שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מצנע מציג: תוכנית לצמצום הפער הדיגיטלי בירוחם
    בכנס איגוד האינטרנט הישראלי, הציג ראש המועצה המקומית ירוחם את תוכנית "סיסמה לכל ילד" - אשר נועדה להכניס המחשוב לתלמידים ביום-יום ולא רק בשיעורי מחשב. מצנע: מורה שתוך שנה לא ירגיש חופשי ברשת - לא ילמד בירוחם

    ראש מועצת ירוחם, עמרם מצנע, הציג תוכנית מקורית שמטרתה היא לחסל את הפער הדיגיטלי ואת פערי החינוך של עיירת הפיתוח הדרומית, ולהפוך את המחשב לכלי שימושי בתחומי הלימוד של התלמידים בעיירה.

     

    מצנע דיבר על התוכנית במסגרת מושב אודות הנוער בישראל והרשת אשר נערך היום  (ב') בכינוס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי בקריית נמל התעופה.

     

    השיטה מכונה "סיסמה לכל ילד". במסגרתה, בניגוד לפרויקט

    "מחשב לכל ילד", כל תלמיד מקבל שם משתמש וסיסמה, המאפשרים לו לגשת לכל חומרי הלימוד שלו, מכל מחשב שהוא המחובר לאינטרנט.

     

    לשבור את כלוב הזכוכית

    על אף הכוונות החיוביות של הכוונות החיוביות מאחורי "מחשב לכל ילד", עד עתה חולקו 21,000 ערכות מחשב לילדים מיעוטי יכולת בלמעלה מ-100 ישובים ברחבי הארץ - חלק קטן מהילדים הנזקקים. נוסף על כך, הכנסת המחשב לבית אינה מבטיחה כי ייעשה בו שימוש לצורכי לימודים.

     

    מצנע הצביע על בעיה מוכרת בבתי ספר רבים ולא רק בירוחם - המחשבים נמצאים רק בכיתת המחשבים הייעודית, והעבודה עליהם בשעות הלימודים מוגבלת לשעורי מחשב בלבד.

     

    תוכנית " סיסמה לכל ילד" מיועדת לנתץ את "כלוב הזכוכית" של שימוש המחשב עבור ילדים אלה, ולאפשר להם ללמוד בקצב שלהם באמצעות המחשבים מכל מקום שהוא - ספריה, בית הספר או הבית, וזאת, באמצעות שם משתמש ייחודי.

     

    מצנע הצהיר שהוא איננו חסיד של הכנסת מחשבים לכיתות או מחשב נייד לכל ילד. סקר שערכה העירייה גילה כי גם כך בשמונים אחוז מהבתים בירוחם יש מחשב ואחוז דומה מחובר לאינטרנט. באמצעות מחשבי "לקוח רזה" (Thin Client) שלא מכיל כונן קשיח, חוות שרתים וחיבור פס רחב - חוברו בתי הספר בעיירה לרשת אחת, כאשר כל הניהול, העדכון והאחסון מתבצע מחוות השרתים שבצפון. הכיתות יצוידו בשלב הבא בעמדות הוראה ומקרנים.

     

    הרתיעה מהמחשב

    במקביל, הוכשרו התלמידים לשימוש במחשב, וחשוב מכך - גם צוות ההוראה וגם ההורים. כולם מקושרים באמצעות פורטל משותף, המאפשר למורים והתלמידים לעבוד יחד גם לאחר שעות הלימודים - בקצב האישי של כל תלמיד, המקבל סיוע בשיעורי הבית.

     

    מצנע ואנשי הפרוייקט היו מודעים לכך שחלק מהמורים עלולים להכשיל את הפרויקט בשל רתיעתם ממחשבים ולכן כפתה על המורים ליצור קשר ביניהם אחרי שעות העבודה רק באמצעות האינטרנט במטרה לגרום להם ללמוד את המערכת.

     

    צריכת חשמל נמוכה 

    במקביל הוצגו תמריצים - הרשת החדשה מוצבה כאמצעי עזר למורה, בחדרי המורים הוצבו עמדות מחשב. כל העבודה שלפני כן נעשתה במחברת, כעת נעשית על מחשב.עוד בעניין זה הצהיר מצנע, כי שככל שהדבר תלוי בו, הוצב למורים תנאי: מורה שבתוך שנה לא יוכל להתנהל באופן חופשי באינטרנט - לא ילמד בירוחם.

     

    התוכנית הופעלה מתחילת שנת הלימודים ולדברי ראש מועצת ירוחם, התוצאות הן חיוביות. מצנע ציין כמה יתרונות ערך מוסף של הפרויקט - צריכת חשמל נמוכה, כמות קטנה יחסית של תקלות ועלות חודשית לכל תלמיד בפחות מ-25 שקלים. ראש העיירה הביע תקווה כי הנוער בירוחם עוד יוביל את התקשוב בחינוך בארץ.

     

    הצטרפתם כבר לניוזלטר החדש שלנו? הוסיפו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם בתיבת הרישום התכולה מימין ותקבלו את מהדורת סיכום היום שלנו - עם קישורים מעניינים והערות על המצב

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מצנע מציג: תוכנית לצמצום הפער הדיגיטלי בירוחם"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים