שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בזק בינלאומי מסרבת לשחרר מנויי אקטקום
    מנויי ספקית האינטרנט אקטקום שילמו שנה מראש עבור המנוי. לאחר שהחברה נרכשה על-ידי בזק בינלאומי, אחדים מהם ביקשו להתנתק, אך החברה מסרבת להחזיר להם את כספם. בזק בינלאומי: ההתחייבות תקפה

    זה לא סוד שכל ניסיון להתנתק מספק שירות בישראל הוא תענוג קטן מאוד, אך מנויים של חברת אקטקום לשעבר מתמודדים עם בעיה חמורה יותר. אחדים מהם מנסים להתנתק מבזק בינלאומי, ספקית אינטרנט שלא נרשמו אליה מעולם ולא חתמו עימה על שום חוזה.

     

    הסיבה לכך היא שאקטקום, ספקית אינטרנט קטנה מצפון הארץ, נרכשה על ידי בזק בינלאומי והעבירה לה את כלל

    פעילותה ואת בסיס הלקוחות.

     

    אקטקום נהגה להציע חבילות חיבור מוזלות בתנאי שהלקוח משלם עבורן בתשלומים שנה מראש, אך חלק מהמנויים - שבחרו בה כי העדיפו חברה קטנה ומשפחתית - לא הספיקו להשלים את השנה הזו לפני שאקטקום נסגרה, וכעת לא מצליחים להתנתק מבזק בינלאומי ולקבל זיכוי תמורת החלק היחסי של השנה שאינם מעוניינים לממש.

     

    "כבעלים של חברת מחשבים תיפקדתי כדילר של אקטקום. חיברתי עשרות מהלקוחות שלי לאקטקום בשל השירות יוצא הדופן שלה, וחלקם שילמו שנה מראש", סיפר ל-ynet אמיר ענבר, שמתקין רשתות עבור לקוחותיו.

     

    "כאשר הלקוחות הבינו כי אקטקום הפכה להיות בזק בינלאומי, ובהמלצתי החמה, הם ביקשו להתנתק ולקבל את כספם בחזרה. אבל בזק בינלאומי לא מוכנה להחזיר כסף למרות שלא היא החברה לה שילמו הלקוחות, ולמרות שהמוצר שבזק בינלאומי מספק ללקוחות רחוק אלפי מונים מהמוצר אותו שיווקה אקטקום", הוא טוען.

     

    דיקלה חיים, מזכירה במשרד של עו"ד רבקה שפרינצק, מעידה כי ניסתה להתנתק מבזק בינלאומי על פי ההצעה של ענבר, האחראי על המיחשוב במשרד, אך נענתה בשלילה. "הם אמרו שהחברות התאחדו אבל השירות לא השתנה. אנחנו מחוייבים עד ינואר. שילמנו בשלושה תשלומים שנפרעו כבר, ואי אפשר לקבל את הכסף בחזרה. זיכוי חלקי? לא ניתן. אפילו אם רוצים להתנתק כתוצאה מהמיזוג, מקבלים 'לא' כתשובה".

     

    כדאי לשלוח מכתב רשום

    גם אם בזק אכן רשאית להמשיך ולהחזיק בכפייה בלקוחות אקטקום, ספק אם מדובר בצעד נבון מבחינה עסקית ושיווקית. לו רצתה להיות הוגנת ולא להפוך את המנויים ללקוחות שבויים, יכלה לנהוג לפנים משורת הדין, לשחרר אותם ואולי אף להרוויח אותם בחזרה כלקוחות ביום מן הימים. מכיוון שמדובר במספר לקוחות קטן יחסית, לא מדובר בהפסד כספי ענק עבור בזק בינלאומי.

     

    עו"ד יעל אונגר, מנהלת פורום צרכנות ב-ynet ולשעבר היועצת המשפטית של המועצה הישראלית לצרכנות, גורסת כי בזק בינלאומי טועה גם במישור החוזי: "חוק החוזים קובע כי כאשר יש תנאי שמחייב את הלקוח באופן לא סביר להזדקק לספק אחר, או שמגביל בדרך אחרת את החופש של הלקוח להתקשר לספק אחר, אפשר לראות בזה סעיף מקפח בחוזה אחיד. אם בית

    משפט קובע שזה סעיף מקפח, הוא יבטל אותו (את חוזה ההתחייבות לאקטקום) ומה שמשתמע ממנו".

     

    עו"ד אונגר, עד לאחרונה מנוייה לשעבר של אקטקום בעצמה, מספרת: "לקוחות אקטקום מוצאים עצמם כבולים לספק שהם בעצם לא ביקשו אותו. מי שהלך לאקטקום רצה חברת בוטיק ולא מרכול.

     

    "כולנו התקשרנו באופן רצוני לחלוטין עם אקטקום ולא עם בזק בינלאומי. הפרשנות שלי היא שהחוק כן מאפשר לצאת בלי לשלם קנס - אם אדם מתקשר עם ספק שמעדיף בגלל התכונות הטובות שלו, ופתאום מוצא עצמו עם ספק אחר שלא ביקש ודורשים ממנו להישאר או לשלם, זה סעיף מקפח".

     

    נתקעתם עם בזק בינלאומי? יש מוצא. "במקרה כזה צריך לשלוח מכתב לחברה", מייעצת עו"ד אונגר, "אל תסתפקו בשיחות טלפון, שלחו מכתב רשום, וציינו בו את כל העובדות. צריך לדרוש להתנתק ולהחזיר את החלק היחסי בהתקשרות. מי שנענה בסירוב ייאלץ לתבוע את חלקו היחסי".

     

    תגובת בזק בינלאומי

    מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "אקטקום מוזגה לתוך בזק בינלאומי במיזוג סטטוטורי מלא, במסגרתו כל התקשרויותיה של אקטקום עם לקוחותיה הועברו כפי שהן לבזק בינלאומי על זכויותיהם וחובותיהם. כך, כפי שאין בזק בינלאומי זכאית להפסיק שירות ללקוח אקטקום ששילם מראש או לשנות תנאיו, תקפה גם התחייבותו של הלקוח כלפיה.

     

    "בזק בינלאומי התחייבה להמשיך ולספק אותם השירותים ללקוחות באותם תנאי ההתקשרות כפי שהיו באקטקום וכמובן ברמת השירות הגבוהה הנהוגה אצלינו. לשמחתנו, רובם המוחלט של לקוחות אקטקום לשעבר, אינו שותף לטענה המועלית בפנייתך ומוסיף ונהנה משירותיה המתקדמים של בזק בינלאומי".

     

    יש לציין שבעבר פירסמנו כי אחרי רכישת אקטקום, בזק בינלאומי הפסיקה לאחסן בחינם מספר אתרים של קהילת הקוד הפתוח שאקטקום מימנה. בעקבות הפרסום ב-ynet, בזק בינלאומי חזרה בה והציעה להם איחסון חינם.

     

    במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בזק בינלאומי מסרבת לשחרר מנויי אקטקום"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים