שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    היכונו לסדרת המירוצים הטובה בעולם

    לא מכירים את המוטו-GP, אליפות מירוצי האופנועים המסעירה ביותר בעולם הספורט מוטורי? הגיע הזמן שתכירו, החל בשבת הקרובה. יהיה מדהים

    כמה חיכינו לרגע הזה. צהרי יום שבת הקרוב (10.3), נפתחת שוב סדרת המוטו-GP. מי שרשמה על שמה את התואר "סדרת המירוצים המסעירה בעולם". אחרי פגרת חורף מעט מנומנמת, חוזרים 21 רוכבים לעונה ארוכה בת 18 סבבים, שתסתיים אי-שם בנובמבר הבא. זה יקרה אחרי שיעברו את מיטב מסלולי אירופה, אך גם בארה"ב, ברזיל, מלזיה, אוסטרליה, יפן וגם בסין. ואיפה זה מתחיל? במסלול דוחא שבקטאר, ממש קרוב אלינו.


    ולנטינו - הדוקטור - רוסי, עם הימאהה החדש. יחסי ההימורים לזכותו

     

    כל הפרשנים חוזרים ואומרים שהשנה תהיה העונה הלוהטת מכולן. ונכון, למרות שכמעט בכל שנה אומרים את זה, נראה שהשנה יש יותר סיבות מאי פעם. וזה אחרי העונה הקודמת שהייתה ללא ספק מהמותחות והמהנות שראינו אי פעם. זו שהוכרעה רק כאשר ניקי היידן, ה"קנטאקי קיד" האמריקני של הונדה, ניצח ממש במרוץ האחרון.

     

    • ולנטינו רוסי: הדוקטור המהיר בעולם

     

    לוולנטינו רוסי עם הימאהה, דמות שממש לא צריך להציג, הייתה עונה איומה. החלקות, מנוע שכבה באמצע מרוץ, צמיגים בעיתיים, מתלים שמפשלים ומה לא. כאחד עם מספר גביעים גדול יותר מכמות התחתונים שיש לרוב האנשים בארון, הוא לא ממש רגיל לכזה נאחס. יש לו חמש אליפויות, ועוד שתיים בקטגוריות הנמוכות יותר. אבל בערך באמצע העונה הוא התחיל שוב להסתדר ולטפס חזרה. היידן לא ויתר ונלחם בשיניים לעצור את רוסי. הוא הצליח. השאלה היא מה היה קורה אם רוסי לא היה מחליק החוצה בוולנסיה. רוסי, השנה עם פיאט כספונסר ראשי, יהיה מסוכן.

     

    לניקי היידן, אמריקאי עם הרבה yeah yeah בדיבור, הולכת להיות משימה עוד יותר קשה מזכייה באליפות: להוכיח שזה לא היה במקרה. יותר גרוע מלא לזכות, זה לזכות במקרה ולא להצליח לשחזר את זה. או לא. בכל אופן, העתיד לא נראה עבורו מי-יודע-מה מזהיר. בפגרה הוא נותח בכתף בעקבות פציעה עוד ממרוץ אסטוריל, והתוצאות במבחני החורף לא מזהירות.

     

    מי כן עומד להיות שם למעלה? אולי דני פדרוסה. אלוף ה-125 וה-250 לשעבר יעלה על ההונדה עם לא מעט בטחון. מבחני חורף מוצלחים, עונה קודמת טובה והספרדי הצעיר יכול בהחלט להיות השלישי שמנצח כששני האחרים רבים.

     

    אז מה עוד חדש העונה? המנועים הצטמקו. במקום 990 סמ"ק, התקנות מתירות עכשיו רק 800. יש גם סיבה אמיתית (הונדה שהעדיפו ככה) ויש סיבה רשמית: בטיחות. ה-FIM, הפדרציה העולמית לאופנועים שאחראית על הקרקס הנודד הזה, רצתה להוריד את המהירות ולכן הנפח קוצץ. כצפוי, זה ממש לא הלך להם וכבר עכשיו קיצצו רוכבי העל את זמני ההקפה האבסולוטיים במסלולים שונים. מותר השנה לתדלק פחות ליטרים, ויש הגבלה על מספר הצמיגים שמותר לקבוצות המובילות להביא למירוץ. "בשם השוויון בין הקבוצות".


    לוריס - סבא - קפירוסי עם הדוקאטי. אולי זו תהיה העונה של האיטלקים?

     

    דוקאטי היו בין הראשונים להציג את אופנועי ה-800 סמ"ק שלהם. ארבעה אופנועים אדומים, בשתי קבוצות. שימו לב מקרוב ללוריס קאפירוסי על המארלבורו-דוקאטי בקבוצה הרשמית. אם היום הוא בן 33, וכבר בגיל 17 זכה באליפות ה-125, זה אומר כנראה שבחייו הוא יותר רוכב מהולך רגל. הוא כבר לא צעיר, ושעון החול לזכייתו גם בקטגוריה הבכירה, הולך ואוזל. בקבוצת הדוקאטי השנייה, זו של ד'אנטין-פראמאק, חוזר אלכס בארוס, הפנסיונר של הספורט, למה שנראה עונת-כיף כזאת שאין לו מה להפסיד בה. בכמה מאימוני החורף, השלווה, הניסיון והבגרות שלו, הביאו יופי של זמני-הקפה.

     

    ויש כמובן עוד קבוצות. סוזוקי-ריזלה עם ג'ון הופקינס, שעדיין מתאושש מפציעה, מלאנדרי בהונדה-גרסיני, דה-פונייה בקאוואסאקי, אבל מי שמסקרן מאד זו קבוצה חדש, אנדר-דוג אמיתי, בשם "אילמור". טיונר המנועים מהפורמולה 1 מאריו איליין, הציג את האופנוע בשנה שעברה, ועכשיו נכנס להתמודד מול הגדולים. הוא לוקח את אנדריו פיט וג'רמי מק'וויליאמס ה(מאד) ותיק, ובעונה הראשונה שלו בעיקר יקווה לסיים מרוצים.


    ריזלה היא הספונסרית הראשית של סוזוקי. עושים כסף מניירות, הא?

     

    איך שזה נראה עכשיו, העונה הזו הולכת להיות בהחלט מעניינת. אנחנו לא יכולים להבטיח שהיא תהיה החמה מכולן, אבל מספיק שתהיה כמו זו של שנה שעברה, ואנחנו לוקחים את זה בשתי ידיים.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ניקי היידן, והוא כועס
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים