שתף קטע נבחר

קאיה ספורטאז' מתחדש לקראת מעבר לאירופה

רכב הכביש-שטח הקומפקטי עובר רענון ראשון לאחר שלוש שנות שיווק, וייוצר מעתה עבור אירופה במפעל הסלובקי של קאיה. אצלנו? כנראה בקרוב

רכב הכביש-שטח הקומפקטי של קאיה, הספורטאז' (Sportage), עבר מתיחת פנים של אמצע החיים. שלוש שנים לאחר שהוצג לראשונה, רכב השטח - החולק מכלולים רבים עם יונדאי טוסון - יזכה לעיצוב רענן בתערוכת פרנקפורט (23-15 בספטמבר). באותה הזדמנות, הועתק יצורו עבור השוק האירופי מדרום קוריאה, למפעל הסלובקי של קאיה שבזילינה - שם מיוצרת גם הסיד המשפחתית, על גרסאותיה השונות.

 

הספורטאז' מתחרה, מלבד בטוסון, גם בדגמי השטח הרך של טויוטה (ראב4), הונדה (CR-V) ומיצובישי (אאוטלנדר). אלא שבניגוד אליהם, הספורטאז' - שהצליח בישראל בדור הראשון - נעדר מהשוק המקומי מאז הוחלף בדור שני ומתקדם יותר. הסיבה לכך, לדברי סמל"ת, יבואנית קאיה לישראל, נעוצה במחיר הנדרש עבורו, שהיה הופך אותו ללא תחרותי. הדגם המחודש שנחשף כעת, כך נמסר ל-ynet מסמל"ת, צפוי לקבל מחיר תחרותי יותר ולכן גם להגיע לישראל - אולי עוד השנה.


הספורטאז' המחודש. שינויים קלים לעיצוב, הבטחה לשיפורים ליכולת הכביש

 

אז מה חדש?

הספורטאז' עבר מתיחת פנים קלה בלבד. כל יחידות הכוח ותיבות ההילוכים נותרו כבעבר: 2.0 ליטר עם 142 כ"ס ותיבות חמישה הילוכים ידנית וארבעה הילוכים אוטומטית; 2.7 ליטר, V6, עם 175 כ"ס ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית; ולחובבי הסולר - טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספק 140 כ"ס ומוצע עם שלוש תיבות הילוכים: חמישה או שישה יחסי העברה ידניות, או ארבעה יחסי העברה לאוטומטית.

 

מה שבכל זאת השתנה הוא העיצוב, הזוכה כעת בחרטום ליחידות תאורה שונות, סבכה עם פס כרום מרכזי בודד במקום שניים ופס תחתון קעור. בנוסף לכך מדווחים הקוריאנים על מראות גדולות יותר ובעלות עיצוב אווירודינמי המפחית רעשי רוח, כמו גם על חישוקים קלים חדשים.

 

בתא הנוסעים יוצע הספורטאז' עם מושבים חדשים, שהוגדלו מלפנים לתמיכה עדיפה ברגליים ובגב, ובספסל אחורי שהונמך קלות לשיפור מרווח הראש. כן מובטחים שיפורים לאיכות ההרכבה והחומרים, לנוחות הנסיעה ולרמות הרעש בתא הנוסעים. לספורטאז' המחודש יהיו גם מתלים מוקשחים וזוויות גלגול מרוסנות, לצד שינויים לתגבור ההגה למען דיוק טוב יותר. גם הבלמים שודרגו, והקוריאנים מבטיחים כושר גרירה עדיף ב-12.5% לעומת הדגם הקודם - 1,800 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה ספורטאז' בגרסה ה"אירופית"
וכאן לפני המתיחה והמעבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים