שתף קטע נבחר

חוק כרטיסי האשראי: יותר הגנות לצרכן

הצעת חוק שעברה בקריאה ראשונה מרחיבה את ההגנות על הצרכן במקרה של ביטול עסקה בכרטיס אשראי או במידה שעסק לא עמד בהתחייבות מול הצרכן

הממשלה מרחיבה את הגנת הצרכן בחוק כרטיסי אשראי, בתיקון שעבר אמש בכנסת בקריאה ראשונה. ההרחבה כוללת גם את מגבלת האחריות של הצרכן במקרים של שימוש לרעה בכרטיס האשראי אם נגנב או אבד.

 

לפי הצעת החוק, חברת האשראי חייבת להפסיק את חיוב בעל הכרטיס על עסקה בתשלומים מיד לאחר הודעה שלו על ביטול העסקה או על אי חידושה, גם אם היא לא קיבלה מהספק הודעת ביטול.

 

תיקון נוסף מחייב את החברה להקפיא העברת תשלומים לספק שלא עמד בהתחייבותו לספק מוצר או שירות בגלל שהעסק שלו נקלע לקשיים. לפי החוק החדש, במקרים אלה תפסיק חברת האשראי לזכות את הספק בתשלומים שבעל הכרטיס התחייב להם, אם הוגשה נגדו או נגד מי שאמור לספק את המוצר, בקשה לצו פירוק או צו פשיטת רגל.

 

ההקפאה תחול עד להחלטת בית המשפט אם להוציא את הצו המבוקש. החברה תידרש להשיב לבעל הכרטיס תשלומים שהועברו לספק לאחר שהתבקש הצו נגדו, מייד עם הוצאת הצו ותפסיק לחייב אותו בתשלומים נוספים, כאמור במקרים שהספק לא מילא את חלקו בעסקה.

 

החוק המוצע גם מקצר ל-10 ימי עסקים לכל היותר את התקופה שבה חייבת חברת האשראי לזכות בעל כרטיס על תשלום שנגבה ממנו בטעות או שלא כדין, מהיום שבו הוא הודיע על התקלה. תקופת הזיכוי בחוק הקיים היא תוך 15-30 ימי עסקים. הנימוק לקיצור התקופה הם ההתפתחויות הטכנולוגיות של העסקים המקוונים.

 

ועדת הכלכלה תכין את החוק החדש לקריאה שנייה ושלישית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
כרטיס אשראי. אתם מוגנים יותר
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים