ראלי הפירמידות: העלילה מסתבכת
בצער רב נפרדו המתחרים מהדיונות הגדולות, רק כדי לפגוש באבנים שמזיקות לכלים הרבה יותר. וזה עוד לפני בעיות הלוגיסטיקה...
קטע התחרות שפתח את היום הרביעי של ראלי הפירמידות החל בדיונות מרהיבות, אך המשיך לתוך רמה זרועת אבנים חדות ומזיקות. המתחרים במירוץ הוזהרו על-ידי המארגנים מתקרים רבים בקטע זה, ואלה אכן לא אחרו לבוא. חשוב לא פחות, אם בתחילת הקטע ניתן היה לפתח מהירות תלת-ספרתית על-גבי חול מהודק, שדה הבולדרים הוריד את המהירות לחצי. וכאילו כדי לסכם את היום הקשה, הגיעו בעיות לוגיסטיות קשות, שהותירו חלק ניכר מהמתחרים הרחק ממחנה הסיום בפאתי נאת המדבר פראפרה.
עוד יום במשרד
לפני תיאור היום, קבלו בקצרה הסבר על עבודתו המפרכת של מסקר אירוע שכזה. היום מתחיל מוקדם, עם מרדף אחרי רכב המארגנים הפותח את ציר הנסיעה. לכן אנחנו מזנקים לדרך שעתיים לפני המתחרים, ומנסים לשמור על מהירות כמה שיותר גבוהה. תחילת הנסיעה הייתה קסומה, עם סכיני דיונות ענק מכל עבר, שנראו כמו מאות מפרשים של ספינות עצומות ממדים. קצות סכיני הדיונה לוטפו על ידי רוח עזה, שהרימה אד דק של חול מעל הסכינים. נפלא.
אלא שהיום הסתיים באורח פחות נעים, עם נסיעה איטית במיוחד בקטע הקישור באורך 127.5 ק"מ, שחתם את היום. רכב הסיוע הישראלי הפך ל"משאית המטאטא" של המירוץ, וסייע למתחרים רבים שנתקעו בשטח. חמור יותר, רכב התדלוק שקע בדרך לנקודת סיום הספיישל, ואופנוענים רבים רכבו עד שיבש הדלק במיכל. התלאות המשיכו עם תקלה באחד מכלי הרכב המלווים את הקבוצה הישראלית, שנאלץ להיגרר על-ידי רכב הסיוע.
את קטע הדירוג של היום הרביעי סיימו דווקא המכוניות במקום הראשון, כאשר נאו ואל פרוקי רושמים את הזמן המהיר ביותר, ואחריהם רוכבי האופנועים פיקו וקאבו. בקרב הטרקטורונים רשם רוי פרוידנהיים את הזמן השלישי, אחרי אלי אוחיון ובן רובינשטיין. בדרוג הכללי לאחר ארבעה ימי תחרות ממשיך פרנקו פיקו להוביל, כאשר אלי אוחיון ובן רובינשטיין מאבדים את המקום השני ויורדים לחמישי לאחר מסכת תקרים. מובילי קטגוריית המכוניות, אל פרוקי, נאו ואבו יוסף, מאכלסים כעת את מקומות 2-4 בדרוג הכללי.
נוף מרהיב
סיבוב בן 405 ק"מ מחכה מחר למתחרים, בסיומו יגיעו למלון בחארגה, לאחר יומיים נטולי מקלחת במדבר. קטע התחרות יארך 182 ק"מ, כאשר שאר מכסת הקילומטרים תהיה קטע קישור. לטענת פנווי, מארגן הראלי, יום זה הוא היפה ביותר בראלי, כך שיש למה לצפות, בתקווה שהבעיות הטכניות יפתרו.