העברית, אך התקנתה מחקה את כל התוכנות והמידע שהעלה למכשיר. מ' פנה לבית המשפט וביקש פיצוי על שעות העבודה שהפסיד, הטרחה וההוצאות שנגרמו לו בעקבות המחיקה.

 

40 שעות לשחזור המידע 

למרות שסלקום טענה כי בעיית העברית פורטה בדף הנמלווה למכשיר, קבעה השופטת בפסק הדין ש"היא (סלקום), לא העמידה את התובע על מהות הבעיה והיקפה". העובדה שנדרשה תוכנה מיוחד לתיקון הבעיה, קובעת השופטת, מוכיחה כי מדובר בכשל קבוע במכשיר ולא בביעה שניתן לפתור על ידי שינוי הגדרות.

 

בפסק הדין עוד נקבע כי גם אפשרות לביטול העסקה לא מספיקה, שכן יש לפצות על הזמן שגזל עדכון המכשיר. מ' טען בפני בית המשפט כי עבודת השחזור גזלה כ-40 שעות עבודה מזמנו, ואף הביא חוות דעת התומכת בטענה זו, שהתקבלה ועל פיה נפסקו פיצויים בסכום של 4,500 שקלים, אליהם נוספו 600 שקלים על הוצאות המשפט.

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים