שתף קטע נבחר

אורגניק בייבי: "מי ירצה לסכן את הילד שלו?"

להורים רבים היום כבר לא מספיק לבחור לילד בגד נוח ויפה. ממש כמו עם המזון - הם עוברים לבגדים אורגנים. ומה אורגני באוברול לתינוק? שלא ריססו על הכותנה שלו חומרי הדברה, כך יסבירו היצרנים. מאוד חשוב לתינוק? תחליטו אתם

חדרי הילדים בישראל הפכו להיות ירוקים יותר. אם אתם לא מאמינים, תשאלו את סופי אוחנה, בעלת המותג האקולוגי לתינוקות: 'תינוק ירוק'. אוחנה גדלה בחווה אורגנית באנגליה. כשעלתה לארץ לפני כעשר שנים ואמרה את המילה 'אורגני' (במבטא אנגלוסכסי כבד) אנשים תהו על מה היא מדברת.

 

אבל בעשר השנים שחלפו, תחומים רבים בחיינו נצבעו בהילה הזוהרת והירוקה. אנחנו ממחזרים, שותים קפה סחר הוגן ויש בתי ספר שאפילו ביקשו לשלוח את הילדים עם שקית בד או קופסה רב פעמית לאוכל, כדי למנוע שימוש בשקיות פלסטיק מזהמות.

 

בגד מהודו

אוחנה מספרת שההיריון עם ביתה החזיר אותה לשורשים. "אני מאמינה שזה בריא יותר לחיות חיים עם מודעות אקולוגית, להכניס לגופנו מזונות שאינם מרוססים ואפילו להקפיד וללבוש בגדים עשויים כותנה אורגנית. את כל הדברים האלה רציתי גם בשביל הבת שלי".

 

כשלא מצאה בגדים אורגנים לתינוקות בארץ, נסעה מעבר לים. בשלב הבא עיצבה בעצמה בגדים שמיוצרים היום בהודו בהליך מוקפד, תוך שימוש בכותנה אורגנית ותהליכי ייצור שלא מעורבים בהם כימיקלים.

 

אוחנה מצטטת היטב מאמרים ומחקרים הקשורים בנזקים של חומרי הריסוס וההדברה המלווים את תהליכי גידול הכותנה. "הכותנה גדלה על 2 אחוז מכלל האדמה החקלאית בעולם, אבל צורכת 25 אחוז מכלל חומרי הריסוס וההדברה", היא מספרת. "לכימקלים המעורבים בתהליך הייצור יש השפעה מזיקה וכל החומרים כולם עלולים לגרום לאלרגיות, אקזמה לעור ואפילו סרטן. נתונים עולמיים מראים שאלפי אנשים מתים בשנה כתוצאה מחשיפה לחומרי הריסוס וההדברה. מי ירצה לסכן את הילד שלו?"

 

בריא, אבל גם יפה

רוני ובלהה גורן מבעלי חנויות 'בייבי טבע' לא מרגישים שמדובר במהפכה ירוקה שנכנסה לחדרי התינוקות. "עבורנו זה היה כאן מאז ומעולם", מספרים מי שאחראים במידה רבה להחדרת מוצרים טבעיים לשוק התינוקות. "לשמחתנו זה אכן הולך ומתרחב. מעגל הצרכנים שלנו גדל, אבל זה לא רק בגלל שנולדים כל הזמן תינוקות, אלא בגלל שהמודעות של הצרכן היום גדלה. ההורים יודעים יותר, משכילים יותר וכן - הם רוצים את הכי טוב עבור יורש או יורשת העצר שלהם", אומר רוני.

 

עבור בלהה ורוני מדובר בתפיסת עולם והחנות שפתחו רק עזרה לממש אותה. "פתאום ראינו שעוד ועוד אנשים רוצים עבור הילדים שלהם את אותם מוצרים שאנחנו רצינו עבור הילדים שלנו

".

 

השינוי הגדול שעבר התחום, מודה רוני, טמון בעובדה שהמוצרים הטבעיים שדיברו בהתחלה רק אל בעלי האידיאולוגיה שהיו מוכנים להתפשר על המראה, בשביל האיכות, הפכו להיות פופלריים יותר בזכות שיפור המראה שלהם, והפיכתם למושכים ו'סקסיים' יותר. "אותה גוייאבה אורגנית שנראתה פעם ממש נורא לעומת אחותה המרוססת, נראית היום כמעט אותו הדבר. היא רק בריאה יותר. אותו דבר קרה במוצרים טבעיים לתינוקות: הבגדים האורגניים יפים יותר ונעימים יותר, הצעצועים מצליחים לשמור על צבע ללא חומרי לכה מכילי כספית, ובסופו של דבר הרי כולנו קונים עם העיניים", הוא מסביר.

 

קודם הבריאות, אחר כך המחיר

רוני מודה שהעמידה בתווי התקן הקפדניים של המוצרים האורגניים בחנות, מצמצת את המבחר. "אבל אני מעדיף למכור את אותם דברים שאני בטוח לגביהם ושהיצרנים שלהם אמינים בעיני. דווקא בגלל שקהל הצרכנים לוקח החלטות מושכלות, אני אקפיד לתת לו את המוצרים האמינים שעומדים בקריטריונים שלנו".

 

מי שרוצה לגדל ילד אורגני יכול לחתל אותו בחיתולים עשויים כותנה אורגנית המיועדים לשימוש רב פעמי, לתת לו לשחק בצעצועים עשויים חומרים טבעיים ומצופים בשעוות דבורים, להניח את המוצץ שלו במתקן טבעי ללא חומרים רעילים, לרחוץ אותו בסבון טבעי ולמרוח את גופו בקרמים טבעיים ללא כימיקלים מזיקים. וזה עוד לפני שמגיעים לתחום המזון והאוכל האורגני.

 

"אנשים קונים מוצרים טבעיים ואורגניים לתינוקות שלהם, קודם כל כי הם מאמינים שזה טוב יותר, רק אחר כך הם שמחים לדעת שזה גם תורם לסביבה ובשלב הבא נכנסים שיקולי המחיר", מסביר רוני. "למשל, כשמדובר בחיתולים האורגניים הרב פעמיים 60 אחוז יקנו אותם כי הם בריאים יותר ורק 30 אחוז יקנו אותם כי הם זולים יותר. עשרה אחוז נוספים יקנו את החיתולים בגלל שזה תורם לשימור הסביבה".

 

במילים אחרות, מסביר רוני את קהל לקוחותיו, לאנשים חשוב לשמור על הסביבה רק אם זה עושה להם טוב גם באופן אישי".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טוב לסביבה ולתינוק
צילום: index open
אוברול, תינוק ירוק, 60 ש"ח
מכנסיים, תינוק ירוק, 65 ש"ח
מחזיק למוצץ, בייבי טבע
מומלצים