שתף קטע נבחר

ה-WRC יוצאת לדרך

אליפות הראלי העולמית, ה-WRC, יצאה לדרך באירוע הפתיחה המסורתי: ראלי מונטה קרלו. קבלו את כל הפרטים על המשתתפים השנה. וכן, לואב עם סיטרואן עדיין פייבוריט ענק

אליפות העולם בראלי יצאה לדרך בסוף השבוע, במירוץ רב ההילה של מונטה קרלו שפתח באופן מסורתי את הסדרה. אליפות שתימשך על-פני 16 מירוצים קשים מסביב לעולם. סדרה שנעה בין שלג סקנדינבי, בוץ ניו זילנדי, סלעים ביוון וחול ארגנטינאי. טבלת תאריכים למירוצים השונים תוכלו למצוא בתחתית הכתבה.

 

  • לסיקור מירוץ מונטה-קרלו לחצו כאן

 

השנה ישתתפו רק שלוש קבוצות-מותג רשמיות באליפות, אבל חזרתה של סיטרואן - אלופת העולם בין 2003 ל-2005 - מבטיחה להביא את המתח לשיאים חדשים. הסדרה, שמהווה ניגוד גמור לסטריליות של הפורמולה 1, תמשיך להעניק למי שעוקב אחריה אקשן מטורף. כאן המכוניות מרחפות על שבילי עפר קרוב לצופים, למגבלות ולתהום - ובמהירות בלתי נתפסת. כאן הנהגים מדברים ולא רק מדקלמים דברי יחצנות. וגם נראים אנושיים. זהו כנראה הספורט המוטורי במיטבו, ואנחנו נעניק לכם כמו בכל שנה את הסיקור המלא.

 

פורד

אחרי שנים ארוכות של השתתפות פעילה, זכתה ב-2006 פורד באליפות העולם בראלי, תוך שהיא נהנית מפרישתו של סבסטיאן לואב מהמירוצים האחרונים. השנה, עם מכונית שכבר עברה את טבילת האש והרכב מוכח ששמר על מקומו והצטיין בסיום, היא שואפת ליטול את התואר פעם שנייה ברציפות. מרקוס גרונהולם, הנהג המוביל שלה (פעמיים אלוף עולם), הוכיח בסוף העונה שעברה שהוא מסוגל לזכות באליפות עולם שלישית.


מרקוס גרונהולם (צילום: איי פי)

 

הוא כבר רמז על כוונה לפרוש עם תואר בסוף 2007 (אם כי לא התחייב על פרישה אם לא יזכה). יחד עם מיקו הירבונן המשתפר והולך, מדובר בצוות שנראה כרגע היעיל ביותר מבחינת צבירת נקודות לאליפות היצרנים. מה הם עשו במירוץ הפתיחה? מקום שלישי לגרונהולם וחמישי להירבונן, זה כנראה המקסימום שניתן היה להשיג כרגע.

 

סיטרואן

הקבוצה הצרפתית היא בפירוש זו שמחזיקה את הקלפים החשובים ביותר לעונת 2007, ומביאה את החידוש החשוב ביותר. אחרי הקסארה הוותיקה שזכתה להצלחה בלתי רגילה, ואחרי שנת שבתון, חוזרת סיטרואן לזירה עם מכונית חדשה לגמרי. ה-C4 היא לכן הנעלם הגדול ביותר באליפות, למרות שמירוץ הפתיחה בהחלט מעורר ציפיות...


סבסטיאן לואב (צילום: איי אף פי)

 

באיזו מהירות תתגבר סיטרואן על מחלות הילדות המקושרות בדרך כלל לכל מכונית חדשה? או שאולי לא יהיו כאלה נוכח הביצועים המעולים במירוץ הראשון? אלו שאלות המפתח. לרשות סיטרואן ניצב סבסטיאן לואב, אלוף העולם שלוש פעמים ברציפות ומי שכבר הוכתר כשומאכר של הראלי. לואב הוכיח שהוא מסוגל לקחת את אליפות העולם עם כל דבר שזז, וגם אם הוא מפסיד מספר אירועים בגלל פציעה זה לא עוצר אותו. סיטרואן גם אימצו לשורותיהם את דניאל סורדו, מי שנהג לצד לואב בקבוצת כרונוס בעונת 2006. התוצאה במונטה-קרלו? לואב ראשון, סורדו שני. ומה זה אומר? נו, באמת...

 

סובארו

הקבוצה הבריטית-יפנית (בשיתוף פרודרייב) הייתה ללא ספק האכזבה הגדולה ביותר של עונת 2006. זאת, למרות שהיו לה קלפי פתיחה טובים ויציבים. צוות הנהגים שנותר מהשנה שעברה, ובראשו פטר סולברג שכבר זכה באליפות עולם אחת עם האימפרזה (2003), מעניקים לקבוצה קרקע יציבה. כל זאת יחד עם שיפורים למכונית והחלפת ספק הצמיגים (בי. אף. גודריץ') מביאים תקוות לעונה טובה יותר. במירוץ הרביעי תציג הקבוצה מכונית חדשה. המירוץ הראשון? דווקא אטקינסון סיים גבוה יותר, במקום הרביעי. סולברג שישי בלבד.

 

עוד ישתתפו

כמו בשנה שעברה, מי שמאיים להזריק עניין למירוצים הן הקבוצות הפרטיות. בראשן תעמוד קבוצת סיטרואן-כרונוס, מי שעשתה היסטוריה אשתקד כאשר הצעידה את סבסטיאן לואב לאליפות עולם - וכמעט וביישה את פורד. כרונוס תשלב השנה כוחות עם קבוצת OMV ותשתתף עם הקסארה הוותיקה, שהוכיחה שכוחה עדיין במותניה. יחד עם מנפרד סטוהל, שהצטיין לא פעם ב-2006 ודניאל קרלסון, תנסה הקבוצה לשמור על עקביות ולגנוב נקודות מהקבוצות הגדולות.


גם הפאביה תהיה שם (צילום: פז בר)

 

עוד קבוצה מעניינת - ולו רק בגלל הקשרים המשפחתיים - היא פורד-סטוברט, שתזכה לתמיכה מהיצרן האירופי-אמריקני. הנהג הבכיר מת'יו ווילסון, הוא הבן של מלקולם ווילסון - האחראי לקבוצה הרשמית של פורד. מכאן הקשרים הטובים. לצדו ינהגו הניג סולברג, האח הגדול של פטר, וג'אני מאטי לטאבלה.

 

כמו-כן אנו צפויים לראות מכוניות ישנות (דגמי 2005) של מיצובישי תחת מדי MMSP עם טוני גרדמייסטר וחבייר פונז, שישתתפו באופן חלקי באליפות. קשה לראות אותם מסכנים את הצמרת, ממש כמו הפאביות הישנות מתוצרת סקודה שיזנקו באופן פרטי.


לוז עונת הראלי 2007 (לחצו על התאריך לסיקור)

עונת הראלי 2007 (לחצו על התאריך לסיקור)
המירוץ מתי
מונטה קרלו 21-19 בינואר
שוודיה 11-9 בפברואר
נורווגיה 18-16 בפברואר
מקסיקו 11-9 במרץ
פורטוגל 30 במרץ-1 באפריל
ארגנטינה 6-4 במאי
איטליה 20-18 במאי
יוון 3-1 ביוני
פינלנד 5-3 באוגוסט
גרמניה 19-17 באוגוסט
ניו-זילנד 31 באוגוסט-2 בספטמבר
ספרד 7-5 באוקטובר
צרפת 14-12 באוקטובר
יפן 28-26 באוקטובר
אירלנד 18-16 בנובמבר
בריטניה 30 בנובמבר-2 בדצמבר


פורסם לראשונה 21/01/2007 16:45

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם הפעם פורד?
צילום: איי פי
שוב סיטרואן?
ואולי בכלל סובארו?
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים