שתף קטע נבחר
צילום: רני פלג

טרגדיה בראלי הפירמידות: רוכב אופנוע נהרג

מתחרה צרפתי נהרג אמש בראלי הפירמידות - קורבן נוסף במירוצי ראלי מדבריים. לכל חברי הקבוצה הישראלית שלום, והמירוץ ממשיך בדרך

מוות במירוצי מדבר ארוכים הפך זה מכבר לשגרה טרגית, אליה מורגלים אוהדי הספורט הקשה הזה ובוודאי אלה הלוקחים בו חלק. אך כאשר המוות מכה כה קרוב, ממש במישהו לצדו ישבת שעות ספורות קודם לכן, מקבל המוות משמעות שונה, מבהילה, מוחשית במיוחד. לקראת סיום הקטע המיוחד השני, שחתם יום רכיבה מתיש של 400 ק"מ, התרסק לוק פרננדז מצרפת, רוכב ב.מ.וו, ומת מפצעיו.


לוק פרננד. נהרג בתאונה לקראת סוף המקצה היומי (צילומים: רני פלג)

 

את החדשות הרעות קיבלו המשתתפים והמלווים בתדריך הערב (א'), כאשר מארגן המירוץ, ז'אן קלוד פנווי, עוצר רק בקושי את דמעותיו. התאונה התרחשה בקילומטר ה-60 של הספיישל שחתם את היום, ולפחות כרגע לא ברור כיצד קרתה. ג'ילו, חברו של פרננדז ואיש הפקת הראלי, סיפר כי לוק היה חבר אישי שלו ושל פנווי, והשתתף במירוצי מדבר רבים. פנווי אמר בתדריך כי לוק פרננדז עצמו התמודד בעבר עם מות חבר קרוב בתחרות ואז ביקש להמשיך להתחרות, כך שלמרות הצער הרב, התחרות תימשך.

 

כמעט חרמון-אילת

יום התחרות היה מתיש, אפילו יותר ממה שניתן להניח ממסלול בן 400 ק"מ. הקטע המיוחד הראשון, באורך 76 ק"מ, היה מהיר וזורם, עם חול מהודק ומעט מאד קפלי קרקע בוגדניים. אלא שההתשה החלה בקטע הקישור שבא מייד לאחריו. כאשר מזהים בספר המירוץ קטע קישור באורך 202 ק"מ, אפשר להניח כי מדובר בנסיעה בכביש מהיר, המקשר אל הספיישל הבא. טעות. קטע הקישור היה נסיעה מייגעת בשטח, על שבילים משובשים, שהתישו את המתחרים ואת מלוויהם.


הנוף בדרך לסיווה - מצודת בוץ

 

אבל ההתשה הייתה רק פתיח לקטע הספיישל השני, בו החליפו שבילים מפותלים על קרקע קשה וזרועת אבנים, את החול המהודק של הבוקר. תנאים אלה היו קשים במיוחד לרכב הליווי של הקבוצה - טנדר מאזדה סטנדרטי לחלוטין - אך לא הטרידו את רוכבי הטרקטורונים, פרט לאחד.

 

במהלך קטע זה נפרד שלום בוארון ממיכל הדלק המשני, שנתלש מתושבות הגומי בזנב הטרקטורון. שלום נאלץ להתעכב דקות מספר כדי לסדר את צנרת הדלק, ומייד לאחר מכן הגיע רכב הסיוע, תדלק את הטרקטורון, ושלח את שלום לקו הסיום במקום השלישי בקבוצה.


אלי אוחיון בחולות

 

ראשונים הגיעו בן רובינשטיין ואלי אוחיון הממשיכים לרכב יחדיו ולחלוק את המקום הראשון בקטגוריה והמקום השני בדרוג הכללי. דני קושמרו, הרוכב בקטגוריית "רייד" הלא תחרותית, רכב כל היום בצמד עם שלום בוארון והקדימו בקו הסיום, לאחר התקלה בטרקטורון של שלום.

 

כניסה אל ים החולות הגדול

דיונות חול אימתניות ממתינות מחר למתחרים, בספיישל הראשון של ים החולות הגדול, באורך 105.5 ק"מ. הנהגים והרוכבים הוזהרו מפני "סכינים" בדיונות, מהם עלולים ליפול נפילה ארוכה וכואבת. בתום הספיישל הראשון יוזנקו המתחרים ל"גרנד פרי חולות" בשפתו הציורית של מארגן הראלי - שלוש הקפות של מסלול מסומן באורך 10 ק"מ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוק פרננדז. מוות ראשון ומצער בתחרות
צילום: רני פלג
אלי אוחיון ובן רובינשטיין
צילום: רני פלג
נוף ימת המלח של סיווה
צילום: רני פלג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים