שתף קטע נבחר

חדש ביגואר: XKR GT3 למירוצים

חודשיים לאחר שחזינו בה בעיבוד מחשב, הנה הדבר האמיתי: גרסת המירוץ הרשמית ל-XK, שתתחרה בליגת GT3 ומציעה, בין היתר, עיצוב פנטסטי

קבלו אותה - יגואר XKR GT3. מכונית המירוץ החדשה של יצרנית רכבי היוקרה הבריטית, הוצגה במולדתה בטקס חגיגי. על פיתוח הדגם המרהיב, שמבוסס באופן נרחב על הקופה המוכרת של יגואר, אחראית סדנת אפקס (Apex, שיא - מונח המתייחס במירוצים לנקודת ההשקה בסיבוב) הבריטית, בהנהלת ריצ'רד לויד.

 


 

כפי ששמה מרמז, ה-XKR למירוצים הותאמה לתקן ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות) לליגות GT3. זוהי קטגוריה צעירה יחסית, בה מתחרות מכוניות ספורט שאינן רחוקות מאד מהגרסאות הסדרתיות. וכך, ה-GT3 של יגואר עושה שימוש באותו מרכב אלומיניום, באותו מנוע V8 עם מגדש על בנפח 4.2 ליטר. בשני המקרים עברו רכיבים רבים שינויים כדי לא רק לשפר את היכולת, אלא גם כדי להתאים לתקנות.

 

הופעת הבכורה של המכונית מתוכננת למסלול מונזה ב-22 בפברואר. בניגוד לגרסה הסדרתית, יהיו לה "יותר מ-475 כ"ס", תוספת של קרוב ל-80 כ"ס. המכונית החדשה שודרגה גם אווירודינמית (מי אמר כנף אחורית ענקית ולא קיבל?), ובוצעו בה שינויים למערך המתלים ושיפור הבלמים.


 

את ה-GT3 תציע סדנת אפקס לכל מי שמעוניין, שכן מדובר בליגה פתוחה גם לנהגים פרטיים. היא תשווק לצרכי הליגה (אליה היא מצטרפת באיחור של שני מירוצים), וגם לשימוש באירועים נפרדים. לעונת GT3 מלאה תצטרף הספורטיבית הנאה רק ב-2008. ובכל מקרה, אסור לה לנוע על כביש ציבורי, למי שחשב להזמין אחת לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר XKR GT3 (מימין) עם אחותה הסדרתית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים