שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סקר TIM: מה עושים הילדים ברשת?
    בני ה-9-12 משחקים, מסרים מידיים והורדת שירים. לימודים? פחות מעניינים אותם. בישראל קרוב ל-4.5 מיליון גולשים

    קרוב ל-4.5 מיליון ישראלים גולשים ברשת, וחלקם בכלל האוכלוסייה (7.2 מיליון ישראלים) עומד על 62 אחוזים, כך עולה מנתוני TIM, סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS טלסקר, המתפרסמים היום (ב').

     

    על פי נתוני הסקר, שנערך בחודשים ינואר עד יולי, 2007, יש בישראל כיום כ-4,400,000 משתמשי אינטרנט (בני חמש ומעלה).

     

    לשם השוואה, לפני שנה דיווחה TIM על כ-3.7 מיליון ישראלים הגולשים ברשת, אך אז דובר במשתמשים בני 13 ומעלה, ואילו בסקר האחרון נוספו לאומדן הכללי גם גולשים בני 5-13 (על פי מידע שמסרו הוריהם).

     

    על פי האומדנים של TIM, בחודש יוני גלשו ברשת מעט יותר מ-3.9 מיליון ישראלים בני 13 ומעלה, ולמעשה, מדובר בדריכה במקום ביחס לנתוני החצי שנתי הסקר האחרון, (מעט פחות מ-3.9 מיליון) שפורסם בנובמבר, 2006.

     

    מה עושים הילדים ברשת?

    כ-900 אלף ילדים ונוער (גילאי 5 עד 17) גולשים היום באינטרנט וכ-3.5 מיליון בוגרים (גילאי 18 ומעלה). בקרב ילדים בני 5 עד 12 נמצא כי שיעור המשתמשים באינטרנט מכלל האוכלוסיה הוא כ-49%.

     

    במסגרת הסקר האחרון נבדקו השימושים שעושים ילדים (בגילאי 5 עד 12) באינטרנט. שלושת השימושים העיקריים שעושים באינטרנט הילדים הצעירים (גילאי 4 עד 8) הם: משחקים באינטרנט, גלישה לאתרי ילדים (כללי) ושימוש באינטרנט לדפי צביעה וציורים. בגילאי 7 ו-8 ניכרת התחלה של שימוש באינטרנט לצורכי לימוד והאזנה למוזיקה או הורדת שירים.

     

    השימושים העיקריים שעושה קבוצת הילדים בגילאי 9 עד 12 הם: משחקים, תוכנות מסרים מיידיים (בשיעור הולך וגדל עם הגיל), האזנה למוזיקה והורדת שירים, חיפוש מידע ותוכנות לצורכי לימוד וכן גלישה ובאתרי ילדים (בשיעור שהולך ויורד ככל שהגיל עולה). המידע סופק על ידי הורי הילדים. 

     

    על פי הסקר, 72% ממשקי הבית באוכלוסייה היהודית (או כ-1.25 מיליון) מחוברים כיום לאינטרנט כאשר רובם המכריע (כ-95%) בחיבור מהיר. בבדיקה של האוכלוסיה היהודית בלבד, שיעור הגולשים עומד על 58% בגילאי 12-5, 91% בגילאי 17-13, 79% בגילאי 18 עד 29 , 68% בגילאי 49-30 ו-45% בגילאי 50 ומעלה.

     

    כ -97% מכלל אוכלוסיית הגולשים עושים זאת מהבית, וכ-64% גולשים (גם) ממקומות שונים מחוץ לבית (עבודה, בתי ספר, מבתי מכרים/חברים וממקומות ציבוריים שונים).

     

    מהו סקר TIM?

    סקר האינטרנט התקופתי TIM נערך זו הפעם ה-17 בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,275 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה מקרב האוכלוסייה

    היהודית בישראל.

      

    כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו בשבוע שקדם לסקר. הסקר נערך גם באופן מקוון בקרב הפאנל האינטרנטי (Access Panel) של TNS ישראל, המייצג את אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל.

      

    יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל. הנתונים לא מייצגים את שיעור המבקרים באתר בפועל, אלא אומדן החשיפה (Reach) בלבד, או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים