שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    האם Windows Vista מצליחה במכירות?

    מיקרוסופט הודיעה אתמול (ב') כי בתום החודש הראשון להפצתה, מכרה Vista כ-20 מיליון עותקים. אנליסטים: הנתונים עדיין נמוכים מדי בהתחשב בגודל שוק המחשבים האישיים

    חברת מיקרוסופט הודיעה אתמול (ב') כי מכרה 20 מיליון עותקים של מערכת ההפעלה החדשה Windows Vista במהלך חודש פברואר. ברם, אנליסטים טוענים כי המידע שופך מעט אור על נתוני המכירות של מערכת ההפעלה בחודש הראשון להפצתה.

     

    לטענת מיקרוסופט, החברה מכרה רק 17 מיליון עותקים ממערכת ההפעלה הקודמת שלה, Windows XP בחודשיים הראשונים להשקתה ב-2001. אם קצב המכירות הנוכחי
    יישמר, תצליח מיקרוסופט לקיים את הבטחתו של המנכ"ל באלמר - למכור פי שניים עותקים מ-XP תוך שלושה חודשים מיום השקתה.

     

    המספרים לא מרשימים 

    אך האנליסטים מפקפקים בנתונים. מייקל סילבר, סגן נשיא למחקר בחברת גרטנר, סבור שמכיון ששוק המחשבים האישיים הכפיל עצמו מאז ההשקה של XP - הרי שהנתונים היו אמורים להיות גבוהים יותר. בשנת 2002 נמכרו רק 51 מיליון מחשבים, ואילו השנה על פי הצפי של גרטנר, ימכרו ברחבי העולם 96 מיליון מחשבים.

     

    בסוף חודש אוקטובר החלו יצרני החומרה הגדולים לחלק שוברי הנחה המאפשרים לרוכשי מחשבים חדשים, לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם בעלות נמוכה. נתוני החודש האחרון כוללים את שדרוגים אלה, מערכות הפעלה שנמכרו כחלק ממחשבים חדשים, עותקי Vista בקופסה שנמכרו בנקודות המכירה ורכישות שנעשו בהורדה דרך הרשת. "אם מחברים את הנתונים האלה, הרי שהמספרים לא מרשימים", מסכם סילבר.

     

    קלטו את המסר

    מיקרוסופט סירבה למסור כמה עותקים של Vista נמכרו דרך נקודות המכירה השונות, אולם ההערכה המקובלת היא ש-80% מהמכירות של מערכת ההפעלה מקורן בשיווק ליצרני החומרה הגדולים, כך שלא מדובר בערוץ משמעותי.

     

    כריס סוונסון מחברת המחקר NPD, סבור שיש משמעות לסירוב, וכי הדבר מעיד על התנהגות צרכנים. "הסברה שלנו טוענת כי כל הביקורות דיברו על כך של-Vista יש דרישות חומרה מפלצתיות - והצרכנים קלטו את המסר".

     

    אשם בפרסום

    עוד טוען סוונסון כי אסטרטגיית הפרסום של מיקרוסופט אשמה בנתוני המכירות המאכזבים. "מיקרוסופט זקוקה ליותר פרסומות טלוויזיה ל-Vista מאשר פרסומות של אפל שמשמיצה את Vista", הוא אמר.

     

    סוונסון מתכוון כמובן, לסדרת הפרסומות שהפכה לסוג של פולחן "Get a Mac", בה, בין השאר, השוותה אפל את ההתקנה של Vista לסוג של ניתוח מסכן חיים, והתלוצצה על חשבון מנגנוני האבטחה המוגזמים של המערכת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים