שתף קטע נבחר

רייקונן מנצח גם בבריטניה

נהג פרארי, שמאז מירוץ הפתיחה נראה כצל של עצמו, ניצח בפעם השנייה ברציפות. פרארי, שהתקשתה לעמוד בקצב של מקלארן, נראית כעת מהירה משמעותית

קימי רייקונן אכל הרבה מרור מאז מירוץ פתיחת העונה בו ניצח. הפיני, שנחשב בעיני רבים כנהג המהיר בעולם כיום, התקשה להיכנס לנעליו עצומות הממדים של מיכאל שומאכר בפרארי, והביא לא רק תוצאות עגומות, אלא גם תצוגות נהיגה רחוקות מלשכנע. חמור עוד יותר, בן קבוצתו הוותיק יותר בקבוצה, פיליפה מאסה הברזילאי, פשוט היה מהיר ממנו בכל שלב כמעט. רייקונן כמעט ולא דיבר, התכנס בעצמו והבטיח רק דבר אחד - "עוד לא ראיתם את היכולת האמיתית שלי".


רייקונן (משמאל) מרוצה שניצח את אלונסו (במרכז), שמרוצה שניצח את המילטון, שמסתפק בלהוביל... (צילום: איי אף פי) 

 

כעת, זמן קצר לאחר שסיים מירוץ שני ברציפות כשהוא על המדרגה הגבוהה ביותר בדוכן המנצחים, מתחיל רייקונן לנשום לרווחה. לא רק שניצח פעמיים ברציפות, הוא גם נראה הנהג המהיר ביותר בשני המירוצים האלה, בעיקר בזה האחרון בבריטניה. רייקונן היה מהיר מכולם בסוף השבוע החולף כמעט לאורך כל מקצי האימון. ואם לא היה טועה בסיום ההקפה האחרונה של מקצי הדירוג, ללא ספק היה מזנק גם מהמקום הראשון ובפער ניכר.

 

המילטון מזנק חזק, ומפסיד

לואיס המילטון, נהג מקלארן הסנסציוני ומוביל אליפות הנהגים, קבע לבסוף את הזמן המהיר ביותר במקצי הדירוג - תודות למכונית קלה במיוחד - וזינק ראשון, תוך שהוא שומר על מקומו בסגנון שהפך למקובל בשנים האחרונות - "עזוב את הקו הנכון והמהיר, דאג בעיקר לחסום כמה שניתן את המתחרה הגדול שלך". סגנון שפותח לרמת אמנות על-ידי אחד, מיכאל שומכר.

 

לפניה הראשונה והחשובה נכנס המילטון ראשון, רייקונן אחריו ואלונסו שלישי. אלוף העולם, שמוצא עצמו בקבוצת מקלארן בעמדה מביכה אפילו מזו של רייקונן בפרארי, נראה פשוט אובד עצות. פיליפה מאסה, שקבע את הזמן הרביעי בלבד אך נשמע בכל זאת עמוס ביטחון עצמי, נאלץ לזנק מרחבת הטיפולים לאחר שמנועו כבה שניות אחדות לפני הזינוק.

 

אט-אט הובהר כי מה שהיה, הוא שיהיה. עקיפות של ממש בצמרת לא נראה כאן, וניהול המירוץ וחלוקת עצירות התדלוק, יהיו אלה הקובעים את התוצאה הסופית. רייקונן אמנם ניסה באופן נדיר לתקוף את המילטון לפני שזה האחרון נכנס לרחבת הטיפולים, אך יותר מאשר להוכיח כי הוא הרבה יותר מהיר, וכי הוא לא ממש שש לעקוף, וכי פרארי הייתה כבדה יחסית למקלארן בזינוק, לא קרה דבר.


רוברט קוביצה לב.מ.וו. הישג מעולה, נהיגה מצוינת ועמידה בלחץ שהפעיל מאסה (צילום: איי אף פי)

 

מה שקרה אחר כך חשוב הרבה יותר. בזמן שהמילטון עצר, טס רייקונן למספר הקפות סופר-מהירות, תוך שהוא מאפשר לעצמו לעקוף כך את הבריטי, לאחר שהוא עצמו עצר לצמיגים ודלק. אלא שפרננדו אלונסו, מהמקום השלישי, עקף כך את שניהם עם עצירת תדלוק קצרצרה. עבור פרארי זה נראה רע. למרות שמאסה חתך בינתיים ללא רחם בתנועה, והגיע אל סף הנקודות, רייקונן נראה איטי משמעותית מאלונסו. מאוחר יותר יסתבר כי הוא פשוט היה כבד ממנו משמעותית. כדי לקבל מושג על השפעת המשקל - מקובל להניח כי 10 ק"ג (כ-10 ליטר) עודפים מאיטים מכונית בשלוש עד ארבע עשיריות שניה להקפה.

 

המילטון נראה כמי שפחות או יותר ישמח - ויצליח ללא בעיה - לשמור על המקום השלישי, ולקבוע הישג נדיר של סיום באחד משלושת המקומות הראשונים בכל המירוצים עד כה, מה שמסביר את מקומו בראש. לאלונסו לעומת זאת, עוד היו אשליות. אלא שהן התפוגגו כאשר נכנס לתדלוק וצמיגים, ורייקונן פתח מבערים. כאשר יצא זה האחרון מהעצירה השניה והאחרונה, מצא עצמו אלונסו מאחוריו, ללא כל יכולת לסגור את הפער.

 

וכך זה גם הסתיים, כאשר פרארי ומקלארן ממשיכות לתת את הטון. בעצם, שכחנו נהג אחד, שללא ספק נעלב קמעה. מדובר כמובן בפולני רוברט קוביצה, אשר סיים רביעי למרות התקפות מסיביות של פיליפה מאסה בפרארי המהירה בהרבה. ניק היידפלד סיים שישי, והביא תוצאה מצוינת נוספת לב.מ.וו. שתי מכוניות הרנו של הייקי קובלניאן וז'אן קרלו פיסיקלה סיימו במקום השביעי והשמיני.

 

ומה יהיה במסלולים אחרים?

אז מה היה בסילברסטון? בעיקר מירוץ חסר דרמות של ממש, שנקבע כמו רבים אחרים ברחבת הטיפולים, נתוני צריכת דלק וניהול מירוץ נכון. אז כן, פרארי סגרה לחלוטין את הפער ממקלארן ואף מובילה עליה, בעיקר על מסלולים מסוימים. וכן, קימי רייקונן - אולי הפייבוריט הגדול לזכיה בתואר לפני פתיחת העונה - הוסיף לעצמו הרבה מאד ביטחון עצמי. לא שהיה חסר לו, אבל תמיד טוב שיהיה הרבה מזה, בעיקר כאשר אתה פונה במהירות של 290 קמ"ש עם ארבעה G כמה עשרות פעמים בתנאי מירוץ.

 

וזה אומר רק טובות לאליפות. להתראות ב-22.7, בנורבורגרינג, גרמניה.

 

פורמולה 1 בריטניה - התוצאות 

1. קימי רייקונן, פרארי - 10 נקודות

2. פרננדו אלונסו, מקלארן - 8 נקודות

3. לואיס המילטון, מקלארן - 6 נקודות

4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 5 נקודות

5. פיליפה מאסה, פרארי - 4 נקודות

6. ניק היידלפלד, ב.מ.וו - 3 נקודות

7. הייקי קובלניאן, רנו - 2 נקודות

8. ג'אנקרלו פיסיקלה, רנו - נקודה אחת

 

דירוג אליפות נהגים 

1. לואיס המילטון, מקלארן - 70 נקודות

2. פרננדו אלונסו, מקלארן - 58 נקודות

3. קימי רייקונן, פרארי - 52 נקודות

4. פיליפה מאסה, פרארי - 51 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 33 נקודות

6. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 22 נקודות

 

דירוג אליפות קבוצות 

1. מקלארן-מרצדס - 128 נקודות

2. פרארי - 103 נקודות

3. ב.מ.וו - 56 נקודות

4. רנו - 31 נקודות

5. וויליאמס - 13 נקודות

6. טויוטה - 9 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שומו שמיים: רייקונן כמעט מחייך
צילום: איי אף פי
לואיס המילטון: קיווה לנצח, הסתפק בשלישי
צילום: איי אף פי
רוברט קוביצה: הישג פולני מרשים
צילום: איי אף פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים