שתף קטע נבחר

פימפ מיי ג'אג

מכונית היוקרה הגדולה והקלאסית של יגואר, עברה מתיחת פנים קלה ומעט מאכזבת מפגש פנים אל פנים. אולי דווקא גרסה חדשה ל-XKR?

זו לא תהיה הגזמה אם נספר שיגואר נמצאת בקשיים כלכליים. זה גם לא יהיה מופרז לקבוע שעתידה לוט בערפל. אגב, בשני המקרים לא מדובר בחדשות מסעירות. אלא שזו הקדמה מתבקשת נוכח ה"חידושים" אותם הציגו אנשי היצרנית בתערוכת ז'נבה, כאלה שמסתכמים בעיקר בעדכון קוסמטי קל לשני דגמים קיימים. מתברר שהקופה הריקה של יגואר - ושל חברת האם, פורד - גובה את מחירה.

 

בדוכן המרכזי של יגואר בז'נבה ניצבה ה-XJ, מכונית היוקרה הגדולה שנמצאת עמנו מאז 2002, וזוכה כעת לגרסה מחודשת. מה התחדש? בעיקר פגושים מלפנים ומאחור, שנראים במידת-מה כמו הרכבה לא מוצלחת של פגושים ממכונית אחרת. אגרסיבי מדי, מנופח מדי, לא מתאים לקווים האלגנטיים-שמרניים. נכון, ה-XJ מעולם לא הייתה מלכת החדשנות, אבל לטעמנו ניתוח אמצע החיים הזה אכזרי מדי.


של מי הפגוש הזה? (צילומים: רועי צוקרמן)

 

מלבד קוסמטיקה חיצונית, ה-XJ תוצע מעתה גם בשלושה גווני מרכב חדשים, ועם מושבים מחוממים בהם המסעד עוצב כך שיעניק מרחב טוב יותר לנוסעים מאחור. חידושים טכנולוגיים של ממש? שינויים למנוע ולמערך המתלים? לא כשחברת האם מפסידה מיליארדי דולרים בשנה.

 

XKR פורטפוליו

בנוסף ל-XJ הציגה יגואר בז'נבה גם את ה-XKR פורטפוליו, גרסה מהודרת, מסוגננת וצעקנית יותר למכונית הקופה הספורטיבית. גם כאן יש שינויי עיצוב קלים בהשוואה לגרסה המקורית (שהוצגה רק אשתקד), ובכלל זה "נגיעות" כסף מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים (כמו ב-XJ פורטפוליו), והוספת חישוקים קלים חדשים במידה ענקית - "20. שינוי טכני יחיד עליו מספרים ביגואר הוא הגדלת הבלמים.


 

הפורטפוליו תצטרף להיצע יגואר כדגם נוסף במבחר, ולא תחליף את ה-XKR הקיימת. וכמוה, היא תוצע במרכב קופה או קבריולה, לפי בחירת הלקוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר XJ. יותר אגרסיבית
צילום: רועי צוקרמן
מבפנים השינוי לא מורגש
צילום: רועי צוקרמן
יגואר XKR פורטפוליו
ובגרסה סגורה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים