שתף קטע נבחר

חיים בבועה

היא אמנם לא נקראת "בועה", אבל בהחלט נראית כמו אחת. וגם השאיפות של מתכנניה לא לחלוטין מציאותיות. קבלו את הבלו-אי-קאר הצרפתית. ונקווה שהיא לא תתנפץ

מבחוץ היא נראית כמו שילוב בין בלון לקופסה, מבפנים יש דימיון לדגמי פיאט (מהם הגיעו רכיבים רבים). ומאיפה שלא מסתכלים, נדמה שיש יותר אופטימיות וחלומות, ממציאות והיגיון. זוהי הבלו-אי-קאר, ובלעז - Blu(E)car, שאפשר לתרגם את זה - אם ממש רוצים - למכונית חשמלית כחולה.

 

אבל הבלו-אי-קאר, למרות השם המוזר, מציגה רעיון שדווקא יש לו הרבה פוטנציאל. מדובר במכונית עירונית קטנטנה, שתודות למבנה תא הנוסעים הכדורי, מציעה שפע מרווח. ואם זה לא מספיק, יש לה מנוע חשמלי - מה שהופך אותה לאמא תרזה של התחבורה, או משהו בסגנון.


בלו-אי-קאר (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בנימה קצת יותר רצינית, ותאמינו לנו שעם עיצוב כזה - זה קשה - הבלו-אי-קאר אמורה להיות אלטרנטיבה לא מזהמת לסמארט, שבעצמה תוצע בעתיד בגרסה חשמלית. מכיוון שהצרפתים עשו מכוניות מיקרו (חשמליות לפעמים) עוד כשבמרצדס חשבו שמדובר בסוג של קללה, פוטנציאל טכנולוגי קיים ונמצא.

 

המכונית הקטנה מציגה אורך של 330 ס"מ, שזה הרבה יותר מסמארט - אבל לא כוחות כי לכחולה בפינה הימנית יש חמישה מקומות ישיבה. בסמארט תצטרכו לוותר על הסעת הילדים. רוחב נדיב של 172 ס"מ וגובה של מיניוואן - 161 ס"מ - מעניקים שפע מרווח.

 

את הבועה המוזרה הזו מזיז מנוע חשמלי שמספק בין 41 ל-68 כ"ס. עם משקל עצמי של 1,100 ק"ג זה אמנם לא נשמע מבטיח, אבל מהירות מרבית של 125 קמ"ש והאצה ל-60 קמ"ש בתוך 6.3 שניות (תודות לזמינות הכוח המצוינת של מנועי חשמל) הם ביצועים לא רעים לרכב עירוני. בשלב זה לא ידוע מה טווח הנסיעה של המכונית, אם כי נציגיה מספרים שזמן טעינה קצר של ארבע שעות יספיק ליותר מיום נסיעות אופייני.


 

אוקיי, השתכנענו. אבל...

אם עד עכשיו הכל נשמע טוב, ואתם כבר רוצים לדעת איפה מזמינים, כדאי שתנמיכו ציפיות. אנשי היצרנית מספרים לנו בז'נבה כי נכון לעתה אין להם עדיין תקינה מתאימה, ולא ידוע מתי גם תהיה. אולי שנה הבאה נראה גרסה סדרתית? אני מקשה. "אנחנו מקווים. אבל לא יכולים להבטיח. וכן, גם אותנו זה מתסכל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מזכיר פונטו?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים