שתף קטע נבחר

עמוס שפירא: "הלקוח הממוצע משלם פחות ומקבל יותר"

מנכ"ל סלקום משוכנע שהלקוחות מקבלים הרבה יותר שירותים ובמקביל חלה שחיקה של המחירים. "אני מוכן לעמוד בכיכר העיר ולהעמיד את זה לכל מבחן שהוא, אם הלקוח משלם בממוצע פחות והוא מקבל יותר - האם יכול להיות שהתעריף עלה?" הוא שואל

"הלקוח הממוצע משלם פחות ומקבל יותר", כך אומר מנכ"ל סלקום עמוס שפירא, בראיון ל-ynet במסגרת הכנס השנתי של CIBC שנערך בתחילת השבוע בתל אביב.

 

במהלך הכנס דיבר שפירא על "הפוטנציאל הגדול של חברת סלקום בהשוואה למתחרותיה" והציג מחקר של בנק ההשקעות מריל לינץ' לפיו מחירי דקת שימוש ירדו משנת 2000 ועד 2006 ב-50%.

 

עם תחילת הרצאתו פנה שפירא לקהל ואמר: "בהרצאה שלי לא צריך לכבות את המכשירים הסלולרים, דברו! דברו! תפריעו לי! תשלחו אס.אם.אסים, לא מעניין אותי מה שתעשו".

 

לא ידוע כמה זמן אוויר נרשם בהמהלך ההרצאה, אך ברבעון הראשון של השנה הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון הראשון של 2007 ב-1.4 מיליארד שקל, גידול של 7% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2006.

 

הרווח הנקי הסתכם ב-208 מיליון שקל, שיפור של 43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 198 מיליון שקל.

 

ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) הסתכמה ברבעון הראשון ב-149 שקל, ירידה של 0.6% וזמן השימוש הממוצע (MOU) הסתכם ב-350 דקות, גידול של 8%.

 

שפירא שמח להזכיר את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה ואמר: "גדלנו יותר מהמתחרים בהכנסות ברווח בתזרים מזומנים ובדקות שימוש".

 

"גדלנו בהכנסות בלמעלה מ-7% וזה לא נובע מעליית מחירים, אדרבא זה למרות שחיקת המחירים, המתמשכת", אמר שפירא אחרי ההרצאה ל-ynet. "אין פה מתמטיקה אחרת, אני מוכן לעמוד בכיכר העיר ולהעמיד את זה לכל מבחן שהוא, אם הלקוח משלם בממוצע פחות והוא מקבל יותר - האם יכול להיות שהתעריף עלה?".

 

אילו צעדי התייעלות עשיתם? האם פגעתם בשכר העובדים?

 

"בוודאי שלא פגענו בשכר העובדים כי לא היתה סיבה לפגוע. זה נכון שבשנת 2005 כאשר החברה לא עמדה ביעדים שלה והיא היתה נמצאת בפיגור, העובדים לא קיבלו בונוס, כי בונוס מקבלים כשחברה עומדת ביעדים, אבל בוודאי שלא היה מקום לפגוע בשכר העובדים.

 

"אני יכול לומר בשמחה רבה שבשנת 2006, כאשר חל מהפך והחברה חזרה לעמדת ההובלה ועמדה ביעדים שלה מבחינת הריווחיות ומבחינת תזרים המזומנים ובכל פרמטר אפשרי - אז העובדים קיבלו בונוס וקיבלו בונוס יפה וזאת גאווה בשבילי גם כמנכ"ל שאפשר לתת.

 

"בנוסף, אנו מוציאים היום פחות כסף על מגה-פרסום בטלוויזיה ומשקיעים הרבה יותר כסף בשימור לקוחות - זה השינוי הגדול שחל בשנה האחרונה".

 

השוק רווי, כמעט לכל אחד יש לפחות מכשיר סלולר אחד.

 

"השוק אמנם רווי ברמה של 116%, אך בניטרול מכשירים אצל תיירים, עובדים זרים ורשות פלסטינית, ניתן לומר ששיעור החדירה האמיתי עומד על כ-80%, כך שיש עדיין לאן לגדול".

 

מהיכן אפשר עוד לגדול?

 

"קיים פוטנציאל לגידול בהכנסות על רקע הגידול באוכלוסייה, המצב הכלכלי, גידול מסוים בשיעורי החדירה, גידול בשירותי התוכן (במערב אירופה שיעור ההכנסות מתוכן עומד על כ-20% ויש לאן לצמוח - א.ש.), בדור שלישי, שנכנסנו אליו מאוחר מהמתחרים ויש לנו יותר לאן לגדול, ומשירותים קווים".

 

לשפירא אין ספק שהעתיד נמצא באינטרנט בסלולר והוא מציג לראיה שהמכירות של טלפונים ניידים גבוהים יותר ממחשבים ניידים.

 

ומה לגבי גודל המסך הקטן של הטלפון?

 

"גם כשהמציאו את הטלוויזיה, אמרו בארה"ב בשביל מה צריך את זה אם יש מסך קולנוע גדול".

 

מה לגבי תחרות עם בזק בטלפון נייח?

 

"נכנס לתחום התקשורת הקווית עם בזק, בהתבסס על סיב אופטי שיש ברשותינו וכך ההשקעה שלנו בתחום תהיה נמוכה יחסית".

 

שר התקשורת אריאל אטיאס, הרואה עצמו כלוחם למען הצרכנים, יזם מספר הצעות חוק שפגעו שפגעו בהכנסות חברות הסלולר. איך זה ישפיע עליכם?

 

"אנו רואים את הדברים בצורה שונה אבל הוא עושה את העבודה בצורה טובה".

 

מניית סלקום תצטרף לישראליות הדואליות

100 מיליון מניות סלקום הונפקו בחודש פברואר האחרון בבורסה הראשית בניו-יורק (NYSE) לפי מחיר של 20 דולר והניבה בתוך 3 חודשים תשואה של כ-15% למשקיעים. מחזור המניות הממוצע נע סביב 188 אלף ביום.

 

בשבוע שעבר הודיעה דיסקונט השקעות, שבשליטת נוחי דנקנר, המחזיקה ב-59% ממניות חברת הסלולר, על כוונתה לרשום את מניית סלקום גם למסחר בבורסה בתל אביב. הרישום הכפול יגביר את החשיפה והמסחר. אם תירשם עד אמצע חודש יוני - תכנס למדד המעו"ף.

 

מדוע החלטתם לרשום את מניות סלקום למסחר גם בבורסה בת"א?

 

שפירא: "יש לנו כבוד רב להיסחר בהצלחה בבורסת ה-NYSE, מאז שהנפקנו במחיר של 20 דולר, המחיר כבר עלה ליותר מ-24 דולר ומי שהשקיע במניה של סלקום בבורסה, עשה השקעה טובה.

 

"יחד עם זה אנו רוצים להגדיל את הסחירות של המניה וזה בסך הכל שוק הבית שלנו. אנו גאים להיות בזירה בבורסת ניו-יורק ונהיה גאים גם להיות בשוק הבית שלנו".  

 


ההכנסה לדקת שיחה בעולם ובישראל

ההכנסה לדקת שיחה בעולם ובישראל (מצגת של סלקום)
מדינה מחיר מותאם לכח קנייה בסנטים
גרמניה 21
ספרד 21
אירופה 19
בריטניה 16
צרפת 14
ישראל 12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהונתן צור
שפירא. דברו! דברו!
צילום: יהונתן צור
מרכז שירות של סלקום
צילום: ניב קלדרון
מומלצים