שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סקירה: Audioengine 5 - רמקולים איכותיים למחשב

    כל מי שמורגל ברמקולי מחשב סטנדרטים (400" וואט PMPO !!!") ייהנה מאוד מהרמקולים האיכותיים של Audioengine

    אם אתם מרבים להאזין למוזיקה במחשב בעזרת שני רמקולים סטנדרטיים אולי תרצו לשקול שדרוג לצמד הרמקולים האיכותיים Audioengine 5, שיכולים לשמש גם בסיס למערכת סטריאו קומפקטית ואיכותית.

     

    Audioengine נוסדה ב-2002 על ידי שלושה חברים שעבדו לפני כן בחברות כמו הרמן קרדון, גיבסון (גיטרות) ואפל. כמו כל צמד רמקולים המיועד למחשב, Audioengine 5 כוללים מגבר פנימי שנמצא בתוך הרמקול השמאלי (הדבר מורגש במשקלו).

     

    נתונים 

    מגבר פנימי

    הספק 2X45Watt (לא מצויין עבור כמה אוהם)

    מגבר Class AB

    יחס אות לרעש 95Db

    THD: 0.05%

     

    רמקולים

    טווח תדרים 60Hz-22kHz +/-1.5dB

    טוויטר משי 20 מ"מ

    מיד/וופר קוולר 5 אינץ'

    תיבה עשוייה MDF בעובי 1 אינץ'

    משקל רמקול שמאלי (כולל מגבר) 6.4 ק"ג

    משקל רמקול ימני 4 ק"ג

    גימור לבן מבריק

    מוגן מגנטיות להצבה קרובה למסך מחשב או טלוויזיה

     

    מאחר שהרמקולים מגיעים עם מגבר פנימי, אין לחבר אותם ליציאת הרמקולים ברסיבר או מגבר (!) אלא ליציאת Line או ישירות למקור / נגן.

     

    כבלים

    ערכת הרמקולים כוללת מגוון סוגי כבלים: כבל אודיו מפצל מ-2 ל-1 עבור חיבור לנגני CD, כבלים לחיבור נגני MP3/יציאת אודיו אנלוגית בכרטיס קול מחשב, כבל USB למטרת הטענת נגני MP3 וכמובן כבל לשקע החשמל.

     

    חיבורים

    בחלק האחורי של הרמקולי השמאלי ניתן למצוא כניסת אודיו אנלוגית,

    באדיבות hometheater

    יציאות לסאב וופר, חיבור לרמקול ימין, שקע חשמל המאפשר הזנת מתח עבור נגן CD או Airport Express של אפל. ניתן לראות בתמונה גם את פורט הבס האחורי.

     

    בצידו העליון של הרמקול יש חיבורים המתאימים עבור תחנת עגינה אוניברסלית של iPod או נגני MP3 אחרים: חיבור אודיו נוסף וכניסת USB עבור טעינת הסוללה.

     

    בחלקו הקדמי של הרמקול תמצאו את כפתור הווליום.

     

    האזנה

    הפעולה הראשונה שעשיתי היתה לחבר אותם למחשב. קליק על קובץ מוזיקה עטפה אותנו בעולם של צלילים. התחושה היא של ישיבה בתוך המוסיקה.

     

    קשה להשוות אותם לרמקולי מחשב "רגילים". גודלם - כשל רמקולים מדפיים והמרחק בו הם יושבים מול המאזין (כחצי מטר או מטר מהמאזין) מקנה דימיון רב לתנוחה בה יושב טכנאי סאונד באולפן הקלטות.

     

    הרמקולים, באופן כללי, נעימים להאזנה, מפורטים, ואינם צורחים באוזניים, למרות שאני מזהה בהירות מסויימת בצליל, בשלב אינני מכיר מספיק טוב את המערכת (זה בהחלט יכול להיות מאפיין של כרטיס הקול במחשב) ולכן את הבדיקות ה"רציניות" אערוך בשלב מאוחר יותר - בחיבור לנגן ה-CD.

     

    הבס איכותי למדי, מקנה נפח מהנה למוסיקה - מבלי לטלטל את האוזן (שקרובה כל כך לרמקולים). כל מי שהתנסה בהאזנה התרשם מנפח ועומק המוסיקה (בהשוואה לרמקולי המחשב הסטנדרטיים אליהם רגילים כולם).

     

    בדיקת אודיו

    בשלב השני, העברתי את הרמקולים לסלון בחיבור ישיר אל נגן התקליטורים.

     

    שיר ראשון, הגיטריסט "ארל קלוג", רצועה 1: הגיטרה מנגנת, מובדלת באמצע הבימה, מפורטת, תוף ובס מדוייקים. אם כי התופים נשמעים קטנים למדי. הפרדת הכלים טובה לאוזניי - הכינורות נשמעים חדים וצלולים כשהם יוצאים/עוזבים את רמקול שמאל.

     

    קטע 2. הגיטרה בולטת מעט פחות מהמוכר לי, מרגיש משהו פחוס קמעה במיד-היי. הטוויטרים נוטים קמעה לצד ה"עוקצני" - מעט בהיר אבל דווקא כשמגבירים את הווליום לרמות האזנה גבוהות יותר, הבהירות אינה מתגברת (כצפוי לחשוב) אלא האיזון הטונאלי משתפר.

     

    הסיבה כנראה נעוצה בכך שבווליום נמוך, וופר הקבלר אינו "נפתח" מגיב מספיק ולכן קול הטוויטר בולט יחסית אליו. בווליום בינוני ומעלה, הוופר מגיע ל"פעולה מלאה" והשילוב הופך להומוגני יותר.

      

    הבס מדויק ומהנה, מלא במידה הנכונה לטעמי - אינו מאפיל על שאר התדרים. מתכנני הרמקול לא נפלו בפח של "ליצור בס מרשים בכל מחיר" כזה שהופך את הרמקול למרשים יותר אבל כובש כל חלקה טובה בשאר התדרים ולכן הרמקול מאוזן יחסית בטונאליות שלו.

     

    פורט הבס הינו אחורי, גם כשהעמדתי את הרמקולים קרוב יחסית לקיר אחורי (10 ס"מ) ולא הרגשתי

    בבעיית בס מיוחדת.

    בווליום האזנה בינוני הדינמיות הטובה של הרמקול יוצאת החוצה.

     

    קשה לצפות מהם לבס נמוך באמת ודחף דינמי מתפרץ. במוזיקה אקוסטית הם נשמעים מפורטים עם הפרדת כלים טובה בין רמקול ימין לשמאל.

     

    חיבור לנגן מוזיקה

    חיברתי את הרמקולים גם לנגן MP3, כאן גיליתי שהרמקולים מאפשרים לגלות הבדלי איכות בין הנגנים השונים.

     

    בסך הכל גם האיכות בחיבור לנגן MP3 של סאנדיסק (מדגם Sansa c240) היתה סבירה לחלוטין ומי שאינו מחפש את ה"איכות הסופנית" בפרטים הקטנים או בגודל הבמה בהחלט יוכל ליהנות מהאזנה.

     

    כל מי שמורגל ברמקולי מחשב סטנדרטים (400" וואט PMPO !!!") ייהנה מאוד מהרמקולים האיכותיים של Audioengine, המבהירה את משמעות המושג Near Field: התחושה היא של צלילה בתוך ים הצלילים. (צלילה-צלילים-צלול...)

     

    ה-Audioengine 5 מצליחים להשתחל בתוך פער קיים בין עולם המחשבים (עם סטנדרטים של "אביזרים למחשבים") לבין עולם ההיי פיי ולסגור אותו בהצלחה לא מבוטלת. יש לשפוט אותם במושגי עולם הסטריאו / אודיו ולא במושגי עולם המחשבים.

     

    הם יכולים לשמש כבסיס (כלומר מערכת כמעט שלמה) לחדר שינה בדיוק או לשבת ליד מחשב במשרד או בסטודיו מהודר.למעשה, תוכלו להשתמש הם כדי להרכיב מערכת סטריאו נעימה מאוד לאוזן יחד עם נגן מוזיקה

    בלבד. העיצוב אלגנטי ונעים וניכר כי הוא מושפע מאוד מהקו העיצובי של אפל.

     

    אם כבר חשב היצרן על אפשרות מיקום בחדרי שינה, מדוע לא להוסיף לחבילה גם שלט רחוק פשוט שמקנה שליטה על הווליום ? אם כבר איכות ונוחות אז שיהיה עד הסוף. זה בהחלט חסרון.  

     

    בעבודה הרמקולים יספקו ערך מוסף למי שמבלה שעות ארוכות מול המחשב (בתנאי שהמוזיקה לא מפריעה לעובדים האחרים). 

     

    ציונים

     

    במה - 4.5 (עבור חדרים קטנים)

    דינמיות - 4 (נמצאים במקום טוב באמצע בין "רך" ל"מאוד דינמי")

    פירוט - 4

    גבוהים - 4 (לעיתים נוטים לצד הבהיר, משתפרים בווליום האזנה סביר)

    מיד - 3.5 (מפורט, בהקלטות מסויימות ובכלים מסויימים יכול להשמע מעט פחוס)

    בס - 4.5 (נעים, הדוק ומהנה)

    גימור - 4.5 (איכותי וכולל את כל הכבלים הנדרשים)

     

    מחיר היבואן: 2,400 שקלים

     

    שאלות נוספות? היכנסו לפורום אודיו דו-ערוצי ב-hometheater. עוד באתר: ביקורת: נגן מדיה נייד - iStation V43 של DIGITAL CUBE 

     

    לכל סקירות מוצרי האודיו והקולנוע הביתי ב-ynet

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים